הרצליה

פורסמה חקירת התרסקות מסוק בשדה התעופה בהרצליה

יותר משנתיים לאחר התרסקות מסוק בשדה התעופה בעת ירידה מריחוף, החוקר הראשי של משרד התחבורה פרסם את מסקנותיו. בנס האירוע הסתיים רק בפצועים, אך למסוק נגרם נזק כבד

מיכאל פרוסמושקין 07/11/2019
המסוק התפרק, צילום: מתוך דו"ח החוקר הראשי

כשל טכני בשילוב טעות תפעולית מצד הטייס – אלו לכאורה הסיבות שהביאו להתפרקות מסוק על הקרקע בשדה התעופה בהרצליה לפני כשנתיים לאחר ירידה מריחוף, כך עולה מדוח של חוקר התאונות הראשי של משרד התחבורה – גד רגב.

האירוע התרחש ב – 28 באוגוסט 2017. מסוק, מסוג שוויצר, עם טייס ונוסע חזר מטיסה פרטית  לנחיתה בשדה התעופה הרצליה. הטייס והנוסע ביצעו שתי טיסות: הראשונה, ארוכה, שנמשכה קרוב לשעתיים והשנייה, מיד אחריה, קצרה, במשך כדקה - שתיים, לצורך בדיקה בריחוף, והיא נועדה לאימות רעידות שחווה בעת הנחיתה הראשונה. במהלך טיסת הבדיקה בריחוף, המסוק החל לרעוד והטייס הנחית מיידית את המסוק על הקרקע, תוך שהמסוק הגביר את הטלטולים והתפרק. השניים, בני 59, נחבלו קלות ויצאו עצמאית לבדיקות בבית חולים "מאיר" בכפ"ס, ושוחררו לאחר מספר שעות. תא הטייס נשאר כמעט ללא נזק, אך לחלק החיצוני של המסוק נגרם נזק רב.  

לאחר יותר משנתיים של חקירה, החוקר הראשי הגיע למספר מסקנות. ראשית, התאונה מסווגת כאחריות אישית של הטייס בשילוב כשל טכני. היא החלה בשיקול דעת מוטעה לעלות לביצוע טיסת בדיקה בריחוף על מנת לוודא/לשלול הופעה חוזרת של הרעידה אותה חווה הטייס בעת שנחת, והסתיימה בטעות תפעולית מצד הטייס שהוריד את המסוק מטה, באופן חריף, מיד לאחר שהופיעו שוב הרעידות, תוך שהמסוק פגע קשה באספלט והתפרק.

 שנית, הסיבות לרעידות באוויר נבעו בסבירות גבוהה מתפקוד נחות של אחד ממשככי להבי הרוטור הראשי. המסקנה השלישית היא שאחד משני חלקי החומר המרכיבים את המשכך היה במצב של "עייפות החומר" -  ממצאים אלו עשויים להצביע על אפשרות לרעידות שהטייס הרגיש בעודו באוויר.

עוד בהרצליה
מיכאל פרוסמושקין 21/11/2019
מיכאל פרוסמושקין 14/11/2019
מיכאל פרוסמושקין 14/11/2019
חשבנו שיעניין אותך גם...
כמעט איבדנו את הקול הישראלי
מאסר בפועל לגבר שהצית אש וגרם לנזק
מאסר בפועל לגבר שהצית אש וגרם לנזק
צנחן בשדה עגבניות
פצוע דקירה בחולון
הסתיימה הטמנת רשת החשמל ברחוב השוק בת"א
שחקן נולד
רופא מת"א נעצר בחשד לאונס
גבולות