הוד השרון

ניצחון להורי ביה"ס האנתרופוסופי תמר

עשרות הורים וילדים מבית הספר הגיעו להפגין בישיבת המועצה נוכח אי תקצובו על ידי העירייה. חברי המעוצה קיבלו את הצעתה של המשנה לראש העירייה, עו"ד כנרת כהן, לתקצב את בית הספר כבר בשנת התקציב 2018

זאב שרגא 02/08/2018
ניצחון להורי ביה
הורי ותלמידים מבית הספר תמר בישיבת המועצה (צילום: פרטי)

ביום רביעי שעבר התכנסו עשרות הורים וילדים מבית הספר האנתרופוסופי תמר בהוד השרון להפגנה שביקשו לקיים באולם ישיבות המועצה, כשהם דורשים את תקצובו של בית הספר, המוכר על ידי משרד החינוך. ההורים והילדים נשאו כרזות מחאה ו

מיד עם פתיחת הישיבה התייחס סגן ראש העירייה יגאל שמעון לנושא. אחריו ביקשה את זכות הדיבור חברת המועצה עו"ד כנרת כהן, שעמדה בקשר עם ההורים בחודשים האחרונים ופעלה להשגת התקציב הנדרש על ידם. עו"ד כהן ביקשה להעלות הצעה שלא הונחה על סדר היום, לתקצוב מלא של בית הספר כבר בשנת התקציב 2018 וחברי המועצה אישרו את ההצעה והחליטו על לוח זמנים מהיר, במהלכו תתכנס ועדת הכספים לאשר רשמית את התקצוב וההחלטה תובא שוב לאישור מועצת העיר כבר בחודש הבא.

"בשנת 2015 קיבלנו את ההכרה במשרד החינוך כבית ספר ממלכתי ומאז העירייה למעשה לא מתקצבת אותנו", אמרו בוועד המנהל של עמותת בית הספר תמר, "בשנתיים שחלפו ערכנו עשרות שיחות בעירייה עם הגורמים השונים, בהם ראש העירייה חי אדיב. לקראת שנת הלימודים הקרובה החלטנו להגביר את הלחץ ופנינו גם ליועץ המשפטי ולמנכ"לית העירייה. על אף שהכספים מגיעים לנו כחוק פשוט כלום לא זז והחלטנו שאנחנו יוצאים למאבק. פנינו לכל המועמדים לראשות העירייה, ביקשנו את עזרתם וכולם הדהימו אותנו לטובה – נרתמו כולם כאחד בכדי לשתף אתנו פעולה, עם אכפתיות אמתית ורצון לעזור, הם פנו בכתב אל כלל הגורמים בעירייה וביקשו לתקצב את בית הספר.

 "חברת המועצה עו"ד כנרת כהן העלתה את הנושא לסדר היום בישיבה לאחר שקיבלה את ברכת הדרך מחי אדיב. זה היה משמעותי! נפגשנו אתה כבר לפני כמה חודשים, זה בער בה והיא נפגשה עם כל הגורמים האחרים כדי שזה יקרה. החידוש החשוב מבחינתנו הוא שהצעתה עסקה בתקצוב בית הספר כבר ב 2018. חשוב לנו להבהיר כי מעבר לנושא התקצוב, אנו מאמינים שמערכת יחסים של שיתוף והבנות עם אגף החינוך והגורמים השונים בעירייה היא לטובת כולם. יש עוד מחלוקות רבות ואנו מאמינים שעם רצון טוב נמצא את הדרך".

"לפני כחודשיים פנתה אליי אילן גרבר, שנמצאת בהנהלת בית הספר תמר וביקשה לתאם ימי פגישה עם נציגים נוספים מבית הספר", אמרה עו"ד כהן, "בפגישה שהתקיימה בינינו העלו בפניי הנוכחים את בעיית תקצוב בית הספר ואת נושא פתיחת כיתה א' נוספת. הצעתי להם מספר הצעות איך וכיצד לקדם את הנושא והבטחתי כי אני מתגייסת כולי לקידום המטרה. מאז דאגתי לקיים מספר פגישות בנושא, הן בלשכת ראש העיר עם הנוגעים בדבר ובמקביל, פעלתי בערוצים נוספים כדי לקדם את נושא תקצוב בית הספר".

