הרצליה

למה ללא שכבת כיתות ד'?

בית הספר היסודי החדש ע"ש יצחק נבון נפתח השבוע כבית ספר צומח עם שלוש שכבות בלבד, א' עד ג'. לטענת ההורים פתיחת כיתה ד' בבית הספר החדש הייתה נחוצה על מנת להפחית את הצפיפות בבית ספר הנדיב

שרון יונתן 06/09/2018
למה ללא שכבת כיתות ד'?
בית הספר החדש ע"ש יצחק נבון. מתחיל כבית ספר צומח (צילום: אלן שיבר)

הורים לתלמידים בכיתה ד' בבית הספר היסודי הנדיב זועמים על ההחלטה שלא לפתוח כיתה ד' בבית הספר היסודי החדש ע"ש יצחק נבון, שנפתח השבוע כבית ספר צומח עם שלוש שכבות בלבד, א' עד ג'.         

  לטענת ההורים, פתיחת כיתה ד' בבית הספר החדש הייתה יכולה לווסת את הצפיפות הגדולה בארבע הכיתות בשכבה ד' הפועלות בצפיפות מקסימלית של 36 ילדים בכיתה.

 בנוסף טוענים ההורים כי פתיחת כיתה ד' בבית הספר החדש הייתה נחוצה בשל סיבות חברתיות, כפי שפירט השבוע אב לתלמיד כיתה ד' בבית הספר הנדיב: "יש לי שני ילדים קטנים ששובצו בבית ספר נבון ועוד ילד בכיתה ד' שממשיך ללמוד ב'הנדיב'. ההפרדה בין הילדים בתוך המשפחה לשני בתי ספר היא לא טובה עבור הילדים, מבחינה לוגיסטית, חברתית וקהילתית. היא פוגעת במשפחות ובילדים ועל כך אף אחד לא נותן את הדעת".                                                              

אמא לתלמיד בכיתה ד בהנדיב הוסיפה: "אין שום הגיון שיש כיתות ריקות בבית הספר החדש ולא נפתחה שכבה ד' כדי להפחית את הצפיפות בהנדיב. כולנו תקווה שתיפתח שכבה ד' עוד השנה בבית ספר נבון ואם לא אז שיפתחו בשנה הבאה שכבה ה' בבית הספר החדש".   

   ההורים מפנים את עיקר טענותיהם למשרד החינוך: "ראש העירייה אמר לנו שהוא תומך בפתיחת שכבה ד' בבית הספר החדש והיה מוכן להקצות לכך תקציבים, אבל משרד החינוך התנגד לכך מסיבותיו הוא שלא מובנות לנו ולא מקובלות עלינו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לא הייתה שום מחלוקת בעניין וכבר בראשית הדרך היה ברור לעירייה ולמשרד החינוך כי הולכים להקים בית ספר צומח של 3 שכבות".

מהעירייה נמסר: "בית הספר ע"ש יצחק נבון, אכן הוקם, בין היתר, במטרה לתת פתרון נוסף למספרי התלמידים הגדלים בבתי הספר היסודיים– אלון והנדיב. עם קבלת ההחלטה על הקמתו, התגבשה פרוגרמה מבנית ופדגוגית בתאום עם נציגי ההורים, משרד החינוך ואגף החינוך.

"בתהליך קבלת ההחלטות נלקחו מספר טיעונים מנחים לאופי התפתחותו הפדגוגית והמבנית של בית הספר. והוחלט כי שכבות הגיל המתאימות לתהליך צמיחתו חייב להיות בהלימה למידת הכשרתם של המורים, המבנה הפדגוגי המיוחד דורש למידה של צוותי מורים, על כן יתרון ההוראה יהיה בשכבות הגיל הצעירות, בנוסף, פירוק שכבות הגיל הבוגרות בבתי הספר הוותיקים (ד') יפגע בהם הן במישור החברתי והן במישור הפדגוגי. לאור אלו, התקבלה ההחלטה בדבר שכבות הגיל שיחלו את לימודיהם בבית הספר ע"ש יצחק נבון". 

  

עוד בהרצליה
חשבנו שיעניין אותך גם...
הבנין המשותף ברחוב ההגנה 57 ,  פרויקט פינוי בינוי
מי יגן על תושבי רחוב ההגנה?
שני ישובים חדשים יוקמו בנגב
שני ישובים חדשים יוקמו בנגב
המדענים של העיר
הסכם פשרה בתובענה ייצוגית נגד עיריית גבעתיים
זירת התאונה הקטלנית
צעיר מכפר סבא נהרג בתאונה בדרכו מעבודתו
מגדל חדש יוצא לדרך ברמת גן
מחבקים את משפחות הנעדרים
קמפיין חדש לריף נאמן