הסוף לבושה - מתמודדים עם דליפת שתן

דליפת שתן היא תופעה שכיחה שמשותפת לגברים, נשים, מבוגרים וצעירים. חוץ מזה, יש הרבה דרכים להתמודד איתה בלי להתבייש. הנה כמה מהן

כתב לוקאל 18/09/2019
צילום אילוסטרציה pexels

מצד אחד, אפשר להבין מדוע בריחת שתן היא תופעה שרבים מרגישים מבוכה לדבר עליה. היות ומדובר באובדן שליטה על שלפוחית השתן, התוצאה היא דליפה בלתי רצונית של שתן במצבים שונים ובדרגות חומרה שונות. רק דמיינו את עצמכם מרגישים דליפת שתן במהלך התקף צחוק במשרד, בטיול רגלי עם חברים או בארוחת ערב במסעדה. מטבע הדברים, מדובר על תחושה לא נעימה שגם פוגעת באיכות החיים.

מנגד, בריחת שתן היא תופעה הרבה יותר שכיחה מכפי שנהוג לחשוב. עד לפני מספר שנים נהוג היה לייחס אותה למבוגרים מעל גיל 55 בלבד, אך כיום ברור שהיא קיימת גם אצל צעירים ואפילו בני נוער וילדים. מעבר לכך, יש סוגים שונים של דליפת שתן: החל מדליפת שתן במאמץ, דרך דליפת שתן על רקע תפקודי ועד דליפת שתן בגלל מילוי יתר.

כך תדעו שאין סיבה להתבייש

ככל שמבינים מוקדם יותר שמדובר בתופעה שכיחה, כך יורד הסיכוי לספוג את הפגיעה באיכות החיים בגלל דליפת שתן בדרגות חומרה כאלה ואחרות. אנשים שסובלים מבריחת שתן צריכים לזכור שהם לא לבד ושיש עוד מיליוני אנשים בעולם שמתמודדים עם תופעה דומה. בנוסף, רבים מבין אלו שסובלים מדליפת שתן אפילו לא מגיעים לרופא כדי לשוחח עליה ולכן סביר להניח שהשכיחות שלה גבוהה מזו שמדווחת במרפאות ובבתי החולים.

ההוכחה לכך שאין מה להתבייש בדליפת שתן קשורה גם לפתרונות הקיימים עבורה. כיום לא חייבים לעבור ניתוח מסובך או לקחת תרופות, כי אפשר לבחור בין סוגים שונים של מוצרי ספיגה ולהשתמש בפתרונות מתקדמים של חברות כמו דיפנד. בכל אחד מהמקרים האלה, הדגש הוא על האופן שבו מוצרי הספיגה עוזרים להתמודד עם דליפת שתן ברמה היום יומית ותוך כדי שיפור מתון אך הדרגתי של תחושת הביטחון העצמי.

זה הרגע לפעול לטובת השינוי המיוחל

הרגשה של עוגמת נפש, מבוכה ובושה בגלל בריחת שתן עלולה לעכב את הטיפול. לחילופין, מה שכדאי לעשות זה לקחת יוזמה ולפעול כדי להשיג את השינוי המיוחל. הדרך לעשות זאת היא לנקוט שינוי התנהגותי ולהשלים אותו עם הוספת מוצרי הספיגה לשגרה היום יומית.

בשלב הראשון, כדאי למשל להוציא מהתפריט חומרים מגרי שלפוחית כגון קפאין, אלכוהול ומאכלים חריפים. בשלב השני, מפחיתים את כמות שתיית המים לעד 2 ליטר ביום ומתרגלים לבקר בשירותים בצורה יזומה. בשלב השלישי, עושים פעילות גופנית לחיזוק שרירי רצפת האגן ובוחרים מוצרי ספיגה לפי מבנה הגוף.

לבסוף, כל שנותר הוא לנשום עמוק גם אחרי אירועים של בריחת שתן ולזכור שלא מדובר במשהו שצריך להתבייש בגללו.

עוד ב
חשבנו שיעניין אותך גם...
כהנא. לקיים דיון רציני
פרויקט "מהיר לעיר" יעלה לדיון בישיבת המועצה?
שני פצועים בתאונה בפ"ת
עיריית רעננה  מעודדת פרישה מרצון
עיריית רעננה מעודדת פרישה מרצון
'אני בטוח שזו תחילתה של מסורת'
"אסור לחכות לקורבן הבא"
שירה רמתי זוכת תחרות טבע עירוני בקטגוריית בתי ספר יסודיים
תחרות צילום ילד טבע
למדנו אותנו להיות הורים סמכותיים
למדנו אותנו להיות הורים סמכותיים
עיריית הרצליה תבחן אפשרות לשלב אמנים בני העיר באירועים