הוד השרון

שלב השאלה הזהה

שאלנו את המועמדים לראשות עיריית הוד השרון מה עמדתם בנושא פרויקט הנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) בעיר?

זאב שרגא 25/07/2018
שלב השאלה הזהה
דרך רמתיים (צילום ארכיון: אלן שיבר)

לקראת הבחירות המתקרבות אלינו בצעדי ענק נציג למועמדים לראשות העירייה, מדי שבוע, שאלה הקשורה לחיי היום יום בהוד השרון ונבקש את עמדתם הברורה בנושא. נבדוק מי החליט, מי מתלבט ומי כלל אינו מעוניין להתייחס, בתקווה שלא יהיו כאלה. השבוע הבאנו לשולחנן של המועמדים את פרויקט הנת"צים בהוד השרון, פרויקט הדגל של משרד התחבורה תחת הכותרת "מהיר לעיר", אליו הצטרפו 17 רשויות מקומיות בהן גם רעננה, כפר סבא והוד השרון.

עיריית הוד השרון חתמה על הסכמה ראשונית לביצוע הפרויקט כבר לפני כשלוש שנים ובימים אלה עמלים בשיתוף חברת "נתיבי איילון" על הכנת תוכנית ראשונית לסלילתם של 2 נתיבי תחבורה ציבורית ברחובה הראשי של הוד השרון, דרך רמתיים, תוך השקעה של מליוני שקלים בחידושו ופיתוחו של הרחוב הראשי. אז מה חושבים על הפרויקט המועמדים לראשות העירייה? התשובות לפניכם.

המועמד לראשות העירייה, יגאל הררי: "אני תומך בנושא נתיבי התחבורה הציבורית והרכבת הקלה, עיר חייבת לספק לתושביה תחבורה ציבורית מתקדמת שתאפשר הפחתה בשימוש בכלי רכב ובהפחתת עומסי התנועה."

המועמדת לראשות העירייה, יפעת קריב: "בהוד"ש כיום אין נת"צ כלל. כחלק מתכונית רחבה של משרד התחבורה אמורים לקום כ-5.8 ק"מ של נת"צ לאורך דרך רמתיים עד 2021, יוצבו מצלמות אכיפה ותינתן העדפה לאוטובוסים ברמזורים ועוד. נת״צים זה טוב במידה ועושים את זה כחלק מתוכנית פיתוח כוללת של מרכז העיר עם דגש מיוחד על בטיחות בדרכים ושבילי אופניים בטוחים ומדרכות מתאימות לצד הנת"צ. חשוב לציין שהסכנה בנת״צים שאם הם לא בטיחותיים אז זה הופך לסכנה להולכי רגל לכן דגש על הבטיחות! התכנית של משרד התחבורה משתלבת יחד עם 'תוכנית קריב' לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית וצמצום הפקקים, אותה פרסמתי לפני מספר שבועות: הקמת מערך היסעים בין תחנות הרכבת סוקולוב, נורדאו וסגולה לבין אזורי התעשייה והשכונות, שיפור זמינות ויעילות התחב"צ בשיתוף הזכיינים בדגש על התאמת רכבי ההסעה לאילוצי המרחב העירוני והגדרה של תדירות הגעתם בהתאם לצרכי התושבים, הקפדה על שילוב הנת"צ ברמתיים כחלק מתכנון כולל לשיפור חזות הרחוב הראשי של העיר, תוך דאגה לאי פגיעה בזרימת יתר התנועה או רווחת התושבים".

המועמד לראשות העירייה, נדב דואני:" קידום התחבורה הציבורית בעיר הינה אחת מתכניות העבודה שלי אשר מהווה חלק מפתרון מקיף למצוקת החנייה בהוד השרון. המטרה אשר עומדת לנגד עיניי הינה להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה ונגישה בהרבה.  עם זאת, במצב הנוכחי בעיר, פרויקט הנת״צ אינו מותאם לצרכי הוד השרון והנזק שיגרם בעקבותיו עולה לצערי על התועלת. עם היבחרי בכוונתי לגבש תכנית אסטרטגית לקידום התחבורה הציבורית בהתאם לצרכי העיר העתידיים וזאת בשיתוף ציבור ושקיפות מלאה״.

 המועמדת לראשות העירייה, עו"ד כנרת כהן: "פרויקט הנת"צ אותו מובילה העירייה הינו פרויקט מבורך שמהווה נדבך חשוב בפתרון רחב יותר של בעיות התחבורה בהוד השרון ובכלל. מהתייעצות עם מומחים, בעולם כולו מצמצמים את התנועה הפרטית במרכזי הערים ומפתחים פתרונות תחבורה ציבוריים חלופיים על מנת להקטין את העומס ולהקל על התושבים. יחד עם 50 ק"מ של שבילי אופניים ופתיחת 3 מחלפים נוספים לכבישי הגישה; הדבר יוביל להקלה על עומסי התחבורה בעיר. עם זאת, מדובר רק בצעד אחד בסדרת מהלכים נדרשים - שיגזרו מתוכנית על לשדרוג תשתיות העיר: תוכנית שאני מבקשת לקדם בכל הכח ביום שאבחר לראשות העיר."

