ראשון לציון

צעירה טבעה למוות באזור חוף פלמחים ; חברתה במצב אנוש

השתיים בילו בחוף, יחד עם חברה נוספת, במסגרת מסיבה פרטית. אחת חולצה במצב אנוש ומותה נקבע בשטח, אחרת פונתה תוך כדי החייאה לבית חולים וצעירה שלישית יצאה מהמים ולא נזקקה לטיפול. בתוך כך, ביום שישי טבע למוות באותו אזור גבר כבן 54

מיכאל פרוסמושקין 08/09/2018
כוחות מד"א בחוף בו טבעו הצעירות (צילום: דוברות מד"א)

שני בני אדם טבעו תוך יממה למווות באזור חוף פלמחים. מצבה של צעירה נוספת מוגדר אנוש והרופאים נאבקים על חייה.

בשעה 06:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על מספר צעירות שנכנסו לים סמוך לחוף פלמחים ושתיים מהן טבעו. תחילה חולצה צעירה, כבת 25, במצב אנוש וחובשים ופאראמדיקים ביצעו בה פעולות החייאה, שבמהלכן היא הועברה לבית חולים אסף הרופא - שם נאבקים על חייה. לאחר מספר דקות חולצה צעירה נוספת, כבת 25, כשהיא לל ארוח חיים. צוותי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה בשטח. צעירה שלישית יצאה מהמים כשהיא בהכרה ולא נזקקה לטיפול.

הפאראמדיקים של מד"א עידו דואק, לירן סבה ואור דרין סיפרו:"כשהגענו, הובילו אותנו לחוף לא מוכרז סמוף לפלמחים, ראינו מספר צעירות שהיו נסערות הן סיפרו שחגגו יומולדת  במקום,  נכנסו למים ושתי בנות טבעו,  אחת חולצה מייד, היא הייתה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, התחלנו להעניק לה טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי וכשהתאפשר העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך פעולות החייאה לבית חולים כשמצבה קריטי,  לאחר כ- 20 דקות הצעירה השנייה גם היא כבת 25 חולצה כשהיא מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה. עצוב מאוד להתחיל ככה, את השבת ואת השנה החדשה, אנחנו פונים לציבור לא להכנס לים בחוף לא מוכרז ובוודאי לא לאחר צריכת אלכוהול", סיכם הפאראמדיק עידו דואק.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי שלושת הצעירות, תושבות בית שמש, השתתפו במסיבה פרטית שנערכה הלילה בחוף פלמחים ובמהלכה נכנסו לים ונקלעו למצוקה במים.

בתוך כך, אתמול, שישי, בשעה 15:40 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על גבר מחוסר הכרה שנמשה מהים בחלקו הלא מוכרז של חוף פלמחים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו של גבר כבן 54.

פראמדיק מד"א אלדר מלכה סיפר: "כשהגענו לחלקו הלא מוכרז של החוף ראינו על שפת הים גבר כבן 54 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהמציל מהחוף המוכרז מבצע בו פעולות החייאה בסיסיות. אזרחים שהיו בחוף סיפרו לנו שהם ראו את הגבר מחוסר הכרה בים ושהוא נמשה לחוף בסיוע אופנוע ים. ערכנו בדיקות רפואיות וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו."