רמת השרון

נדחתה ההצעה לעדכון תקן החניה

שבעת חברי האופוזיציה הצביעו נגד ההצעה לעדכון התקן בטענה כי "המשמעות של הפחתת תקן החניה היא יותר מכוניות שיצטרכו לחנות ברחובות ופגיעה קשה בציבור". מנגד, בעירייה טוענים כי ההצעה לעדכון התקן התקבלה לאחר שהתברר כי תקן החניה הנוכחי מהווה חסם תכנוני וכלכלי, והתושבים ברחוב סוקלוב שמחכים לפרויקט התחדשות עירונית בביתם כועסים על כך שההצעה לא התקבלה

שרון יונתן 19/07/2018
סוקולוב. בעיות קשות בהתחדשות העירונית (צילום ארכיון: אלן שיבר)

ההצעה לעדכון תקן החניה נדחתה השבוע בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כאשר שבעה חברי אופוזיציה (גיא קלנר, עידן למדן, טל עזגד, אהרון אלמוג אסולין, שמואל גריידי, איריס קלקא ומרק מימוני) התנגדו להצעה, בעוד ארבעה חברי קואליציה (אבי גרובר, יעקב קורצקי, דוברת וייזר, רותי גרונסקי) תמכו בה.

בהצעה שהובאה לדיון נכתב כי, "עם אישורה להפקדה של תוכנית החניונים, אישורה של קרן החניה במועצת העיר והרצון לקדם התחדשות עירונית לאורך הרחובות המסחריים בעיקר, מוצע על ידי הצוות המקצועי עדכון של תקן החניה בפרויקטי בנייה של תמ"א 38 ובבנייה רוויה ברחובות העיר. ההצעה מבוססת על ניתוח מקצועי של פוטנציאל תוספת החניות בחניונים הציבוריים, הדרישה לתוספת חניה באזורי העיר השונים במסלולי הבנייה ובדיקת המצב ברשויות האחרות במחוז ת"א".

בתום דיון סוער ההצעה שהובאה לחברי המועצה לאשר את עדכון תקן החניה לא התקבלה.

בעירייה ציינו למחרת הישיבה כי, "עיריית רמת השרון, בהובלת ראש העיר אבי גרובר ומינהל ההנדסה העירוני, פועלים להצלת רחוב סוקולוב. הרחוב שבעבר היה אבן שואבת, דורש כיום התייחסות משמעותית ודחופה. במהלך השנתיים האחרונות בוצעו מספר מהלכים לקידום הרחוב, ביניהם הוספת מעברי חצייה ורמזורים, קידום סטטוטורי של כביש העוקף המערבי אשר יאפשר הסטת התנועה העוברת מצפון מהרחוב, הסדרת חניונים סביב המתחם, תכנון הצומת המרכזית סוקולוב- ויצמן-ביאליק.

"בשבועות האחרונים הגיעו לאישור הוועדה המקומית ומועצת העיר מהלכים אשר תוכננו במהלך חודשים ארוכים אשר מטרתם לאפשר לקדם פרויקטי התחדשות עירונית ברחוב, במטרה להפיח חיים ברחוב ולאפשר לקדם פרויקטים שנועדו לקדם את הרחוב המסחרי הראשי ולאפשר התחדשות עירונית: תוכנית להסדרת והקמת חניונים סביב הרחובות המסחריים, הקמת קרן חניה שתאפשר 'כופר חניה' (העברת תשלום לשם הקמת חניות בחניון ציבורי) ובישיבת הוועדה המקומית שהתקיימה ביום שני הובא לדיון עדכון בתקן החניה ברחובות סוקולוב ואוסישקין".

 למען התחדשות עירונית

בעירייה מציינים כי במהלך השנה האחרונה, מאז כניסת רש/3838 לתוקף, נעשו ניסיונות לקדם מספר פרויקטים משמעותיים של התחדשות עירונית במתכונת תמ"א 38/2 בבניינים בעלי עירוב שימושים, מגורים ומסחר. 

בעירייה הוסיפו כי הצוותים המקצועיים ומינהל הנדסה ישבו בפגישות רבות מול המתכננים של פרויקטים שונים במטרה להוציא לפועל פרויקטים של הריסה ובנייה מחדש של בניינים בסוקולוב אשר זקוקים למענה בדחיפות. הצוותים מצאו פתרונות לחסמים תכנונים רבים, אך בסופו של דבר גילו כי תקן החניה הנוכחי מהווה חסם תכנוני וכלכלי למימוש הפרויקטים.