 המועמד לראשות העירייה, ד"ר יואב רוזן: "אין ספק שתחבורה ציבורית ואלטרנטיבית כמו שבילי אופניים הם תחבורת העתיד. לא כי תושבים ירצו לוותר על רכבם, אלא כי לא תהיה להם ברירה. כשמהירות הנסיעה הממוצעת תרד מתחת ל-10 קמ״ש בתוך העיר, אנשים יעברו לתחבורה ציבורית. וזה יקרה בקרוב מאוד. לכן צריך כבר עכשיו להיערך ולייצר מסלולים יחודיים לתחבורה הציבורית במטרופולין השרון וגוש דן שיחברו בין ערים ובתוך הערים. זה גם ייצא זול יותר מאחזקת רכב ונקי יותר מבחינת זיהום האוויר." 

המועמד לראשות העירייה, אמיר כוכבי: "נת"צ הוא כלי בארגז הכלים העירוני לפתרון המצוקה התחבורתית. כראש עירייה אקדם תוכנית להרחבת דרך רמתיים כדי שהנת"צ לא יפגע ביכולת של התושבים להשתמש בדרך, אקדם ואפתח את אזורי התעסוקה כדי שיותר מתושבי העיר יוכלו לעבוד בגבולות העיר, אשתמש בכלים נוספים דוגמת בנייה מחדש של מערך התחבורה הציבורית הפנים עירוני, בניית קו תחבורה עירוני לרכבת סגולה, קידום פתרונות חניה בתחנות סוקולוב ונורדאו ודרישה ממשרדי האוצר והתחבורה להצטרף לתכנון העתידי של הרכבת הקלה כתנאי להמשך קידום תוכניות בנייה".

 המועמד לראשות העירייה, עו"ד משה חנוכה:" פרויקט הנת״צים הוא הזדמנות שאסור לנו, כעיר, לפספס. פרויקט משמעותי, במימון גדול של משרד התחבורה, שיביא גם לשיפור וייעול במערכת התחבורה הציבורית וגם להקלה דרמטיות בפקקי התנועה. כראש עיר אוציא לפועל שיתופי פעולה עם משרדי ממשלה, בדיוק כמו פרויקט הנתצים, על מנת להביא לעיר את הבשורה בכל תחום וכן לממש תקציבים לאומיים שראוי שיזרמו להוד השרון. גוש דן עתיד להיות המקום הפקוק במזרח התיכון ותפקידה של הנהגת העיר הבאה לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר פתרונות פורצי דרך. כך נעשה."

 המועמד לראשות העירייה, עו"ד נוה גור: "אני פועל לפתרון בעיות התחבורה של הוד השרון כבר זמן רב, לפני כחודש, הגעתי לכנסת והצגתי לשר התחבורה את האתגרים והמורכבויות. עם בחירתי, אביא להקלה נכרת בפקקים. אני סבור שיש לנו אחריות עצומה, לחלץ את הוד השרון ממשבר הפקקים ולעשות זאת בתכנית אחראית שכוללת מרכיבים שונים. זה לא הוקוס פוקוס, אך אנחנו נתחיל את התהליך מיד בשנה הראשונה ונביא גם להוספת חיבור לכביש 4.  התכנית להוספת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בכניסות וביציאות מהעיר היא חיונית  ובעלת חשיבות גבוהה להמשך פיתוח העיר. כמובן שתכנית לנת"צ צריכה להיות מלווה באמצעים משלימים - עם דגש על תעדוף הנת"צ גם בדרכים האזוריות, עד ללב השרון. אני משוכנע שכאשר ניתן פתרונות טובים, עוד ועוד תושבים יעדיפו ויעברו מרכב פרטי לתחבורה ציבורית. אנחנו נדאג יחד עם משרד התחבורה למסופי תחבורה ציבורית נגישים ונוחים במיקומים מרכזיים בעיר, חניוני "חנה וסע", מערך שבילי אופניים עד למסופי התחבורה ותחנות אוטובוס מתקדמות. כל אלו יסייעו לעיר להפוך למובילה ארצית בתחום התחבורה הציבורית ולשינוי תפיסה מן היסוד של כולנו ביחס לנסיעה בתח"צ. אני מתכוון להוביל עבודה שמשלבת את גורמי הממשלה והעירייה כדי לשפר את התשתיות באופן משמעותי, לשנות את התפיסה והשירות בקשר לתחבורה הציבוריתזה בידינו - ויש לנו אחריות עצומה לעשות זאת כלפי תושבי העיר."

 

  zeevshraga1978@gmail.com

עוד בהוד השרון
חשבנו שיעניין אותך גם...
זוכרים את חללי הפיגועים בארגנטינה
פועל נפצע בנפילה מגובה בחיפה
כתב אישום בגין רצח כפול בנתניה
מוקירים חדשנות
מנכ"ל עיריית י-ם יסיים את תפקידו
"משתדר״גים אתכם ובשבילכם"
ראש העין: העיר המתרחבת במדינה
בקרוב: התחלת העבודות להקמת פארק המים
בקרוב: התחלת העבודות להקמת פארק המים