הרצליה

כמעט תאונה אווירית בין שני מטוסים שהמריאו מהרצליה

"מדובר בתקרית בחומרה גבוהה של חליפה מסוכנת בין שני כלי טיס", כך עולה מתחקיר של החוקר הראשי במשרד התחבורה שקבע כי המרחק בין שני המטוסים היה עשרות מטרים בלבד

מיכאל פרוסמושקין 11/10/2018
שדה"ת הרצליה. כמעט תאונה אווירית (תמונה להמחשה צילום: אלן שיבר)

דוח,  שהוציא חוקר התאונות הראשי של משרד התחבורה יצחק רז, חשף תקרית אווירית בטיחותית חמורה שאירעה בין שני מטוסים שהמריאו משדה התעופה בהרצליה – כך נודע לעיתון "קול הרצליה".

האירוע התרחש ב – 26 באוגוסט, בשעות הצהריים, אז המריאו שני מטוסים משדה התעופה בהרצליה לטיסות באזורי האימונים של השדה. במטוס הראשון מסוג ססנה 172 טס טייס (בן 49)  המחזיק ברישיון טיס מסחרי אשר יצא לטיסת אימון פרטית. במטוס השני מסוג ססנה 152 טסו מדריך (בן 46) וחניך בטיסת הדרכה.

בשלב מסוים ביקש מדריך הטיסה רשות לעזוב את האזור בו שהה ולחזור לנחיתה. לאחר קבלת אישור ממגדל הפיקוח, הוא החל בטיסה לכיוון הנקודה אליה הצביע מגדל הפיקוח. כשלושים שניות לאחר מכן הבחין מדריך הטיסה במטוס ממולו, בגובה זהה ומחוץ לתחום הראיה של הטייס שממול. המדריך מיהר לבצע תמרון הפרדה שכלל הנמכה ופניה שמאלה. מתחקור הצדדים עולה כי המדריך העריך את המרחק בין שני המטוסים סביב 20 עד 50 מטרים. בעקבות כך, פנה מגדל הפיקוח לטייס של המטוס השני (ססנה 172) אשר חרג מאזור האימונים  שלו והנחה אותו לשוב מידית לאזורו. הטייס ביצע את ההוראות שקיבל והתנצל על החריגה מהאזור שהוקצה לו.

"מדובר בתקרית בחומרה גבוהה, של חליפה מסוכנת בין שני כלי טיס", ציין החוקר הראשי בדוח. עוד עולה כי התקרית התרחשה עקב חריגת הטייס במטוס ססנה 172 מאזור אימונים שלו בעת ביצוע תרגול הזדקרות.

לאחר האירוע הוחלט בחברה המפעילה את המטוס שחרג, כי הטייס המעורב יושעה מטיסות, עד  לבחינת ידיעתו את ספר העזר המקצועי של החברה, ובנוסף יעבור מבחן רמה הכולל: ידע תאורטי, הכרת גבולות אזורי האימונים וטיסה מעשית באוויר.

 

 

עוד בהרצליה
חשבנו שיעניין אותך גם...
בחזרה לקמפוס
בחזרה לקמפוס
ב-28 בדצמבר: "מרוץ התחתונים" השמיני
אופרה בפארק
מגדל העמק הצטרפה למחאה
על ראש הכרמל
עשרות דוחות לעבירות רכיבה
תעמוד באתגר?
זבולון מחכה למנהיגות עם יכולות אישיות
"נחזק את זבולון ונשמור על נכסיה"