הוד השרון

הרכבת הקלה יצאה לדרך, בינתיים לא ברור לאיזו תחנה

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה על קידום הכנת תכניות מפורטות לקווי הרכבת הקלה שעתידים לעבור גם בהוד השרון וכפר סבא

זאב שרגא 18/04/2019
מסלול קו 1M של הרכבת הקלה
צילום מתוך הודעת מנהל התכנון

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) החליטה השבוע על קידום הכנת תוכניות מפורטות לשלושת קווי המטרו, השלב הראשון בהקמת פרוייקט המטרו בגוש דן. משמעות ההחלטה הינה סימון והגדרת השטח שיוקצה לטובת קווים אלו, תוך  הגבלת הוצאת היתרים בתחום התוואי המתוכנן.

בהמשך להחלטה תחל הועדה בשלב הבא של דיוק נוסף בתוואי הקווים ומיקומי התחנות, וכן יוכנו תסקירי השפעה על הסביבה שיבחנו את מכלול ההשפעות הסביבתיות של הפרויקט.

מבין שלושת הקווים שמהווים את תחילת הפרויקט להקמת המטרו, קו M1 הוא שנוגע לנו, תושבי אזור השרון. אורכו של הקו 76 ק"מ ומתוכננות בו 56 תחנות - מתוכן 18 יתחברו עם מערכות הסעת המונים מסילתיות (רכבת קלה וכבדה). הקו צפוי לעבור ב-14 רשויות, בהן רעננה, כפר סבא, הרצליה, הוד השרון, רמת השרון, ת"א, חולון, ראשון לציון, נס-ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד. כמו כן, הקו ייתן מענה לאזורי תעסוקה מרכזיים- אזור תעסוקה צפוני רעננה; אזור תעשייה ישן כ"ס, מע"ר (מרכז עסקים ראשי) תל אביב, מע"ר בן צבי, פארק המדע רחובות וצומת בילו.

 על פי התכנון כרגע, מוצע כי קו הרכבת הקלה המדובר ייצא מאזור התעשייה התע"ש בכפר סבא, יעבור לכל אורכו של רחוב ווייצמן, משם יתחבר מערבה לרחוב טשרניחובסקי ואז דרומה אל דרך רמתיים בהוד השרון, לכל אורכה עד הצומת המרכזי, שם יפנה מערבה לרחוב הבנים עד שייצא מהוד השרון לכיוון הרצליה ורמת השרון. הנהלת עיריית הוד השרון, כמו גם עיריית כפר סבא, פועלות כאמור לשינוי מתווה הקווים, בשיתוף עם הוועדה. 

עוד בהוד השרון
חשבנו שיעניין אותך גם...
כנס ראשי רשויות חדשים
דר אוסנת ספורטה. מודל ראוי ביותר
למרות חששות ההורים, גני הגש"ר (גני שילוב רגיל) לא יסגרו
אולם הישיבות צפוף מדי
כסאות משרדיים של חברת 2sit
כסאות משרדיים במקום הטוב ביותר
תקיפה הדדית בסופרמרקט בכפ"ס
בניין וילה רמה ברעננה
"וילה רמה" בסכנת סגירה
גנבה ממאושפזים בבית חולים
מהודו ליהדות
מהודו ליהדות