ראשון לציון

פרויקט "רכבת שורק" יוצאת לדרך

הפרויקט כולל פיתוח והנחת מסילה חדשה בתוואי כביש 431, בין תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון, דרך תחנת ראשון לציון הראשונים, ועד חיבור לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ותוואי הקו המהיר לירושלים, במחלף ענבה

כתב לוקאל 02/12/2018
מסילת 431 באזור ראשון לציון מערב (הדמיה: ד.א.ל הנדסה משרד אמר-קוריאל)

רכבת ישראל מחברת את מערב הארץ למזרחה ומוציאה לדרך את פרויקט "רכבת שורק" (מסילת 431).

במסגרת הפרויקט יוקמו שתי תחנות נוסעים חדשות וכן הגשר הארוך ביותר בישראל (3.5 ק"מ). בכך תושלם הלולאה המסילתית העוטפת את גוש דן. המסילה תחובר מתחנת ראשון לציון משה דיין, דרך תחנת ראשון לציון הראשונים אל הקו המהיר לירושלים ומודיעין. הצפי לסיום הפרויקט הינו שנת 2025.

רכבת ישראל מתקדמת לדור הבא ונערכת להסיע יותר נוסעים, ביותר רכבות, אל יותר תחנות ובטכנולוגיה מתקדמת.

בימים אלה פרסמה הרכבת שני מכרזי תשתית נרחבים, במסגרת פרויקט "רכבת שורק", מסילת 431, שכולל פיתוח והנחת מסילה חדשה בתוואי כביש 431, בין תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון, דרך תחנת ראשון לציון הראשונים, ועד חיבור לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ותוואי הקו המהיר לירושלים, במחלף ענבה.

המכרזים שמפורסמים בימים אלה, מתייחסים לשני קטעי מסילה בתוואי: הראשון עבור הקטע שבין תחנת ראשון לציון הראשונים לתחנה המתוכננת ברמלה דרום. קטע הכולל מסילות חדשות באורך 5.5 ק"מ, שני גשרי רכבת, מנהרה ומבנה שליטה ובקרה. השני עבור הקטע שבין רמלה דרום למחלף נשרים, הכולל מסילות חדשות באורך של 4.5 ק"מ, וארבעה גשרי רכבת.

אורכו הכולל של תוואי המסילה בפרויקט, אשר צפויה להיות חשמלית, הינו כ- 30 ק"מ וכולל מבני דרך משמעותיים וייחודיים כגון גשרים ארוכים, מעברים תת קרקעיים, מנהרות ושתי תחנות נוסעים חדשות (מעיין שורק ורמלה דרום), לצד שדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת התוואי החדש, מתוכנן להיבנות הגשר הארוך ביותר בארץ, 3.5 ק"מ אורכו, אשר ייבנה במקביל לכביש 431, בין מחלף קריית ראשון בואכה לתחנת ראשונים, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים מתחת לאדמה, מתחת לכביש 20, באזור מחלף מבוא איילון ובאזור רמלה דרום. הארוכה שבהן באורך 450 מטרים, ועוד אחת באורך 250 מטרים. 

שני המכרזים הנ"ל הינם הראשונים מבין שורה של מכרזי תשתית שיפורסמו במהלך השנה הקרובה ל'רכבת שורק', והם כוללים בין היתר הקמתם של 6 גשרי רכבת, מנהרת רכבת, מערך קירות תומכים ותשתיות הנדסיות נוספות.

הערכה להשלמת הפרויקט היא לשנת 2025.

פרויקט 431 יהווה למעשה הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן.  הצלע הצפונית היא 'רכבת השרון', אשר הוקמה על תוואי כביש 531 על ידי 'נתיבי ישראל', ובחודש יולי האחרון נחנכו במסגרתו  שתי תחנות רעננה. במהלך שנת 2019, יושלם חיבור תחנות רעננה גם לתחנת הרצליה, וזמן הנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב יתקצר לכ-20 דקות.

 


עוד בראשון לציון
חשבנו שיעניין אותך גם...
התזמורת העירונית של הוד השרון
מוזיקה ללב היא חודרת
סדנאות קיץ חופש גדול - מוזיאון נחום גוטמן לאמנות
חודש יולי במוזיאון נחום גוטמן לאמנות
במוזיאון העיצוב חולון נפרדים מ-2018
חשד: ביצע עבירות מין בקטין
ב"ש: אמבולנס היה מעורב בתאונה
מרוץ עלם חולון
מרוץ עלם חולון
ברוידא , מנסה לעזור בתהליך הוצאת רישיון עסק
כיצד להקל על תהליך הוצאת רישיון לעסקים?
שלוש צעירות נהרגו בתאונה בצפון