מרכז הכשרה נח"ת

רונית בן יוסף (54) לא נחה לרגע. יוזמת, יוצרת, מפתחת, לומדת, סוחפת, מורת דרך, משפיעה ומנהיגה שינוי

כתב לוקאל 01/04/2019
צילום: פרטי

"גיליתי שעבורי הכל אפשרי... אני, ורק אני, בעלת יכולת הניהול של רמת האנרגיה ועוצמת האנרגיה שלי. אנרגיה עוברת מאחד לשני ומשפיעה על הסביבה שלי..." בהרגשה עוצמתית זו חזרה לאחרונה רונית בן יוסף מסמינר "לשחרר את הענק שבפנים״ של אנטוני רובינס בניו יורק. "את הכלי של האנרגיה הבנתי כמורה ל"פיזיקה משפחתית",אבל החיבור במוח נוצר כשהרגשתי את זה בגוף, כשהסתובבתי בלילה לבד ברכבת בניו יורק, כשהלכתי לאיבוד בשדה התעופה, שהגעתי בשלום לכל האהובים שלי, שהמשכתי את יום העבודה לאחר שנחתתי בחמש בבוקר כאילו ישנתי מאה שנה והתעוררתי מנשיקה של נסיך".מספרת רונית.

רונית בן יוסף (54) לא נחה לרגע. יוזמת, יוצרת, מפתחת, לומדת, סוחפת, מורת דרך, משפיעה ומנהיגה שינוי.

מנהלת את מרכז הכשרה נח"ת – ניהול, חינוך, תכנים, שמלווה ומכשיר אנשי חינוך במשפחתונים, פעוטונים, גני ילדים פרטיים לידה עד שלוש, גני ילדים, מעונות יום, בתי ספר, צהרונים, מתנ"סים, הנהגות הורים וגורמי חינוך בקהילה, בדגש על חוויה, התנסות ויצירתיות.

בעשור האחרון מלווה רונית מנהלי צהרונים כיועצת תוכן במיזם החברתי "צהרונט" - קהילת הצהרונים הפרטיים בארץ, שהוקמה ביוזמת אחותה שרון ממן. במסגרת זו נערכים מפגשי הכשרה ברחבי הארץ למנהלי צהרונים פרטיים. כך גם עלתה היוזמה של שתיהן לפתוח תכנית הכשרה ייחודית שמקנה ידע מקצועי, פדגוגי וחוויתי לניהול צהרון. והנה כבר המחזור הרביעי בפתח - התכנית נערכת בשיתוף אוניברסיטת בר אילן, היחידה לפיתוח מקצועי בבית הספר לחינוך בהיקף של 75 שעות, בשיטה ייחודית שפותחה על ידי רונית "מודל ארבעת הרבעונים", שמכשירה את הלומדים לבנות תוכנית עבודה שנתית הוליסטית ואינטגרטיבית.

"מטרת העל שלנו להפוך את צוות עובדי הצהרונים לפרופסיה הרואה בהכשרה חלק חשוב ומשמעותי על מנת שילדנו יהיו בידיים מקצועיות ואוהבות, שההורים יצאו לעבודה בתחושת ביטחון ומוגנות ושמנהלי הצהרונים יהיו בעלי הכשרה מקצועית מחייבת" אומרת רונית.

וכך זה קורה. במפגש הסיום של המחזור השלישי, שוחחנו עם הבוגרים הנרגשים – ""אני מנהלת 20 שנה צהרון" אומרת אורטל, בוגרת התכנית, "יש אצלי הרשמה של שנה מראש וצוות עובדים, חשבתי שאני יודעת הכל..., ההפתעה הגדולה היא שהקשבתי לקולגות, הכרתי בחשיבות למידת עמיתים, וקיבלתי ידע מקצועי ממרצים מומחים בתחומם, ידע שחיזק את ניהול הצהרון שלי. בחרתי להשקיע בהון האנושי ובהכשרה מקצועית בדיוק כמו שאני משקיעה בציוד הכרחי לילדים."

בימים אלו, על פי בקשת המסיימים, נפתחה גם תכנית הכשרת המשך למתקדמים שבה שמים דגש על הפרקטיקה, בגישה למידה בחברותא "מידע נלמד לידע מתנהג" וההרשמה למחזור הבא למנהלי ומפעלי צהרונים, שיפתח בספטמבר 2019, בעיצומה.

