רעננה

חברת נתיבי איילון: אין הצדקה לנת"צ בכביש 531 במקום באחוזה

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הזמין את שר התחבורה ישראל כץ לפגישה בנושא התחבורה בעיר ובפרט בנושא הנת"צ. בחברת "נתיבי איילון" טוענים כי החלופה של העברת הנת"צ מאחוזה לכביש 531 נבחנה ונמצא שהיא אינה אפקטיבית

זאב גולדשמיט 19/12/2018
ראש העירייה חיים ברוידא ושר התחבורה חיים כץ (צילום: דוברות עיריית רעננה)

ראש העירייה החדש, חיים ברוידא, הבטיח לפני הבחירות שיפעל שהנת"צ לא יעבור באחוזה. בשבוע שעבר בחנוכת מחלף שפיים נפגש ברוידא עם שר התחבורה, ישראל כץ, והזמין אותו לפגישה בנושא התחבורה בעיר. מבדיקה שלנו עם "נתיבי איילון" עולה, שהם לא שמעו על התוכניות של ראש העירייה ולטענתם התוכנית תצא לפועל כמתוכנן ברחוב אחוזה במהלך שנת 2019 .

 עוד עולה מהבדיקה עם "נתיבי איילון", שהתוכנית להעברת התנ"צ לכביש 531 (שהוצעה על ידי ניר קריסטל) נבדקה בעבר, אבל לטענת החברה לא הייתה הצדקה להעדפה של תחבורה ציבורית בכביש 531 מבחינת נפתח האוטובוסים, העומסים וגם לא היה לכך ביקוש מצד התושבים.

מחברת "נתיבי איילון" נמסר בתגובה: "פרויקט 'מהיר לעיר', שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת 'נתיבי איילון', הוא פרויקט לאומי, רחב ומקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב שנועד להציב סטנדרט חדש לתחבורה הציבורית. הפרויקט ייצור רשת מטרופולינית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה, הכוללת נתיבי תחבורה ציבורית עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית – לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים. לפרויקט הצטרפו עד כה כ-17 רשויות שהשכילו לקחת חלק בפרויקט לאומי חשוב זה, על מנת להעניק לתושביהן הרוצים לנוע בחופשיות הן בערים והן בגוש דן, אלטרנטיבה נוחה ויעילה לרכב הפרטי, אשר בלעדיה כולנו ניתקע במגה-פקק.

"פרויקט 'מהיר לעיר' ברעננה נמצא בשלבי התכנון המפורט, כאשר התכנון צפוי להסתיים במהלך שנת 2019 ולצאת לביצוע. במסגרת הפרויקט משרד התחבורה משקיע ברחוב אחוזה כ-130 מיליון ש"ח, בתוספת תמריצים לרווחת תושבי העיר. מדובר בפרויקט בעל תרומה משמעותית וגדולה לאיכות חייהם של תושבי העיר וציבור הנוסעים, אשר בלעדיו כל אחד ואחת מאיתנו יעמוד בעתיד שעה נוספת בפקקים מדי יום.

"ההעדפה בכביש 531 נבחנה בעבר לבקשת העירייה, אולם נמצא כי ההעדפה האפקטיבית והטובה ביותר עבור תושבי רעננה תושג באמצעות נתיב העדפה ברחוב אחוזה. בנוסף, נמצא כי אין הצדקה להעדפה בכביש 531 לתחבורה ציבורית מבחינת נפחי האוטובוסים, העומסים ומוקדי הביקושים של התושבים.

"על בסיס הסכמות אלו, נחתם הסכם בין העירייה ומשרד התחבורה באוגוסט 2016 וקודם התכנון בהתאם. יש להבהיר כי על מנת לייצר רשת העדפה אפקטיבית במטרה לשפר ככל הניתן את השירות לתושבי העיר, על התחבורה ציבורית לשרת את הציבורי במוקדי הביקוש ולכן לא בכדי,  בארץ ובעולם, צירי העדפה נמצאים במרכזי הערים".

 

 

עוד ברעננה
חשבנו שיעניין אותך גם...
קורס תסרוקות
קורס תסרוקות
מחמוד יוסף. להצליח בהפועל כפר סבא
יוסף בעל החלומות
הפוליטיקה של רמת השרון
יבוטל הפטור מהיטל השבחה בפרויקט מתחם אילת
אבנר יאור
אבנר יאור ימשיך עונה נוספת בעירוני "יובלים רעננה
מיון חדש ב"וולפסון"
הוגשה תלונה במשטרה בגין חשד לניסיון לפגוע בטוהר הבחירות
החופשה השנתית של משרד רוח ברהום באילת
נופשים ונהנים באילת