רמת השרון

מהפכה דיגיטלית בעיריית רמה"ש

עיריית רמת השרון דורגה במקום ה-6 בארץ וה-4 במחוז מרכז במדד "דיגילוקאלי" הבוחן מתן שירותים דיגיטליים מקוונים לתושבים

תמי מאור 08/08/2018
עיריית רמת השרון. מובילה בשירותים דיגיטליים (צילום: אלן שיבר)

עיריית רמת השרון עוברת מהפכה דיגיטלית. העירייה דורגה במקום ה-6 בארץ וה-4 במחוז מרכז במדד "דיגילוקאלי" של חברת Deloitte הבוחן מתן שירותים דיגיטליים מקוונים לתושבים. מדובר בזינוק של כ-300 אחוזים לראש רשימת הערים הדיגיטליות בארץ לעומת הדירוג במקום ה-140 אשתקד, ובעירייה תולים את הזינוק ב"השקעה אדירה של העירייה בשירותים המקוונים".

המדד של חברת Deloitte בודק את מגוון השירותים הדיגיטליים לתושב, כגון רישום לגני ילדים, בתי ספר ותיכונים, הנפקת תווי חניה, יצירת קשר דרך האתר, גישה ל״תיק תושב״ ושירותים ב"קליק", מערכת רישוי זמין בהנדסה, תשלום חשבון ארנונה ומים, תשלום דו״חות ועוד. בנוסף, המדד בודק את מתן השירותים הנגישים הניתנים באתר העירוני כגון סרגל נגישות, הצהרת נגישות, אפשרות חיפוש באתר, התאמת האתר למובייל, עמוד פייסבוק, רשתות חברתיות וכד'.

בשנים האחרונות מקדמת עיריית רמת השרון מהפכה דיגיטלית עם שימוש הולך וגובר בטכנולוגיה מתקדמת ובשירותים עירוניים אינטרנטיים/ מקוונים, בכדי לשפר את השירות לתושבים ובכדי למנוע בזבוז זמן יקר של עמידה בתורים מיותרים. כמו כן, העירייה מנהלת רשת תקשורת פתוחה עם התושבים במגוון מדיות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, טלגרם, יו-טיוב, אינסטגרם, קבוצות ווטסאפ וכד'.

בעירייה מציינים כי, במסגרת המשאבים שהשקיעה העירייה, הושק בין היתר אתר עירוני חדש מקוון ומונגש, עם מיטב הטכנולוגיה, שמשדרג את השירות לתושבים. האתר מנגיש לתושבי העיר, את כל השירותים והמידע הדרושים, ומשמש כערוץ תקשורת פתוח בין התושבים לנציגי העירייה. באמצעות האתר החדש שמותאם גם לסמארטפונים וליתר המכשירים המתקדמים, ניתן לבצע מגוון פעולות כגון רישום אינטרנטי מקוון לגנים ולבתי ספר, להדפיס אישורים ולמלא טפסים, לשלם תשלומים שונים וכד'- כל זאת בלחיצת כפתור וללא צורך להגיע למשרדי העירייה. האתר הונגש לבעלי צרכים מיוחדים, וזאת כחלק ממהפכת הנגישות שמקדמת העירייה.

מהעירייה נמסר כי "האתר החדש הניצב בחזית הטכנולוגיה, מהווה ביטוי נוסף לתפיסה הכללית אשר מציבה את רווחת וטובת התושבים בראש סדר היום העירוני, ומהווה פרי של עבודת מטה יסודית בראשות מנכ"לית העירייה, בשיתוף עם צוות מסור המורכב מאנשי מקצוע המובילים בתחומם".

מנכ"לית העירייה, שירלי פאר יגרמן: "אני שמחה על הזינוק במדד השירותים הדיגיטליים, שמהווה פרי לעבודה ’מסביב לשעון’ של הצוותים המקצועיים בעירייה. רתימת כוחן של טכנולוגיות מתקדמות לשיפור איכות חיי התושבים, היא אחת המשימות המשמעותיות שאנו מקדמים בעירייה, ואנו מחויבים לפעול במרץ על מנת להמשיך בהפיכת רמת-השרון לעיר חכמה ונגישה, המעניקה שירות איכותי ומקצועי לתושביה ומבקריה, עם שימוש מוגבר בטכנולוגיות חדשניות תוך התייעלות תמידית וחיסכון במשאבים".

 


עוד ברמת השרון
חשבנו שיעניין אותך גם...
ברוידא , מנסה לעזור בתהליך הוצאת רישיון עסק
כיצד להקל על תהליך הוצאת רישיון לעסקים?
מוזיקה ללב היא חודרת
מוזיקה ללב היא חודרת
ממפים את איכות הכבישים
ממפים את איכות הכבישים
שמות אביביים במיוחד
חושבים לקרוא לבן שלכם אביב? לקראת האביב - 5 שמות אביביים במיוחד
תנו לקרוא בשקט
זבוב על הקיר
גידלו סמים בדירה
סיוע רפואי לנפגעי אסון השייט בצ׳ילה
מגן דוד אדום בשיתוף חב' PassportCard משגרים סיוע רפואי לנפגעי אסון השייט בצ׳ילה