הרצליה

מטרו בהרצליה?

על פי תוכניות משרד התחבורה בהרצליה יעברו שניים מתוך שלושת קווי המטרו המתוכננים. ההערכות הן כי העבודות על שלושת הקווים יתחילו ב-2022, והם עשויים להתחיל לפעול לכל המוקדם ב-2026

שרון יונתן 18/07/2018
מטרו הרצליה?
השר ישראל כץ. המציאות תשתנה (צילום: דוברות משרד התחבורה)

 האם בעתיד יגיע קו של רכבת קלה להרצליה?

במשרד התחבורה הודיעו השבוע כי בימים הקרובים יעברו לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) יותר מחצי מיליארד שקלים לצורך תכנון וקידום של שלושה קווי מטרו החדשים שמתוכננים במקביל לרשת קווי הרכבת הקלה.

רשת קווי המטרו העתידית שעלותה מוערכת ב-150-100 מיליארד שקל כוללת מסילות תת-קרקעיות באורך של 130 ק"מ וכ-100 תחנות רכבת, האמורות לקלוט מיליון וחצי נוסעים ביום ו-450 מיליון נוסעים בשנה. תוואי הרכבת יעבור בין 22 רשויות מקומיות במרכז הארץ. תדירות הרכבות תעמוד על 4-3 דקות.

בהרצליה יעברו שניים מתוך שלושת הקווים. על פי התכונית, קו המטרו הראשון, שיהיה באורך של כ-73 ק"מ, ינוע בציר צפון-דרום וישרת את הרצליה, רעננה רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם תע"ש, השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.

קו המטרו השני יהיה באורך של 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את ראש העין, פתח תקווה, רמת גן, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.  

קו המטרו השלישי, שיהיה באורך של 32 קילומטרים, יהיה קו חצי-טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.

ההערכות הן כי העבודות על שלושת הקווים יתחילו ב-2022, והם עשויים להתחיל לפעול לכל המוקדם ב-2026. בתוך כך בימים האחרונים פורסם המכרז להקמת הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. הירוק יחבר בין ראשון לציון וחולון להרצליה דרך תל אביב, והסגול בין בקעת אונו לתל אביב. עלות ההקמה של שני הקווים נאמדת ב-30 מיליארד שקל.

ישראל כץ, שר התחבורה אמר השבוע: "אחרי 100 שנים של חזון ו-60 שנה של הבטחות שלא מומשו, אנו מוציאים לדרך שני מגה-פרויקטים שישנו מן היסוד את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. המציאות שתהיה כאן ובגוש דן כולו בעוד שנים ספורות תהיה ותיראה אחרת, ותשתווה למקובל במדינות המתקדמות באירופה".

מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה שבירכה השבוע את משרד התחבורה על קידום הפרויקט אמרה: "מדובר בפרויקט הכרחי ומורכב שיהווה חלק משמעותי בשינוי הרגלי השימוש של התושבים מתחבורה פרטית לציבורית. נמשיך לפעול במסגרת שיתוף הפעולה עם משרד התחבורה ונת"ע על מנת והתכנון לקווי המטרו והרכבת הקלה יהיה המיטבי והנכון ביותר לרווחת תושבי הרצליה".

 

 

sharony@local.co.il

עוד בהרצליה
מיכאל פרוסמושקין 24/09/2019
מיכאל פרוסמושקין 19/09/2019
מיכאל פרוסמושקין 19/09/2019
מיכאל פרוסמושקין 16/09/2019
חשבנו שיעניין אותך גם...
מרצ עם גיזנבורג
לא להרס הטבע ולתכניות הבנייה
המכשיר של "יד שרה" למניעת שכחת ילדים ברכב אזל עד להודעה חדשה
לא רושמים הכנסות
לא רושמים הכנסות
מגבירים את האכיפה
מגבירים את האכיפה
מורידים את האופניים החשמליים מהמדרכה
נפגעים בשריפה בבניין בהרצליה
קניות אונליין
3 מוצרים שתעדיפו לקנות אונליין