רעננה

דד ליין לעיריית רעננה בנושא הנת"צ

משרד התחבורה ונתיבי איילון מאסו בסחבת ודרשו מעיריית רעננה להתחיל בפרוייקט הנת"צ. נתיבי איילון: "כל עיכוב בפרוייקט לאומי מהווה פגיעה בתושבים. צר לנו שראש העיר מעדיף את טובתם של מספר בודד של סוחרים על פני עשרות אלפי תושבים. מצפים שהעירייה תעמוד בהתחייבותה ונצא לדרך". עיריית רעננה: "ראש העיר בעד תחבורה ציבורית. תכנית הנת"צ אושרה בחוסר שקיפות. ביטול הפניות באחוזה יביא לכך שתושבי הרחובות הסמוכים יאלצו לנסוע מרחק רב על מנת להגיע לבתיהם, וחלק גדול מהנת"צ יהיה סגור למעבר גם בשעות בהן הנת"צ אינו פעיל וגם בסופי שבוע"

זאב גולדשמיט 10/07/2019
דד ליין לעיריית רעננה בנושא הנת
הדמיית נת"צ

פרוייקט הנת"צ באזור השרון מתחמם. במשרד התחבורה ונתיבי איילון מאסו בסחבת מול עיריית רעננה ונחושים לצאת לדרך עם הפרויקט גם ברעננה. ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, התבקש להציג בתוך שבועיים פתרונות לבניית הנת"צ, אחרי שסרב לחתום על התכנית הקיימת, ובין הצדדים הוחלפו האשמות.

ברוידא חשף בדף הפייסבוק שלו שהשבוע התקיימה בלשכתו פגישה טעונה בהשתתפות בכירים ממשרד התחבורה ונתיבי ישראל בעניין נתיב התחבורה הציבורי, והוסיף שהיא גלשה לויכוח סוער וטונים צורמים. 

ברוידא טען, שהוא בעד תחבורה ציבורית טובה ונגישה, אבל לא כמו זו המתוכננת.

"כמי שקיבל את המנדט מהציבור לעמוד בראשות העיר, סירבתי לקבל את עמדתם של הבכירים ממשרד התחבורה ונתיבי ישראל, כי אני מחוייב לחתימה של ההנהגה הקודם בראשות העיר על התוכנית שגובשה לנתיב התחבורה הציבורי באחוזה" כתב ברוידא. "הבהרתי כי ההחלטה התקבלה לפני כשנתיים, במחשכים, בחוסר שקיפות, בהסתרת המידע מתושבי העיר ומחברי מועצת העיר. עם זאת עלי להדגיש, כי אני בעד תחבורה ציבורית טובה ונגישה, אבל לא כמו זו המתוכננת נכון לעכשיו הכוללת סגירת כניסה מאחוזה ל 17 רחובות, שתגרום לנזק בלתי הפיך לרעננה. מדובר בפרוייקט הגדול והנרחב ביותר ברעננה. לא אתפשר על מציאת מתווה שיתאים לאופי העיר ולצרכי התושבים. זו הסיבה שהוריתי על פתיחת התכנון וחשיבה מחודשת. נגבש פתרון מיטבי ונכון לעיר”.

