ירושלים

בקרוב תגיעו ברכבל לכותל המערבי?

תכנית הרכבל לכותל המערבי אושרה על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות והועברה לאישור הממשלה

כתב לוקאל 04/06/2019
הדמיות לרכבל
צילום הדמיה באדיבות להרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים)

הרכבל החדש ייתן מענה תחבורתי למיליוני המבקרים בכל שנה בכותל ויהווה גם אטרקציה תיירותית ייחודית * הרכבל מקודם במשותף  על-ידי עיריית ירושלים – הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים) ומשרדי התיירות והתחבורה.

 ראש העיר ירושלים, משה ליאון : "הרכבל יאפשר למיליוני המבקרים בכותל המערבי להגיע בדקות ספורות ממרכז העיר, ולחוות את יופיה של בירת ישראל גם מלמעלה.  התושבים והתיירים המגיעים לאורך כל ימות השנה לכותל ולעיר העתיקה יוכל ליהנות מנסיעה ברכבל ומשם לסייר בכל רחבי העיר העתיקה. הדברויגביר את הנגישות, יעניק חוויה מיוחדת והנאה לתושבים ולמבקרים בעיר. לצד זה, מדובר באטרקציה תיירותית חדשנית וייחודית".

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה אתמול (ב') להעביר את תכנית הרכבל לכותל המערבי לאישורה של הממשלה.

פרויקט הרכבל המוגדר כ"פרויקט תשתית לאומית" מקודם בשיתוף עיריית ירושלים, הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים), ומשרדי התיירות ומשרדי ירושלים ומורשת, בשלושה מקטעים: בין מתחם "התחנה הראשונה" (תחנת הרכבת הישנה) במערב העיר, דרך תוואי גיא בן הינום ועד למבנה מרכז קדם.

לאחר הקמתו, עתיד הרכבל להשתלב במערך הסעת ההמונים ויאפשר הסעת 3,000 נוסעים בשעה אחת לכל כיוון, וינוע במהירות של 21 קמ"ש.

אחד היתרונות המרכזיים של הרכבל הוא זמן ההקמה הקצר (בניגוד לכלים לאמצעי הסעת המונים אחרים), שהקמתו לא תפגע בשגרת החיים בעיר. הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים ועלות הקמתו זולה באופן יחסי. זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה המפחית רעש וזיהום אוויר וחוסך פקקים המתאים לטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.

הרכבל הינו חלק ממערכת הסעת ההמונים והכרטיס יהיה במחיר של נסיעה בתחבורה ציבורית ובהתחשב בתוואי הטופוגרפי של העיר, הוא ינגיש לראשונה גם את אתרי המורשת, הדת ותיירות גם לבעלי מוגבלויות.

במקביל, יגדיל הרכבל את המרחב הציבורי של הולכי הרגל - בשגרה כמו גם באירועים המחייבים הגדלה וגמישות בקיבולת המבקרים באזור. מדובר בגישה קלה ונוחה לתושבי העיר העתיקה   ולכ-135 אלף מבקרים, תיירים וסוחרים הפוקדים את האזור בשבוע שגרתי, ללא אירועים מיוחדים.

כמו כן, הרכבל יפתח את צוואר הבקבוק באזור העיר העתיקה ויאפשר מעבר חופשי יותר של מבקרים, תיירים, תושבים וסוחרים. מדובר באמצעי תחבורה שיצמצם את תנועת הרכבים הפרטיים באזור וחלק גדול מהאוטובוסים שנעים בצירים אלה ובכך יביא להפחתה ניכרת בזיהום האוויר.

כאמור, עלותו של הרכבל נמוכה משמעותית מאופציות תחבורתיות אחרות, והוא יעלה את רמת השירות בתחבורה הציבורית, ויהפוך אותה ליעילה ועמוסה פחות באחד האזורים המתויירים ביותר בבירה.

ברשות לפיתוח ירושלים מציינים: "אישור התוכנית בוועדה הלאומית לתשתיות, לאחר שמיעת כלל ההתנגדויות, הנו אבן דרך משמעותית בקידום פרויקט חשוב זה. שילוב הכוחות ושיתוף הפעולה שבין העירייה לבין משרד ירושלים ומורשת יחד עם משרד התיירות אפשרו תהליך תכנון מסודר ואת קידומו המוצלח לטובת ציבור מגוון שחי בעיר ומבקר בה. כחלק מתפיסת הפיתוח של העיר, הרכבל יאפשר הפחתה משמעותית בעומסי התנועה סביב העיר העתיקה ויגביר את הנגישות לאזור עבור תושבים, תיירים וסוחרים כאחד".

פרויקט הרכבל צפוי להתחיל את פעילותו במהלך שנת 2021.

עוד בירושלים
חשבנו שיעניין אותך גם...
אלופת ישראל בהתעמלות אומנותית
המועצה הדתית חוזרת למשכנה
ילד ננעל ברכב בכפ"ס
רפי רפאלי
תביעת רפי רפאלי: חסינות לסייר ביטחון – העירייה תצורף כנתבעת
הפוליטיקה של הרצליה
הפוליטיקה של הרצליה
תלמידי שכבה ו אילנות. מקום ראשון ארצי
ביה"ס אילנות בהרצליה נלחם בעישון
הפוליטיקה של רמת השרון
הפוליטיקה של רמת השרון
המומחים של יקי
המומחים של יקי