גולן גליל

חמש ילדות אושפזו לאחר שאכלו צמח בר

חמש ילדות מגן בגליל העליון אושפזו בבית חולים זיו בצפת לאחר שאכלו צמח בר רעיל מאוד. הן קיבלו טיפול רפואי ומצבן הוגדר טוב

מיכאל פרוסמושקין 01/11/2018
הילדות קיבלו טיפול רפואי (צילום: clipart)

לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאו ע"י ההורים והגננת, חמש ילדות בנות חמש מגן ילדים בגליל העליון, לאחר שטעמו פירות קטנים, כתומים, מצמח בחצר הגן.

הסייעת העירנית, שהשגיחה כי הילדות אוכלות משהו, בדקה מה נאכל, מיד צילמה את הצמח, ושלחה הצילום לבעלה האגרונום, שזיהה את הצמח כ "סולונום שעיר", צמח בר רעיל מאוד.

"למרות שהילדות נראו ותפקדו כשורה, ללא תסמינים מיוחדים, החלטתי בעצה עם ההורים, להביא אותן לחדר המיון במרכז הרפואי זיו לבדיקה" אמרה הגננת. חמש הילדות מטופלות כעת במיון ילדים, במצב קל, עם מעט סממנים של אדמומיות, מלוות בגננת ובהוריהן.

ד"ר מירב אלוביץ- רופאת ילדים במיון ילדים במרכז הרפואי זיו שטיפלה בילדות אמרה: "בהתייעצות עם מרכז הרעלים הארצי, התברר כי מדובר בחומר אנטיכולינרגי העלול לגרום לעלייה בדופק והפרעות נוירולוגיות. מאחר והילדות המתוקות, אכלו רק כמות מזערית, הסימנים היחידים הם אדמומיות בפנים. מעבר לכך נמצאו בהן מדדים גופיים תקינים. למרות זאת אנו משאירים את הילדות איתנו, בחדר מיון ילדים, לכמה שעות השגחה והמשך מעקב".

סולונום שעיר, צמח בר, ידוע בשמו העממי 'ענביי שועל' ממשפחת הסולניים, נחשב לרעיל. חומרי הרעל נמצאים בכל חלקי הצמח ובעיקר בפרי לא בשל, בו גם חומר ציאניד. הצמח אסור ומסוכן לאכילה לבני אדם ואף עלול לגרום למוות.

כאמור הילדות המצב טוב.

עוד בגולן גליל
מיכאל פרוסמושקין 26/05/2019
מיכאל פרוסמושקין 25/05/2019
מיכאל פרוסמושקין 11/05/2019
מיכאל פרוסמושקין 10/05/2019
מיכאל פרוסמושקין 08/05/2019
מיכאל פרוסמושקין 04/05/2019
חשבנו שיעניין אותך גם...
שמחה גולדין: ״ראש הממשלה נותן מתנות לחמאס שהופכות אותנו לפראיירים"
עיריית תא עתרה לבגצ בנושא גשר יהודית
עיריית ת"א עתרה לבג"צ בנושא גשר יהודית
עיריית רעננה מעניקה חבילת 'אופיס 365' לכלל התלמידים וצוותי החינוך בעיר
מגיק מגי
מג'יק מגי
מועצות התלמידים בהרצליה התחרו בנושא מנהיגות ומנהיגים
מנהיגות ומנהיגים צעירים בהרצליה
תושב כפר קאסם מואשם במגע עם סוכן חוץ
תלמידים ותיקים במפגש עירוני בבתי הספר בהרצליה
סבתא הולכת לכיתה א'
אייפד לכל מורה בחינוך המיוחד