איך לשפר המרות?

מהו יחס המרה? מדוע כל כך חשוב לשפר את יחס ההמרה וכיצד ניתן לעשות זאת? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

כתב לוקאל 20/05/2019
איך לשפר המרות?
צילום: shutterstock

יחס המרה (CONVERSION RATE OPTIMIZATION) או בקיצור: CRO, הינו תחום מקצועי שמטרתו למדוד את אחוז ההמרות של אתר אינטרנט מסוים, כאשר פעולת ההמרה מתייחסת לכל אותם מקרים בהם גולש/ת מסוים המבקר באתר מסוים , מבצע פעולה כזו או אחרת לה כיוונו בעלי/מפעילי האתר.

בין יתר הפעולות הנפוצות ביותר באמצעותן ניתן "להמיר" גולשים ניתן למצוא: הרשמה לרשימות תפוצה, הורדת קובץ מסוים מהאתר, יצירת קשר עם מפעילי/בעלי האתר באמצעות טופס צור קשר או חיוג ישיר, וכמובן, ביצוע רכישה באתר.

 לפיכך, שיפור יחס הרמה הוא למעשה תחום מקצועי העוסק במכלול הפעולות אותן ניתן ליישם על מנת להגדיל את פוטנציאל ההמרות באתר אינטרנט כזה או אחר.

את יחס ההמרה נהוג למדוד באחוזים, כאשר ממוצע המרות מסוג רכישות באתרי מסחר מקוונים הינו בין 1 ל-3 אחוזים. יש לא מעט דרכים "לגלות" כיצד ניתן לשפר את ההמרות, בין אלו נמצא מפת חום וכדומה.

דרכים למטרות בדיקה ושיפור יחסי המרה

שיפור יחסי המרה מהווה כיום את אחד מהנושאים המרכזיים המעסיקים כל אדם העוסק ומתמחה בעולם השיווק באינטרנט, וזאת לנוכח החשיבות הרבה הנלווית לתחום יחס ההמרה המשפיע באופן ישיר ועקיף על ההכנסות והרווחים אותם מייצר כל אתר מכירות מקוון וכל אתר אינטרנט שמטרתו רכישה של מוצרים ושירותים שונים לקהלי היעד הרלוונטיים לגביו.

כיום, תוכלו ליהנות ממספר דרכים המיועדות למטרות בדיקה ושיפור יחסי ההמרה, כאשר בין יתר הדרכים הנפוצות ביותר תוכלו למצוא:

·        שימוש בתוכנות מפות חום – תוכנת מפת חום מאפשרת למפעילי האתר להיחשף לתנועות העכבר אצל משתמשי האתר ובכך לדעת מהם האזורים "החמים" ביותר באתר אליהם ניגשים רוב הגולשים. כמו כן, השימוש בתוכנה מאפשר למפעילי האתר לבדוק האם אזורים מסוימים באתר בהם הגולשים עושים שימוש תדיר, הינם תקינים או מופיעים בהם כשלי ניווט כאלו ואחרים הניתנים לתיקון.

·        a/b testing– שיטה נפוצה נוספת לבדיקה ושיפור יחסי המרה הינה שיטת ה- a/b testingבמסגרתה מפעילי האתר בונים מספר גרסאות (ורסיות) של אותו דף ולמעשה מציגים בפני הגולשים דף אחר בכל פעם באופן אקראי. באמצעות שיטה זו, ניתן לבדוק איזה דף אינטרנט עבד טוב יותר והשיג תוצאות המרה טובות יותר.

·        סקרים ושאלונים – שימוש בסקרים ושאלונים שונים המוצגים בפני קהל הגולשים, יכולים לספק פידבק ישיר למפעילי האתר בכל הנוגע לחוויית השימוש באתר ואיתור בעיות הגורמות לגולשים אי נוחות בעת הגלישה באתר.

·        שימוש מושכל בנתוני גוגל אנליטיקס- תוכנת הסטטיסטיקה של גוגל מאפשרת לכם לבדוק באופן המדויק ביותר את מספר הגולשים (ונתונים נוספים) בכל אחד מהעמודים המופיעים באתר, כאשר שימוש מושכל בנתונים אלו מקנה למפעילי האתר יכולות אדירות לשיפור אזורים חמים ו/או תיקון אזורים בעיתיים באתר.

פעולות מעשיות לשיפור יחסי המרה

במקביל לדרכים הנפוצות לבדיקה ושיפור יחסי המרה, ישנן לא מעט פעולות מעשיות אותן מומלץ ליישם בכל סוגי האתרים על מנת לשפר באופן משמעותי את אחוזי ההמרה ולחזק את תהליך קידום אתרים המופעל על האתר.

פעולות אלו קשורות בין היתר לחוויית הגלישה באתר, נראות האתר, משך זמן טעינת האתר באמצעי גלישה שונים וכדומה. בין יתר הפעולות המומלצות ביותר ליישום למטרות שיפור יחסי המרה באתרי אינטרנט תוכלו למצוא:

·        שיפור זמני טעינה – מחקרים רבים הנערכים בנושא הרגלי גלישה מעידים על כך שרוב הגולשים נוטים לנטוש אתרים או דפי אינטרנט מסוימים בהם זמן הטעינה הינו ארוך מהממוצע (בין שנייה ל-3 שניות), ולכן, אחת מהפעולות החשובות ביותר הינה בדיקת זמן טעינת דפי האתר בכל אמצעי גלישה.

·        שימוש מושכל בקישורים פנימיים – מטרתו של הקישור הפנימי היא לאפשר לגולשים לנתב ולנווט את דרכם בתוך האתר, ולכן, מומלץ לעשות בקישורים אלו שימוש מושכל המוביל את הגולשים לדפים שונים באתר המעודדים ביצוע פעולה מקדמת מכירה או כל פעולה אחרת אשר תוביל בסופו של דבר להמרתו של הגולש מסתם גולש המבקר באתר לגולש המבצע פעולה רצויה.

·        הוספה של כפתורי חיוג בכל סוגי האתרים בגרסת המובייל שלהם- אתרים רספונסיבים המותאמים למטרות גלישה בטלפונים החכמים, מאפשרים לכם להוסיף כפתורי חיוג ישירים באמצעותם הגולש יוצר איתכם קשר טלפוני באופן מיידי.

·        שימוש מושכל ב-פופאפים – המודעות הקופצות לעיני הגולש (פופאפים) מהווים אמצעי שיווקי יעיל למטרות שיפור יחסי המרה, וזאת במידה ונעשה בהן שימוש מושכל המלווה במסר הנכון.

לצד הפעולות המופיעות לעיל, מומלץ לטפל גם בכל נושא נראות האתר במידת הצורך. נראות האתר מהווה חלק מהותי מהחלטת הגולשים האם להמשיך לבצע פעולות גלישה באתר או לנטוש אותו לאחר מספר שניות ומשפיעה רבות על תהליך קידום אתרים אותו עובר האתר.

עוד ב
חשבנו שיעניין אותך גם...
שני הרוגים בתאונה סמוך למחלף חורשים
אלימות בגלל ריב על חניה
עראיס דגים
מתכון ל"עראיס דגים"
יואל עזרזר  , חוייב להחזיר 1.2 מיליון שקלים
יואל עזרזר נדרש להחזיר 1.2 מיליון שקלים
גבר נדקר בתל אביב - מצבו בינוני
גבר נדקר בתל אביב - מצבו בינוני
קריסטל יתמוך בברוידא ויהיה סגן ראש עירייה בשכר ומ"מ
המועצה החדשה יצאה לדרך
נושא מכירת הקאנטרי לעירייה יוחזר לבית המשפט