הוד השרון

מתחם אביב: פחות חניות ויותר יח"ד

לצורך הפקעת 500 מ"ר מהיזם ליצירתם של דרכים ציבוריות החליטה הוועדה המקומית על הקלות בפרויקט הבנייה במתחם הסילו: שכוללות תוספת של כ- 14 יחידות דיור ופחות עשרות חניות. התושבים זועמים

זאב שרגא 25/07/2018
מתחם אביב: פחות חניות ויותר יח
מתחם הסילו. הקלות ליזמים (צילום: אלן שיבר)

בשבוע שעבר, התכנסה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בהוד השרון ודנה בין השאר בשינויים המתכוננים במתחם אביב, זאת בהמשך למחאתם של התושבים אודות הקמתו של מתחם גני ילדים חדש שלדבריהם עשוי להחמיר את מצוקת התחבורה והחניה, הגדולה ממילא. התושבים, כאמור, ממתינים בקוצר רוח לקיום הבטחה שקיבלו לפני מספר חודשים, ליצירתו של כביש מחבר בין המתחם ובין רחוב אסירי ציון אולם יצירתה של דרך כזו מצריכה הפקעה של שטח פרטי ממתחם הסילו הנושק למתחם, על כן התקבלה ההחלטה כי היזם יוכל להוסיף כ–14 יחידות דיור, תוך הקטנתן של חלק מיחידות הדיור בתוכנית המקורית. כמו כן, הסכימה הוועדה כי הפרויקט במתחם הסילו ייבנה על פי תקן של 1.5 חניות לדירה ולא 2.

חברת הוועדה עדי ברמוחה דיווחה על ההחלטה מיד לאחר סיום הישיבה והפרסום עורר סערה בקרב תושבי המתחם שחוששים כי החלטות הוועדה יקשו עוד יותר על החיים במתחם הצפוף. חברת הוועדה אביבה גוטרמן, הסבירה כי, "תוכנית מתחם הסילו נמצאת בתכנון כבר כמעט עשרים שנה. התוכנית אושרה לפני מספר שנים בוועדה מחוזית אבל אנחנו מנענו את קבלת היתר הבנייה מאחר וברחוב הסתיו נוצרה בעיה תחבורתית שהיה חובה לפתור לתושבים.  בשל כך, הוגשה תוכנית בניין מתקנת, במסגרתה נייצר פתיחה של רחוב הסתיו לכיוון מזרח והפיכת החלק המזרחי והצפוני של רחוב הסתיו לדו סטרי. כדי לייצר את היציאה, נאלצנו להפקיע ליזם עוד כ-500 מ"ר לדרכים. הפקעה של 500 מ"ר נוספים יכולה לגרור פיצויים של מיליוני שקלים ליזם, ולכן ההסכם עם היזם כלל הסבת כ-30 יחידות מגורים גדולות בבניין ליחידות מגורים קטנות של שלושה חדרים וכך נוצרו עוד 14 יחידות לדיור לצעירים. יודגש ויובהר כי היזם היה יכול לקבל את תוספת היחידות ואף מעבר לכך במסגרת 'תיקון שבס' ו'תיקון כחלון', אך עמדנו על כך שהדברים יהיו תלויים ההפקעה וכך חסכנו לקופה הציבורית מיליוני שקלים. לגבי תקן חניה - החוק במדינת ישראל השתנה וקבע כי כאשר מדובר ביחידות קטנות תקן החניה משתנה מ-2 יחידות לדירה ל-1.5. כל מי שגר בבנייני דירות יודע שיש דירות עם חניה אחת ויש דירות עם שתי חניות. לא מדובר בחידוש. גם אם זה מצער, זה החוק ואין שום דרך למנוע מיזמים את זכויותיהם על פי חוק".  

 "לצערי, זוהי עוד מריחה של התושבים שמייצר יגאל שמעון, יו"ר הוועדה", אומר איל שריד, אחד התושבים במתחם, "כביש הגישה בין רחוב סתיו ואסירי ציון מופיע בתוכניות מתחם הסילו כבר משנת 2012. בוועדה הנוכחית כלל לא דנו בעניין הכביש, אלא בשביל גישה להולכי רגל. בתור יו"ר הוועדה, יגאל שמעון היה אמור לדחוף לפתיחת הכביש כך שיקרה במקביל לפתיחת הגנים. בזה שלא עשה כך, חטא לתפקידו והוכיח בצורה חד משמעית שאינו איש חזון ותכנון וזאת על אף שהתושבים התריעו ומחו עשרות פעמים בזמן מחאת הגנים. בנוסף, הוועדה, שמייצגת את הלך הרוח בעירייה, הוכיחה שוב שטובת התושבים כלל לא נמצאת לנגד עיניה, אלא אך ורק טובת הקבלנים. הורדה של מעל 70 חניות, כאשר מתחם אביב גם ככה סובל מחוסר משווע בחניות, על אחת כמה וכמה אחרי פתיחת גני הילדים, היא בכייה לדורות. מה גם שלוועדה יש מנדט בלעדי לקבוע את תקן החניות, ועדיין ההחלטה הלכה בצורה חד משמעית לטובת הקבלן.

