הוד השרון

מסוכן ללכת ברגל באזור השרון?

כמחצית מהנשאלים העידו שנפגעו או מכירים מישהו שנפגע במעבר חציה

כתב לוקאל 14/07/2019
מסוכן ללכת ברגל באזור השרון?
צילום באדיבות עמותת "אור ירוק"

מי מאיתנו לא חש סכנה בבואו לחצות את הכביש? מדי שבוע אנחנו שומעים בחדשות על הולכי רגל שנהרגו בתאונה, בבואנו לחצות אנחנו נתקלים בנהגים שנוהגים בפראות ומתעלמים ממעבר החציה,  במקרים רבים נאלצים הולכי הרגל להמתין רגעים ארוכים עד שכלי הרכב יתנו להם זכות קדימה ולעתים כשכבר ניתנת הזכות ומתחילים לחצות, מגיע רכב בנתיב השני, מתעלם ממעבר החציה וממשיך לנסוע תוך סיכון החוצים באופן רגלי.

סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" מלמד כי  הולכי הרגל בישראל לא רק שמודעים לסכנה הזו וחוששים ממנה מאוד, רבים מהם גם נחשפו באופן אישי לפגיעה ממשית או למקרים של כמעט פגיעה בהיותם הולכי רגל.

מהסקר באזורהשרון עולה כי:

·        49% מהנשאלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

·        37% מהולכי הרגל באזור מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל בישראל הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים, אך מצב זה הוא איננו גזירת גורל,  לסכנה של הולכי הרגל המבקשים לחצות כביש בבטחה ישנו פתרון פשוט וזול שיכול לחסוך נפגעים רבים. פגיעה של הולך רגל על ידי כלי רכב המגיע במהירות גבוהה לא משאירה לו סיכויים רבים לשרוד ולכן שימוש בפסי האטה המרסנים את מהירות המכוניות באופן משמעותי יכול להציל חיים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לחייב את הרשויות המקומיות להתקין פסי האטה בעיקר לפני מעברי חציה באזורי ריכוז גבוה של  ילדים וקשישים כמו גני שעשועים, מסגרות חינוכיות וקופות חולים. ככל שיקדימו לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות ולטפל בו נוכל להציל חיים רבים על הכביש".

להלן הנתונים ביתר האזורים – איפה מסוכן להיות הולך רגל?:

·        52% מתושבי הצפוןדיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

·        49% מתושבי השרון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

·        54% מתושבי המרכז דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

·        60% מתושבי אזור ירושלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

·        42% מתושבי הדרום דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

 

תושבי איזה אזור הכי חוששים לחצות את הכביש במעבר חציה?

·        49% מהולכי הרגל באזור הצפון מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

·        37% מהולכי הרגל באזור השרון מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

·        42% מהולכי הרגל באזור המרכז מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

·        47% מהולכי הרגל באזור ירושלים מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

·        52% מהולכי הרגל באזור הדרום מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

 

מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מבין המדינות המתקדמות. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2018 נהרגו 98 הולכי רגל, כשליש מסך ההרוגים בתאונות דרכים בשנה זו. כ-3,200 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנה זו.

תאונות הדרכים בהן נהרגים ונפגעים הולכי רגל רבים מדי אינן גזירה משמים. מחקרים הוכיחו כי התקנת פס האטה המרסן את מהירות כלי הרכב המתקרבים אליו מקטין ב-40% את הסיכון להתרחשות תאונה. הפתרון של התקנת פס האטה הוא זול, פשוט לביצוע ויכול להציל חיים רבים בכביש. הצבת פסי ההאטה תוביל לצמצום מהירויות הנסיעה ובהתאם לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים. מדובר בהשקעה כספית מזערית ושולית שתמנע מעוד משפחות להצטרף למשפחת השכול וגם תחסוך כסף רב למשק הישראלי ולכל רשות שתציב נושא זה על סדר היום.

עוד בהוד השרון
חשבנו שיעניין אותך גם...
סוללת ליתיום
חוגרים ומדברים
מבשלים בשפת הסימנים
השכמת ים לאזרחים הוותיקים
ט"ו בשבט חג החקלאות
פועל בניין נפצע בינוני - עד קשה בפתח תקווה
פועל בניין נפצע בינוני - עד קשה בפתח תקווה
צוללן טבע למוות בחוף פלמחים
הצעדה שלא הייתה
גינת הכלבים ברחוב המעפילים. התושבים מתלוננים
גינת הכלבים ברחוב המעפילים תעבור ליעד אחר?