ירושלים

עיריית י-ם בין 3 הערים הכי דיגיטליות

כך על פי מדד "דיגילוקאלי" של חברת דלוויט. עוד עולה כי ירושלים זכתה בציון של 97 על מגוון השירותים הדיגיטליים

תמי מאור 12/08/2018
מובילה בשירותים הדיגיטלים (תמונה להמחשה iclipart)

עיריית ירושלים דורגה במקום ה-3 בארץ במדד "דיגילוקאלי" של חברת Deloitte הבוחן מתן שירותים דיגיטליים מקוונים לתושבים, בהשוואה לכל הערים בארץ.

הציון הגבוה הוענק בין היתר בזכות מתן שירותים מקוונים בנושאי: טיפול בארנונה, תשלום דו״ח חניה, הגשת בקשה לתו חניה, ערעור על דו״ח חניה, יצירת קשר דרך האתר, גישה ל״תיק תושב״, רישום לגני ילדים, רישום לבתי ספר, זימון תור לקבלת שירות פרונטלי ושירותים מקוונים לבעלי העסקים בעיר כגון מידע לפתיחת עסק, בדיקת סטאטוס רישוי עסק והגשת בקשה לרישיון עסק. וכן הודות לציונים גבוהים באפשרות חיפוש באתר, התאמת האתר למובייל וקיומם של אתר אינטרנט, דף פייסבוק עירוני ואפליקציה עירונית.

בשירותים לתושב זכתה העירייה בציון 98 לעומת הממוצע הארצי העומד על 45, בשירותים לעסק קיבלה העירייה את הציון המושלם 100, לעומת ממוצע ארצי של 31.

בעיריית ירושלים מציינים בסיפוק את ההישג, זאת לאחר השקעה ממושכת בשיפור השירותים המקוונים, זאת במטרה לסייע לתושבים ולמנוע בזבוז זמן יקר של עמידה בתורים מיותרים.

רק בשנה האחרונה השיקה עיריית ירושלים את מהפכתה"דיגיקל", אשר הרחיבה את השירותים הניתנים לתושב באמצעות האינטרנט. כחלק מתהליך ההתחדשות דיגיטלית, נפרדו בעירייה לשלום מהפקסימיליה ושדרגו את השירותים לטפסים מקוונים בלחיצת כפתור ומערכת חיפוש ייעודית. בין השירותים הניתנים באמצעות ה"דיגיקל" ניתן למצוא: הגשת פניות, ערעורים, בקשות להישפט ועוד, כל זאת בצורה קלה וידידותית, באמצעות הדוא"ל ואתר האינטרנט העירוני.

עיריית ירושלים מקדמת גם את הדיגיטליות של העסקים בעיר ובחודשים האחרונים הקימה בחינם אתרי אינטרנט ודפי פייסבוק ל- 250 עסקים קטנים בירושלים. במסגרת המהלך קיבל כל עסק אתר אינטרנט ייחודי ב- WIX, דף פייסבוק עסקי, נוכחות דיגיטלית ב- Google my Bussiness והכוונה לעסק ב- Waze. זאת במטרה לסייע לעסקים קטנים בירושלים לשווק את העסק שלהם, בחינם, באמצעות כלים דיגיטליים.

אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים: "עיריית ירושלים הציבה לעצמה יעד להיות בחוד החנית של ארגונים המקדמים דיגיטציה מלאה בכל תחומי הפעילות ובראשונה בתחום השירות לתושב וגם בניהול השוטף של העיר. העתיד כבר כאן. התושב יכול לקבל מגוון רחב של שירותים ומידע בכל זמן ומקום שנוח לו ובמגוון ערוצי שירות."

סימה סיני, מנהלת הרשות לאיכות השירות בעיריית ירושלים: "אני גאה ומברכת על זכייה זו שמצטרפת לזכייה של עיריית ירושלים במקום הראשון בתחרות השירות הארצית, אנו גאים להיות עירייה דיגיטלית ומובילה בשירות. הרשות לאיכות השירות פועלת למען מתן שירות חדשני ומצטיין עבור לקוחות העירייה ודוגלת במתן שירות חדשני, מהיר ונוח. אנו מקדמים כל העת תהליכי עומק משמעותיים בתחום השירות, תוך מדידה 

עוד בירושלים
חשבנו שיעניין אותך גם...
חובש מדא שלמה עובדיה ודני קונשטנט
הצלת חיים בכוכב יאיר
הביוב ברחוב מגדל ברעננה
מתי תוחלף צנרת הביוב ברחוב מגדל ברעננה?
הולך רגל נפצע בתאונה בראשון לציון
הולך רגל נפצע בתאונה בראשון לציון
ב(ע)ין השורות
ב(ע)ין השורות
צעיר טבע בחוף ים בנתניה
אייפד לכל מורה בחינוך המיוחד
פחות עבירות רכוש- יותר עבירות חניה
פסטיבל שכולו ספר
פסטיבל שכולו ספר