בעירייה הסבירו כי ההצעה שהובאה לדיון הביאה להקלה מסוימת בתקן החניה רק עבור בניינים ברחוב סוקולוב ואוסישקין שכן מדובר ברחוב מוטה תחבורה ציבורית, שבבניינים בו יש עירוב שימושים- מסחר ומגורים. המענה לחניות שיופחתו יהיה בחניונים חדשים שיוקמו סביב הרחוב לרווחת התושבים בעיר וברחוב.

בעירייה הדגישו כי התקן החדש אף מאפשר את המשך פעילותן של חנויות רבות ברחוב, הממוקמות מתחת לבניינים, שכן ביצוע הפרויקטים לפי התקן הישן היה מחייב בניית רמפה כפולה והיה דורש למעשה צמצום החזית המסחרית של החנויות.

ראש העירייה, אבי גרובר, אמר למחרת הישיבה: "אין צורך לגור ברחוב סוקולוב כדי לדעת שהמצב ברחוב בעייתי ומחייב פתרון. בשנה האחרונה ניתחה מחלקת ההנדסה העירונית את החסמים לביצוע פרויקטים ובנייה ברחוב, וגיבשה את התקן החדש לצד תוכנית פעילות כוללת. התקן החדש נועד לייצר פתרון כולל שיאפשר להפיח חיים ברחוב ולעודד בנייה של דירות קטנות במרכז העיר המהווה מטרה לא פחות חשובה. בחודש הקרוב נמצא את המסלול הנכון לאישור התקן החדש, ועל חברי המועצה מוטלת האחריות על חידושו של רחוב סוקולוב או המשך פגיעה בתושבים שגרים בו".

חברי האופוזיציה התנגדו

לאחר הישיבה מסרו חברי האופוזיציה מדוע התנגדו לשינוי תקן החניה:"הבענו התנגדות מתוך שיקול טובת הציבור הכללי ולא משום שיקול אחר. המשמעות של הפחתת תקן החניה היא יותר מכוניות שיצטרכו לחנות ברחובות ופגיעה קשה בציבור. כך, למשל, אם בבניין נתון התקן המחייב כיום דורש 60 חניות, על פי הצעת גרובר יצטרכו היזמים לתת רק 40 חניות. ומה יהיה על 20 המכוניות הנוספות? היכן יחנו? לא ברור. חשוב להדגיש, כי על פי התוכנית התקפה להתחדשות עירונית, ניתנה מראש ליזם ברחובות הראשיים את הזכות להוסיף כמעט חמש קומות שלמות בניגוד לשלוש וחצי קומות שמאפשרת התוכנית בשאר חלקי העיר. הסיבה: לאפשר בין היתר בניית חניות תת קרקעיות. ביקשנו דו"ח שמאי מקצועי שמאשר או שולל את התקן החדש, לא קיבלנו. במהלך הדיון הציעו חברי הוועדה פתרונות נקודתיים לפרויקט כזה או אחר במסגרת הקלות, במטרה לעזור ולאפשר לפרויקטים שתקועים להתקדם. גרובר סירב. ביקשנו להבין את המשמעויות מבחינת ציר הזמן, של הרחבת החניונים הציבוריים, אל מול שינוי התקן והגדלת העומס במרחב הציבורי, מכיוון שזה אמור להיות הפתרון העיקרי לקליטת הרכבים. לא הייתה תשובה. ביקשנו להבין משמעויות של הפחתת תקן החניה לאחר שיושמש נתיב התחבורה הציבורית שיעבור בסוקולוב, שבכל תסריט יפחית כמות אדירה של חניות קיימות, ועליו החליט גרובר לבדו, גם כאן לא התקבלה תשובה מניחה את הדעת".

