אשדוד

סקר אור ירוק: מסוכן ללכת ברגל בת"א

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2017 נהרגו 112 הולכי רגל, כמעט שליש מסך ההרוגים בתאונות דרכים בשנה זו

אתר לוקאל 16/07/2018
סקר אור ירוק: מסוכן ללכת ברגל בת
מסוכן ללכת ברגל (צילום: אור ירוק)

לפני כחודש (19 ביוני 2018), צעדה פלורי ויטל-שקד ז"ל , אמא לשני פעוטות, ברחוב יגאל אלון בתל אביב. ויטל-שקד בת ה-33 ירדה מהמדרכה למעבר החציה כאשר רכב שהתקרב עצר על מנת לאפשר לה לעבור, רכב אחר שהגיע מאחור פגע ברכב שעצר וזה הועף קדימה ופגע בה בעוצמה. פלורי ז"ל פונתה במצב קשה לבית החולים איכילוב בתל אביב ובהמשך נקבע מותה.

סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" מלמד כי  הולכי הרגל בישראל לא רק שמודעים לסכנה הזו וחוששים ממנה מאוד, רבים מהם גם נחשפו באופן אישי לפגיעה ממשית או למקרים של כמעט פגיעה בהיותם הולכי רגל.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לסכנה של הולכי הרגל המבקשים לחצות כביש ישנו פתרון פשוט וזול שיכול לחסוך נפגעים רבים. פגיעה של הולך רגל על ידי כלי רכב המגיע במהירות גבוהה לא משאירה לו סיכויים רבים לשרוד ולכן שימוש בפסי האטה המרסנים את מהירות המכוניות באופן משמעותי יכולים להציל חיים, פשוטו כמשמעו. משרד התחבורה והבטיחות הדרכים צריך לחייב את הרשויות המקומיות להתקין פסי האטה בעיקר לפני מעברי חציה באזורי ריכוז גבוה של  ילדים וקשישים כמו גני שעשועים, מסגרות חינוכיות וקופות חולים. ככל שיקדימו לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות ולטפל בו נוכל להציל חיים רבים על הכביש. כמעט שליש מהרוגי תאונות הדרכים נהרגים כהולכי רגל, התקנת פסי האטה יכולה לעשות את ההבדל שבין חיים למוות".

מסוכן להיות הולך רגל בתל אביב ובירושלים

- 48% מתושבי תל אביב והמרכז דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חצייה.

- 48% מתושבי חיפה והצפון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חצייה.

-  39% מתושבי אזור השרון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חצייה.

-  40% מתושבי אזור ירושלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חצייה.

44% מתושבי באר שבע והדרום דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חצייה.

 בדרום הארץ ובירושלים חוששים לחצות את הכביש במעבר חצייה

45% מהולכי הרגל באזור תל אביב והמרכז מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש.

- 44% מהולכי הרגל באזור חיפה והצפון מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש.

- 45% מהולכי הרגל באזור השרון מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש.

-  46% מהולכי הרגל באזור ירושלים מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש.

-  46% מהולכי הרגל באזור באר שבע והדרום מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש.

 מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מבין המדינות המתקדמות. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2017 נהרגו 112 הולכי רגל, כמעט שליש מסך ההרוגים בתאונות דרכים בשנה זו.

תאונות הדרכים בהן נהרגים ונפגעים הולכי רגל רבים מדי אינן גזירה משמים. מחקרים הוכיחו כי התקנת פס האטה המרסן את מהירות כלי הרכב המתקרבים אליו מקטין ב-40% את הסיכון להתרחשות תאונה. הפתרון של התקנת פס האטה הוא זול, פשוט לביצוע ויכול להציל חיים רבים בכביש. הצבת פסי ההאטה תוביל לצמצום מהירויות הנסיעה ובהתאם לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים. מדובר בהשקעה כספית מזערית ושולית שתמנע מעוד משפחות להצטרף למשפחת השכול וגם תחסוך כסף רב למשק הישראלי ולכל רשות שתציב נושא זה על סדר היום.

 

עוד באשדוד
חשבנו שיעניין אותך גם...
תירוצים לקראת שבת..
רווח קל
נתפס על חם שופך פסולת נוזלית
צבעו את העיר באדום
היזמים מנתניה
אושרה תוכנית שדה דב
אושרה להפקדה תוכנית שדה דב
פרסום ראשון: מסתמן- קריב מקימה "גוש חוסם" לכוכבי
מכינה את הממחטות
מכינה את הממחטות