אבן יהודה

'מנקרים' בזמן נהיגה

סקר "אור ירוק": כל נהג שלישי ניקר וכמעט נרדם על ההגה. שליש מתושבי ירושלים והצפון הודו כי ניקרו בנהיגה בשנה האחרונה, למעלה מ-40% מתושבי הצפון והדרום העידו כי נסעו עם נהג שניקר

אתר לוקאל 05/06/2018
עולים לכביש עייפים (תמונה להמחשה צילום: אור ירוק)

נהגים רבים חשים מוגנים וסומכים על כך ש"להם זה לא יכול לקרות" אבל מסקר חדש של עמותת "אור ירוק" עולה כי 29% מהנשאלים, כמעט אחד מכל שלושה נהגים, הודו שניקרו וכמעט נרדמו במהלך נהיגה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

הסקר שביצעה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון הסקרים 'מאגר מוחות' נועד לבחון את שיעור הנהגים אשר נהגו כשהם עייפים במהלך השנה האחרונה ולמעשה נרדמו על ההגה, ואת שיעור האנשים אשר נסעו ברכב עם נהג והבחינו כי הוא נרדם על ההגה.

עוד עולה מהסקר:

-  37% מהנשאלים טענו כי נסעו עם נהג שניקר במהלך הנהיגה.

-  גברים "מנקרים" יותר מנשים – 33% מהגברים הודו שניקרו במהלך נהיגה לעומת 26% מהנשים

- קבוצת הגיל 18-34 היא הקבוצה בה שיעור הדיווח על "ניקור" במהלך נהיגה הוא הגבוה ביותר (32%).

באזור הצפון וירושלים הכי הרבה נהגים עייפים

-  33% מתושבי הצפון הודו כי "ניקרו" על ההגה בשנה האחרונה

- 22% מתושבי השרון הודו כי "ניקרו" על ההגה בשנה האחרונה

- 28% מתושבי המרכז הודו כי "ניקרו" על ההגה בשנה האחרונה

- 33% מתושבי אזור ירושלים הודו כי "ניקרו" על ההגה בשנה האחרונה

- 29% מתושבי הדרום הודו כי "ניקרו" על ההגה בשנה האחרונה

 קרוב למחצית מתושבי הצפון והדרום העידו כי נסעו עם נהג שניקר:

-   42% מתושבי הצפון העידו כי נסעו בשנה האחרונה עם נהג שכמעט ונרדם במהלך הנהיגה.

-   31% מתושבי השרון העידו כי נסעו בשנה האחרונה עם נהג שכמעט ונרדם במהלך הנהיגה.

-  33% מתושבי המרכז העידו כי נסעו בשנה האחרונה עם נהג שכמעט ונרדם במהלך הנהיגה.

-  31% מתושבי ירושלים העידו כי נסעו בשנה האחרונה עם נהג שכמעט ונרדם במהלך הנהיגה.

-  42% מתושבי הדרום העידו כי נסעו בשנה האחרונה עם נהג שכמעט ונרדם במהלך הנהיגה.

 מחקרים בעולם קובעים כי גורם העייפות מעורב בכ-20% מהתאונות הקטלניות. ההבנה כי עייפות מהווה סיכון משמעותי בנהיגה ברורה גם לציבור. מעל 80% מכלל הציבור, ושיעור דומה מציבור נהגים, מסכימים עם הקביעה לפיה נהיגה במצב של עייפות הינה אחד מהגורמים העיקריים לתאונות הדרכים.

רוב תאונות העייפות מתרחשות בכבישים ראשיים ובכבישים מהירים, בשעות הערב המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות לאחר נסיעה ארוכה. בדרך כלל מדובר על סטייה מהכביש או על התנגשות חזיתית עם רכב מכיוון נגדי. האוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה: צעירים עד גיל 25, אנשים בעלי הפרעות שינה, נהגים מקצועיים או כאלה הנוהגים למרחקים ארוכים ועובדי משמרות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נסיעות ארוכות וחום כבד הם גורמים המובילים לעייפות בנהיגה וזו יכולה לגרום לתאונות קטלניות. עייפות היא רוצח שקט בכביש, כאשר אדם עוצם את העיניים מבלי להרגיש, ולו לרגע אחד, הרכב למעשה נוסע ללא נהג. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות לסכנות שבנהיגה בעייפות במיוחד בתקופה הזו של השנה, תקופה של חום, יציאה לחופשות ונסיעות ארוכות. במקביל, חייבים במשרד לבטיחות בדרכים להכניס לשימוש את הטכוגרף הדיגיטאלי בכלי רכב כבדים כדי למנוע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר בחוק ובעייפות גדולה".

 


עוד באבן יהודה
חשבנו שיעניין אותך גם...
שירה מהלב
החשד: סיפקה סמים לקטינים
תפריט פסח במהדורה מיוחדת
מי צריך מצה כשיש סושי?
יצאו פיקס
הגינה הציבורית הסמוכה למעון אמונה. ההורים מתלוננים
"ילדינו סובלים מעקיצות יתושים"
תוכנית ייחודית לעידוד חשיבה מתמטית בגיל הרך
תוכנית ייחודית לעידוד חשיבה מתמטית בגיל הרך
שירות חדש ברמבם
קיצור תורים לטיפול בסרטן הערמונית
"זה היה התגשמות של חלום"