כפר סבא

עשרות תושבים בכנס ההסברה של "מהיר לעיר"

בעוד כחודשיים צפויות להתחיל העבודות להקמתם של נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות ויצמן וטשרניחובסקי בכפר סבא, אולם רק עשרות תושבים הגיעו כדי להתעדכן בתוכניות

זאב שרגא 19/07/2018
עשרות תושבים בכנס ההסברה של
עשרות תושבים הגיעו למפגש (צילום: אלן שיבר)

בתחילת השבוע ערכה עיריית כפר סבא כנס הסברה של פרויקט "מהיר לעיר", אולם נראה כי לא רבים מתעניינים בפרויקט שעשוי לשנות את אופייה של העיר מקצה לקצה, אחרת קשה להסביר כיצד זה הנושא העלה קול צעקה גדולה בציבור ורק עשרות בודדות של תושבים הגיעו כדי לעמוד מקרוב על התוכניות, בהם המועמדים לראשות העירייה יוסי סדבון, עילאי הרסגור-הנדין ומירית שקד ברק.

ראש אגף בקרה ואינטגרציה בחברת נתיבי איילון, עדי קין קרני, הסבירה בתחילת הכנס באמצעות מצגת, אודות התוכנית שצפויה לצאת לדרך כבר ברבעון האחרון של שנת 2018, ספטמבר אוקטובר על פי הערכות, במסגרתה יסללו נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות ויצמן וטשרניחובסקי. קין קרני הציגה את 17 הרשויות שהצטרפו לפרויקט, בהן גם הערים השכנות הוד השרון ורעננה והסבירה כי מטרת הפרויקט הינה פיתוח צירי העדפה לתחבורה ציבורית במטרופולין תל אביב לשיפור מהירות, תדירות, נגישות נוחות ואמינות. בהמשך הובאו דוגמאות להצלחות של פרויקטים דומים ברחבי העולם, בין השאר בבריסל בלגיה, בדאבלין אירלנד ובלונדון אנגליה.

אחת הסיבות העיקריות שעיריות רבות מיהרו להצטרף לפרויקט, פרט למתן פתרונות תחבורה, הינם סכומי עתק שיועברו לכל עירייה לטובת חידוש מקצה לקצה של הרחובות בהם עוברים הנת"צים. כפר סבא לדוגמה תקבל סכום של כ-219 מיליון שקל לטובת חידוש אסתטי ברחוב ויצמן, סלילתם של שבילי אופניים במקביל לסלילתם של תשעה ק"מ של נת"צים, חידוש המדרכות ועוד.

בהמשך הוצגו הדמיות לקהל והובהר כי בכפר סבא הוחלט לאחר חשיבה עמוקה כי הנת"צים יסללו בנתיב השמאלי של הכביש, כדי למנוע ביטולן של פניות ימינה ולאפשר אכיפה אל מול רכבים פרטיים שעשויים לנסוע בניגוד לחוק בנת"צ ימני, לצורך פריקה או העמסה של סחורה, הורדת נוסעים ועוד. העבודות בכפר סבא יתבצעו בשלושה שלבים: שלב א' מצומת 55 במזרח העיר ועד רחוב העמק, שלב ב' מרחוב העמק לכל אורך רחוב וויצמן ועד צומת טשרניחובסקי ושלב ג' רחוב טשרניחובסקי עצמו.    

מנכ"ל העירייה איתי צחר השיב בהמשך לשאלות מהקהל שעסקו בנושאים כמו בטיחות במעברי החציה, הרחבת המדרכות הקיימות, מיקומם של שבילי האופניים ועוד. כמו כן התייחס לשאלה לאן יופנו כלי הרכב הפרטיים הגודשים מדי יום את רחוב ויצמן, נוכח העובדה כי שני נתיבי מופקעים לטובת הנת"צים והסביר כי התנועה תופנה לרחובות מקבילים, תוך שינויים כאלה ואחרים בהסדרי התנועה והפיכתם של חלק מהרחובות לחד סטריים.

בסיום הכנס התקיימו שולחנות עגולים בהם לקחו חלק סמנכ"לית שירות והסברה בעירייה, צאלה וקסמן גונן, סגן מהנדס העירייה יוסי לנדאו, מנהלת מחלקת התחבורה, הילן דהרי, דיקלה אסרף- הסברה וקשרי קהילה בחברת נתיבי איילון, טלי רונה- אחראית שיתוף הציבור ורבים נוספים.

 צאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית שירות והסברה בעירייה: "שמנו לנו למטרה להנגיש את המידע על תכנית 'מהיר לעיר' עבור הציבור, על מנת להשיב על שאלות רבות שעולות באופן מעמיק. אני שמחה לראות את ההיענות הגדולה של התושבים לכנס שקיימנו, ומזמינה תושבים נוספים להגיע לכנס הבא המתוכנן".

  לצפייה בשידור החי שהועבר מהכנס היכנסו לדף הפייסבוק שלנו, "קול הכפר – לוקאל כפר סבא": https://goo.gl/c9hE5x

   zeevshraga1978@gmail.com

 

עוד בכפר סבא
חשבנו שיעניין אותך גם...
פסטיבל מוזות בשוהם
דרבי לסיפתח
עיריית כפס אירחה את ישיבתה הראשונה של מועצת אשכול השרון
עיריית כפ"ס אירחה את ישיבתה הראשונה של מועצת אשכול השרון
אישום: פרץ לבית וגנב רכוש רב
הכנות אחרונות
הכנות אחרונות
פעם שלישית קרמבו
גבעת הברפיליה
מודיעין בשיא פריחתה
הפוליטיקה של רעננה
הפוליטיקה של רעננה