אילת

'חייבים להתחיל בפרויקט'

במועצה אזורית ערבה תיכונה מברכים את שר התחבורה על ההחלטה לגבש תוכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90 לדו מסלולי דו כיווני ומקווים כי ההצהרות יהפכו למעשים כבר בשנה הקרובה

כתב לוקאל 12/11/2018
אייל בלום. מגה פרויקט (צילום: מועצה אזורית ערבה תיכונה)

ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה, אייל בלום, מברך את שר התחבורה ישראל כץ, על ההחלטה לגבש תוכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90, בעיקר באזור המועד, מאילת ועד צומת הערבה אך מקווה, כי "ההצהרה לא תסתיים באמירה וכותרת בלבד, אלא בהלכה למעשה, להכנת תוכנית דחופה ומהירה ותחילת עבודת התשתית, בכביש 90 מהערבה ועד אילת כבר בשנה הקרובה!".

 המטרה הינה להפוך את כביש 90 לכביש דו מסלולי, דו כיווני (בעל שני נתיבים לכל כיוון). כזכור, עקב ריבוי התאונות בשנה האחרונה בכביש 90 ושתי תאונות קטלניות בחודש האחרון שגבו חיי 17 איש, שלחו בשבוע שעבר, ראשי הרשויות הממוקמות לאורך כביש 90, מכתב לשר התחבורה, בו דרשו לתקצב בדחיפות שדרוגו של כביש 90 והפיכתו לבטיחותי, כבר בתוכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה.

 "כביש 90 הינו הכביש הארוך במדינה, מספר התאונות באזור שבין צומת הערבה לאילת, רב מאוד, יותר מאשר בכבישי הארץ האחרים", אומר בלום, "כאשר בדקנו הבנו, כי אין לכביש זה תכנון (סטטוריקה) לשדרוג, פנינו כלל ראשי הרשויות לאורך כביש 90, אל שר התחבורה בדרישה להתחיל תכנית לאומית אסטרטגית בדחיפות, בכדי שתתאפשר הכנת תכנית ועבודות התשתית להרחבת הכביש כבר בשנה שנתיים הקרובות ובכך למנוע אבדן חיים מיותר. ברור שמדובר ב'מגה פרויקט', בעלות גבוהה, אך חייבים להתחיל אותו. אני מקווה, כי שר התחבורה יעביר את התכנית לאישור ראש הממשלה בהקדם ומקווה, כי ראש הממשלה יבין בנחיצות לאישור תכנית זו בהקדם האפשרי! כך תוכל חברת נתיבי ישראל להתחיל בתכנון הכביש, בעיקר באזורים המועדים, כמו לאורך אזור הערבה ומבואות אילת וכן להשיג עבור תכנית חשובה זו תקציב מלא ולהתחיל בעבודת התשתיות בהקדם האפשרי, כי אין מחיר גבוה מידי לחיי אדם. בנוסף לתושבי הערבה, המסתכנים יום יום בעלותם על כביש 90, ייהנו מהרחבת הכביש והפיכתו לבטוח יותר, גם כלל אזרחי המדינה, נהגי המשאיות המובילים סחורות מנמל אילת, רכבי צה"ל, מטיילים ונופשים בערבה ובאילת. יש גם לקחת בחשבון את תוספת הנהגים על הכביש עם הרחבת שדות התעופה באזור הדרום וטיסות הסחר הבינלאומיות" אומר בלום.

 עוד מציין בלום, כי הוא מקווה שבתקופת הביניים עד לשדרוג הכביש, כבר יטופל הכביש ביתר רצינות וכי תיבדק אפשרות על ידי משרד התחבורה ונתיבי ישראל להקמת הפרדות קשיחות בין המסלולים במקטעים שונים של הכביש, בהם ניתן לבצע זאת. כמו כן, הצבת תמרורי אזהרה בולטים לאורך כביש 90, תאורה ראויה ומלאה באזורים חשוכים לאורך הכביש וכן אמצעי בטיחות רכים. כמו כן, אומר בלום, כי קיימת נחיצות למפרצי חנייה בעיקר לאורך קטעי הנהיגה הארוכים לאורך הכביש וקיימת נחיצות בטיפול בכל אזורי אפיקי הנחלים, הגורמים לשיטפונות והרס תשתיות הכבישים לאורך כביש 90 והכבישים בגישה אליו.

 

עוד באילת
מיכאל פרוסמושקין 30/06/2019
מיכאל פרוסמושקין 24/06/2019
מיכאל פרוסמושקין 22/06/2019
מיכאל פרוסמושקין 17/05/2019
חשבנו שיעניין אותך גם...
ראש החזיר על גדר בית הכנסת. פרשה שלא הסתיימה
"לא יכול להיות ששבעה חודשים כלום לא קורה"
מכוונים גבוה
גופת אישה נמצאה בכפ"ס
אס סי גונסון רייד בניחוח לבנד נגד עש
אביב הגיע פסח בא...
פארק גבעות נפתול הקישון ישוקם ויונגש
במוזיאון העיצוב חולון נפרדים מ-2018
פסטיבל "עדי שף"
מחזקים את תחושת הביטחון