חברי האופוזיציה ציינו עוד כי, "הצענו למשוך את ההצעה ולהעלותה שוב בעוד חודש כאשר נקבל עד אז מענה לכל השאלות, ותינתן התייחסות לאזורים אחרים, אך גרובר סירב. עולה השאלה האם סירובו נבע מהבטחת בחירות שערורייתית שנועדה לתת הטבה לקבוצת תושבים מסוימת? אם כן, הדבר גובל בשוחד בחירות. במהלך הדיון קיבלו חלק מחברי המועצה הודעות אס.אמ.אס בהן הוזהרו שלא להפיל ההצעה ושהדבר ייזכר להם ביום הבוחר. העלינו טענה זו בפני גרובר והיועץ המשפטי שכן הייתה הדלפה מתוך הישיבה לגורמים אלו על שהתרחש בדיון סגור וכי מעתה הדיון בעניין הזדהם ואינו תכנוני אלא פוליטי. גרובר סירב והתעקש להביא הנושא להצבעה, וכמובן שההצעה נפלה ברוב קולות של ארבעה חברי קואליציה נגד שבעה חברי ועדה שגילו אחריות ציבורית ולא הדרדרו לפוליטיקה ערב בחירות. גרובר חצה עוד קו אדום בהצעה זו, ובוודאי כשלא הסכים לתת מענה לשאלות ולחוסרים שעלו תוך כדי הצגתה, והדבר לא ירתיע אותנו להמשיך ולדאוג לכלל הציבור בעיר ולא רק לכמה תושבים ויזמים אינטרסנטים שגרובר חפץ ביקר".

 התושבים כועסים על האופוזיציה

תושבים המתגוררים ברחוב סוקולוב בבתים המיועדים להתחדשות עירונית הביעו זעם על כך שההצעה לא התקבלה. שחר מיכאלי, יו"ר ועד התושבים ברחוב סוקולוב ויו"ר הוועד למען התחדשות עירונית בעיר, אמר למחרת הישיבה: "במהלך החודשים האחרונים אנחנו מנהלים מאבק עיקש מול מחלקת הנדסה בנושא הבעיות הקשות בהתחדשות העירונית בסוקולוב בגלל החמרת תקן החניה, שפוגע בכדאיות הכלכלית של הפרויקטים. לאחר מספר פגישות והצגת נתונים, המעידים על פגיעה ברווחיות ובעקבות הביקורת, נפל האסימון ונעשו בדיקות תחבורתיות, תכנוניות ושמאיות, ואז באו פעולות חיוביות מצד מחלקת הנדסה, המנסות לפתור את הבעיות הקשות. כופר חניה אושר לאחרונה ובישיבת הוועדה המקומית ביום ראשון הייתה על סדר היום הצעה להקל במדיניות תקן החניה, המחמירה ברחובות הראשיים, על מנת לקדם פרויקטים, שתקועים בתהליך, עקב אי כדאיות כלכלית בסוקולוב".

מיכאלי טוען כי התנגדות חברי המועצה מקורה במניעים פוליטיים בלבד: "נראה כי חברי האופוזיציה לא רצו שלגרובר יהיה הישג וטרפדו את המהלך וזאת לאחר שמחלקת הנדסה עמלה על התוכנית לא מעט ונתנו את שיקוליהם והמלצתם למהלך. המתנגדים לא מבינים את הפגיעה האנושה בפרויקטים ודפקו את סוקולוב ואת העיר כולה בגלל משחקים פוליטיים.

אם היו עניינים היו יכולים להציע חלופה או לבקש לבדוק את זה ולשוב ולדון בזה בעוד שבוע ולא אחרי הבחירות.

"סוקולוב סובל מהזנחה פושעת ,בין היתר גם בגלל חברי האופוזיציה האלה שלא עשו דבר למען הרחוב בכל 10-5 שנות כהונתם. כן מהלך לפני בחירות או לא, ממש לא מעניין אותנו. הייתה עכשיו הזדמנות להוציא לפועל פרויקטים והם הרסו אותה. מה ירוויחו חברי האופוזיציה מהמהלך הזה? הרי אם היו מצביעים בעד, היו מקבלים מאתנו קרדיט ענק. אבל עכשיו יותר מ-100 בניינים בעיר (שנמצאים בתהליך) ושאר תושבי העיר מבינים שהם נגד התחדשות עירונית ונגד סוקולוב. אנחנו נדע לבוא איתם חשבון בבחירות ולא משנה באיזו רשימה הם ירוצו".

 sharony@local.co.il

 






 

 

 

עוד ברמת השרון
חשבנו שיעניין אותך גם...
שמו של רוכברגר יוסר משם סיעת "רמת השרון שלנו"
בית הספר יצחק שדה , יעבור שיפוץ
ביה"ס יצחק שדה בכ"ס יעבור שיפוץ
רוכברגר. יש חובה לנהוג ביושר ציבורי
רוכברגר נגד עיריית רמת השרון
פורים מגיע לאופרה הישראלית
פורים מגיע לאופרה הישראלית
אישום: נהג ללא רישיון ושיכור
עמק המעיינות
פסח 'חופשי יומי' בעמק המעיינות
פגע במטרה
"המטרה להיות הפתעת העונה"