 "שלא יובן לא נכון, אני לחלוטין בעד פתיחת הכביש בין סתיו לאסירי ציון, וחושב שהוא הכרחי בצורה בלתי רגילה, אבל מבין שזה ישרת רק חלק קטן מהמתחם ואינו הפתרון השלם לבעיות התנועה והבטיחות במתחם. למרות שזה לא מתפקידנו, התושבים הציגו מספר חלופות ריאליות וטובות לעירייה, אך זו דחתה את כולן והמשיכה בתוכנית המקורית, שכאמור אינה מספקת פתרונות תחבורה ובטיחות לתושבים. רק בעקבות הלחץ הבלתי פוסק שלנו, העירייה הועילה בטובה לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב, לכבות שריפות, ולקדם את נושא סלילת הכביש. מצער לחשוב שבשנתיים הקרובות לפחות, עד שהכביש ייסלל, התושבים יסבלו קשות מאוזלת היד של העירייה".

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, יגאל שמעון: "הכי קל זה להכפיש ולכתוב ללא ידע והבנה מה המצב החוקי. רחוב הסתיו תוכנן לפני כ- 25 שנים כרחוב צר חד סטרי ותושבי הרחוב סבלו מבעיות תחבורה וחניה וכמובן סבלו גם ממתחם הסילו הנטוש, שהוא מפגע סביבתי שעליו הוקמו גם אנטנות סלולריות. אני זה שהורדתי אנטנה אחת והרחקתי אותה מרחוב הסתיו וכיום נשאר במקום מתקן גישה של סלקום.  בעלי הסילו הגישו תוכנית לפני שנים רבות לוועדה המחוזית לפינוי הסילו והקמת 2 מגדלים הצמודים לרחוב הסתיו, התוכנית אושרה וכיום ניתן לבנות את הבניינים באופן מיידי. כפתרון לבעיות התחבורה הצעתי להפקיע עוד חצי דונם ממתחם הסילו, לטובת פתיחת כביש דו סטרי יציאה לרחוב אסירי ציון, ולשמחתי הסכים היזם לבקשה גם כשהוא לא מחויב אליה. התוכנית תופקד להתנגדויות ואם יתקבלו התנגדויות יתקיים דיון בוועדה המקומית. במידה והתוכנית תדחה, אז יגיש היזם את התוכנית המקורית, ללא פתיחת כביש וללא הזזה והרחקה של הבניינים מרחוב הסתיו. אני פעלתי לבקשת תושבי הסתיו ומתוך אחריות ציבורית. במידה ולא מעוניינים בפתיחת הרחוב לאסירי ציון, דבר שיקל באופן משמעותית את התנועה ברחוב, לא נאשר את פתיחת הכביש ונשאיר את המצב כפי שהוא כיום."

 מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "מספר החניות הינו בהתאם לתקן מדינת ישראל, משרד התחבורה. המעבר המתוכנן בין רחוב הסתיו לבין רחוב אסירי ציון הינו מעבר בן שני נתיבי נסיעה כמו גם מדרכה להולכי רגל".  


 

 

       zeevshraga1978@gmail.com

 

עוד בהוד השרון
חשבנו שיעניין אותך גם...
תיכון נעמת זוכה פרס החינוך הארצי
תיכון נעמ"ת זוכה פרס החינוך הארצי
עיריית תל אביב-יפו מזמינה אתכם לעזור לה להלביש את סוכת המציל בחוף אביב לקראת כפר האירוויזיון
מבצע "מלביש"
קריית הספורט והנופש
יום פתוח בקריית הספורט והנופש ברעננה
איחוד שורות (חלקי) בסיעות הדתיות
איחוד שורות (חלקי) בסיעות הדתיות
העירייה שכרה משרד עורכי דין חיצוני לייצוגה בתביעה שהגישה קהילת יונתן
העירייה שכרה משרד עורכי דין חיצוני לייצוגה בתביעה שהגישה קהילת יונתן
השטחים נרטבו וניזוקו
תביעה בגין נזקים בבית עסק בשל הצפה בבניין
וילות במרכז הארץ
אוזן שנתלשה הוחזרה למקומה בניתוח מורכב