 "אחת ההצעות שהצעתי לחברי העמותה היא לרתום כבר עכשיו בהתחייבות את המועמדים לראשות העירייה ובנוסף הצעתי להם להתארגן ולהגיע לישיבת המועצה ולהפגין נוכחות", אומרת עו"ד כהן, "ישיבת מועצת העיר נפתחה בנוכחות ההורים והתלמידים ובפתח הישיבה בקשתי מסגן ראש העיר יגאל שמעון, לשאת דברים. ביקשתי שלא נמתין לשנת 2019 לתקצב את בית הספר, אלא שנקבל כבר עכשיו החלטה לתקצב את בית ספר תמר כבר בשנת הלימודים הקרובה, קרי, בשנת 2018. ביקשתי כי הנושא יועבר לוועדת הכספים שתמצא סעיף תקציבי לתקצב את בית הספר. ההצעה התקבלה בפה מלא והנושא יועבר לוועדת הכספים להמשך טיפול. מבחינתי זהו אחד הרגעים המרגשים של נבחר ציבור, שמצליח אחרי חודשיים של מאמצים להביא לתוצאה שבה ילדי הוד השרון יוכלו ליהנות מחינוך שוויוני שמגיע להם. הסיפוק והשמחה על פני ההורים והילדים אומר את הכל".

בית הספר תמר הוקם בספטמבר 2009 כיוזמה של עמותת הורים שחיפשו המשך לדרך חינוכית ולדורף לילדיהם. בית הספר נמצא בגבול כפר מל"ל  - הוד השרון. התלמידים מגיעים מגנים ובתי ספר בסביבה. חינוך  ולדורף (המכונה גם חינוך אנתרופוסופי) מטפח את הסקרנות, את כוחות העשייה והיצירה של הילד, והופך את הלימוד למסע מרתק. התלמיד בבית הספר זוכה להתנסות רחבה ומעמיקה במגוון רחב מאוד של תחומי עשייה, אמנויות ומלאכות: כל ילד מנגן ושר, רוקד, מצייר, תופר וסורג כחלק טבעי ובלתי נפרד מתהליך הלמידה היומיומי. כול קהילת ההורים הם חלק פעיל מאוד ובלתי נפרד מהעשייה בבית ספר. הקהילה מהווה מסגרת בה אנשים תורמים ונתרמים ומפתחים קשרים אנושיים עם חוויית משמעות. כקהילה, אנו הפועלים על בסיס ערכי החינוך הולדורף אותו אנו מנחילים לילדינו. בבית הספר מזמינים את הקהילה המקומית להצטרף אליהם. חינוך ולדורף אינו שואל מה יש ללמד בתחום ידע זה או אחר, אלא איך ללמד ומתי. לפי גישת ולדורף, הילד הוא אדם בהתהוות ובצמיחה, ולא מבוגר קטן. גישה זו מאפשרת לילד לחוות את הילדות האמיתית במלואה, משוחרר מהלחץ של השגיות ותחרותיות. כל ילד נתפס כאמן, כאיש מעשה וכמדען בפוטנציה. הלמידה מושתתת על חוויה ויצירה, הקשורות לעולמו הפנימי של הילד, תוך ליווי אישי ותומך.  תוכנית הלימודים תואמת את תוכנית הלימודים של משרד החינוך.


  zeevshraga1978@gmail.com

 

עוד בהוד השרון
חשבנו שיעניין אותך גם...
"תנו לאכול בשקט"
הפסד מרחוק
כ-3500 יחידות דיור חדשות בנתניה
כ-3500 יחידות דיור חדשות בנתניה
לחבק את העצב
מדעי האושר בחיפה
לימודי מדעי האושר
זהירות, נמלת אש
פרסום ראשון: סימה פרי פורשת מהמרוץ לראשות העירייה ומהחיים הפוליטיים
חשד: סחר בסמים בשורת הזדמנויות