5 הדברים שישדרגו לכם את הלילה

לא ישנים מספיק טוב? קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לשדרוג השינה

כתב לוקאל 23/09/2019
צילום אילוסטרציה pexels

מרגישים שאתם לא ישנים מספיק או שאיכות השינה שלכם לא טובה? שגרת השינה שלנו מושפעת ממגוון רחב של גורמים חיצוניים ופנימיים. דאגות מוגברות יכולות להקיץ אותנו משנתנו או לגרום נדודי שינה, אור השמש המופיע לפנינו מוקדם מהרגיל או טלוויזיה הדלוקה מול עינינו כאשר אנו מנמנמים על הספה. לצד כל אלה יש מספר שדרוגים קטנים שאנו יכולים לבצע בדפוסי ההתנהגות שלנו לפני השינה שיהפכו אותה להרבה יותר ערבה ומתוקה. אלה חמשת השינויים שישנו לכם את הלילה.

1.      מרחו קרמים לפנים המותאמים לשעות הלילה

קרם לילה מעניק לנו את התחושה הנעימה של לחות על העור מבלי להיות רטוב מדי. הוא נספג בקלות ושומר על הצוואר והפנים. כאשר אנו מפנקים את עצמנו עם מוצרי טיפול ביום ובלילה ההרגשה היא של חיבוק מלטף. מומלץ לשטוף את הפנים היטב במים חמימים (לא רותחים מדי) לתת לנקבוביות להפתח ולאחר מכן למרוח בטפיחות קלות קרם לילה איכותי.

2.      שדרגו את מברשת השיניים שלכם

עדיין משתמשים במברשת שיניים ידנית? זה הזמן לעבור לגרסה המתקדמת יותר. מברשת שיניים חשמלית במקום הידנית, תחסל יותר חיידקים ותנקה את השיניים ביסודיות. תגלו שכל כך כיף להשתמש במברשת החדשה עד שתתחילו לצחצח את השיניים לאחר כל ארוחה וכמובן גם לפני השינה. מהיום, שאריות האוכל לא יציקו לכם יותר בין השיניים כאשר אתם מתכוננים לשנת הלילה.

3.      מצעים חדשים וקלילים ללילות הקיץ

אם גם בקיץ אתם משתמשים במצעי החורף החמים זה הזמן להתחדש במצעים קלילים ונעימים למגע. תוכלו לרכוש מצעי כותנה או במבוק שאינם "חונקים" את העור. אם אתם ישנים עם מזגן בחדר מומלץ גם להחליף את הציפיות שלכם ואת השמיכות לשמיכות קלילות יותר ולישון עם מאוורר. תופתעו לגלות איך איכות המצעים משפיעה על איכות השינה שלכם.

4.      הפכו את השעון המעורר לכיוון הקיר

האם גם אתם מתעוררים לפעמים באמצע הלילה ומסתכלים בשעון המעורר לגלות מה השעה? אם אתם יכולים הרחיקו מעצמכם את הטלפון הנייד והשעון, הפכו את פניו לכיוון הקיר וכך גם אם התעוררתם לרגע תוכלו לחזור לישון מיד מבלי לבצע פעולות נוספות שעשויות להעיר אתכם. אם ניתן, נסו שלא יהיו מכשירים חשמליים פועלים כלל לצדכם בזמן השינה (אפילו לא טלוויזיה או רדיו) על מנת שתוכלו לישון בשלווה.

5.      רכשו כרית נוחה יותר

העדפות השינה שלנו משתנות לאורך החיים. לפעמים אנו אוהבים לישון בלי כרית כלל (הרגל העשוי לפגוע בחוליות הצוואר לאורך זמן) או ישנים על כרית גבוהה, רכה או קשה מדי. מומלץ לנסות מספר כריות שונות על מנת שתמצאו את זו המתאימה לכם ביותר. אם אתם סובלים מבעיות נשימה מומלץ לישון על כרית גבוהה ואם אתם נושמים בצורה נורמלית בלילה מומלץ לבחור בכרית שתעניק לראשכם תמיכה מלאה אם אתם ישנים על הצד. אם אתם אוהבים לישון על הבטן או הגב מומלץ לבחור בכרית נמוכה ורכה יותר.

לילה טוב!

עוד ב
חשבנו שיעניין אותך גם...
ישראל מובילה בייצוא אבוקדו לשווקי העולם
'כנפיים של קרמבו' בקמפיין גיוס המוני
"מגדל אפיק ישראל" יוצא לדרך
שטח תכנית דרום גלילות. תכנון מחדש
תוכנית "דרום גלילות" לאן?
כל אחד הוא אור גדול
כרובית ממולאת בשר
כרובית ממולאת בשר
רכיבת אופניים לכל המשפחה
מתגלגלים בכפר סבא
זהירות: מתחזים ל"מי עכו"