תחום נוסף שרונית מתמחה הינו עולם היחסים והתקשורת. רונית מעבירה הכשרות, מייעצת ומאמנת אנשים להצלחה בעולם היחסים עם עצמם והסובבים אותם, מאמנת ילדים ונוער שרוצים לחזק את השריר האישי והחברתי המוחלש וזקוקים למורה דרך,  מלווה אנשים יד ביד כיצד ניתן לצאת ממשברים בקלות ובפשטות באמצעות גישה ייחודית שפיתחה, שבה היא מלמדת כיצד ניתן להתבונן על היחסים ועל מציאות החיים מנקודת מבט חדשה, כיצד מנהיגים את עצמנו לנהל יחסים משמעותיים מקדמי הצלחה - באמצעות סיפורי ילדים וכלים אימוניים בשילוב כלי הדיאלוג.

רונית מגיעה מהשטח. מאז שסגרה (בעקבות מחלה) את הפעוטון, שניהלה במשך 8 שנים, בחרה לגעת בילדים, בהורים, במשפחה בדרך ייחודית של ספרות ילדים. היא למדה דרמה ומשחק, תיאטרון בובות ככלי טיפולי, יצרה חוגי שעת סיפור ייחודיים לפני 25 שנים, תחום שלא היה מוכר עדיין בגני הילדים ובמעונות היום. עם השנים התפתחה והכשירה צוותי פעוטונים וגני ילדים לספר סיפורים המחברים לחווית למידה, מחקר וגילוי, פיתחה מודלים ותכניות כמו "לשחק את הסיפור" , "סיפורים מספרים", "הדיאלוג יוצא לאור", "פותחים חלון - ניהול והתמצאות במרחב הזמן בגיל הרך", "מודל ארבעת הרבעונים – ארבעת הקרונות" ועוד... הפיצה את השיטות לעובדי חינוך בארץ ובעולם לארגונים פרטיים וברשתות חינוך כמו ויצ"ו, עמותת סחלבים, חיבה האיגוד הארצי לגני ילדים, איחוד גני הילדים הפרטיים, ארגון גני הילדים הפרטיים, רשת מעונות אמילי, נעמ"ת ואמונה. וכמובן המשיכה ללמוד במהלך השנים - תטא הילנג, הנחיית מעגלי נשים, חוויה דיאלוגית, טיפול באמנות, התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז ועוד.

"הרצון והמוטיבציה שלי להשפיע ולהיות חלק מהשינוי בעולם החינוך בכלל ובתחום הצהרונים בפרט מוביל אותי צעד אחר צעד לחוויה של משמעות.בכל שנה אני פוגשת מאות אנשי צוות, סייעות בגנים, במעונות, צוותי צהרונים, מנהלים רכזים ומפקחים. מכל מפגש אני אוספת מתנות, חווה צמיחה והתפתחות אישית ומקצועית. הלמידה האמיתית מתרחשת במפגש בין אנשים, במוטיבציה שלהם להתפתחות וצמיחה וברצון להיות שותפים משמעותיים בעולם החינוך". משתפת רונית.

בקליניקה של רונית הספרייה מלאה בספרות ובעיקר לילדים, היא יודעת בעל פה מאות סיפורי ילדים, מעבירה סדנאות לסבים ולסבתות כיצד לרתום את הכלי הסיפורי לתקשורת עם הנכדים כבר מגיל לידה. ולהורים שלומדים איך ניתן להשתמש בסיפורים כאמצעי לחיזוק הביטחון העצמי והתקשורת המשפחתית.

מלאת אנרגיה וברק בעיניים מזמינה אותנו רונית להשתמש בזכות הבחירה שלנו "תבחרו להגיע, להניע ולהשפיע – קודם כל על עצמכם ואחר כך על הסובבים אתכם, כשאנחנו זזים מילימטר במחשבות, אנחנו טסים קילומטר בהתפתחות..."

עוד ב
חשבנו שיעניין אותך גם...
"עץ הסוכריות של יובי"
ניצחונות על האפס
ניצחונות על האפס
שלום כיתה אל"ף
שאול דור נגד רפי סער
יובל לוי. פרשנות בלבד
האם מינויו של יובל לוי לתפקיד מ"מ יו"ר וועדת תכנון ובניה חוקי?
הקו החום של הרכבת הקלה יוארך ללנתבג
הקו החום של הרכבת הקלה יוארך לנתב"ג
צרפת מבקשת הסגרתם של שני תושבי רעננה
צרפת מבקשת הסגרת שני תושבי רעננה
מכרז לדירות להשכרה ארוכת טווח