מנתיבי איילון נמסר בתגובה: "כל עיכוב בפרויקט לאומי חשוב זה מהווה בראש ובראשונה פגיעה בתושבים. זה לא מספיק רק לומר ש"רוצים תחבורה ציבורית". צריך גם מעשים. לבקשת ראש העיר נבחנו כל האופציות ליצירת העדפה לתחבורה ציבורית עבור תושבי העיר והתקבל מענה לכל הטענות שהעלה. אם לא יעשה דבר, בעוד כמה שנים תושבי רעננה לא יוכלו לצאת מהחניה שלהם עם רכבם הפרטי בגלל שפקקי התנועה יגיעו לפתח ביתם. ואז יצטרך ראש העיר להסתכל לתושבים בעיניים ולהסביר להם, למה הם נמצאים במצב כזה של פקקי תנועה אין סופיים. בהתאם לכך, סיכמנו עם ראש העיר כי יחזור אלינו תוך שבועיים ויציג את הפתרון שלו לבניית הנת"צ. לכל הגורמים ברור כי בניית נת"צ בעיר היא חובה ולכן גם העירייה חתמה על הצטרפות לפרוייקט קריטי זה. הפרויקט מוכן ותוקצב, אנו מצפים שהעירייה תעמוד בהתחייבות שלה ונצא לדרך. צר לנו שראש העיר מעדיף את טובתם של מספר בודד של סוחרים על-פני עשרות אלפי תושבים ברעננה.  פרויקט מהיר לעיר כולל  17 ערים, אשר ייתן מענה לצרכי התחבורה של תושבי המטרופולין וייצר רשת נתיבי תחבורה ציבורית בכל מטרופולין תל אביב. הפרויקט יצור רשת רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה הכוללת העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים שדרוג המרחב הציבורי וסביבת התחנות לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים. הפרויקט הוא האופציה היחידה שתאפשר אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי אל מול עומסי התנועה ההולכים וגדלים בישראל.

תגובת עיריית רעננה:

"תכנית הנת"צ במתכונתה הנוכחית אושרה בחוסר שקיפות כשאף אחד, לא הציבור ולא חברי המועצה הכירו את העובדות. הנת"צ שתוכנן אינו מתאים לאופי של רעננה ולצרכי התושבים, לא מתאים לצפיפות בעיר ולא יהיה זה נכון ביום אחד לשנות את כל הסדרי התנועה בעיר. ביטול הפניות באחוזה באופן בלתי הפיך יביא לכך שתושבי הרחובות הסמוכים יאלצו לנסוע מרחק רב על מנת להגיע לבתיהם, וחלק גדול מהרחוב יהיה סגור למעבר גם בשעות בהן הנת"צ אינו פעיל וגם בסופי שבוע.

"חשוב להדגיש – ראש העיר לא נגד תחבורה ציבורית. הוא תומך בתחבורה ציבורית הנותנת מענה מלא לצרכי התושב. מרכיב של נת"צ בלי תכנית תחבורה ציבורית כוללת וארוכת טווח אינו נותן מענה. התכנית צריכה לכלול מערך שאטלים ברחבי העיר, רכבת קלה עתידית וראיה כוללנית של פתרונות עבור כלל הציבור. כל החלטה שתתקבל היום, יש לה השלכה משמעותית לעתיד.

"יש לשקול את הפרטים לעומק, לשתף את הציבור ואת כל הגורמים בעלי העניין, ולא להיכנע ללחצים של לוחות זמנים שמנסים  להפעיל משרדי הממשלה.

עיריית רעננה מצויה בהליך של גיבוש חלופות ולמידה יסודית של הנושא.

לחץ הזמנים שמנסה משרד התחבורה לכפות עלינו לא ישנה את העובדה שהנושא הוא בעל חשיבות גבוהה מדי בשביל להקל בו ראש. אנו נבחן כל פרט ופרט לעומק ולא נתפשר. ישנם היום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים הנותנים מענה לניתוב התנועה על פני סגירת רחובות בשינויי תשתיות. את כל הנושאים האלו יש לבחון טרם קבלת החלטות, אחרת זה יהיה בכייה לדורות. ראש העיר מחויב לתושבים ולא לתכנית של משרד כזה או אחר ויעשה רק מה שנכון עבור תושבי רעננה".

ח"כ איתן גינזבורג, שכיהן כראש העיר רעננה לפני ברוידא, הגיב: 

"הנת"צ ברעננה נדון בכל הפורומים עם הגורמים המקצועיים , בישיבות הנהלה מורחבת של העיר, בישיבת וועדת תחבורה שהיתה פתוחה לציבור, ולפחות בשתי ישיבות מועצת העיר. לכן לומר פעם אחר פעם שזה נעשה במחשכים, זה ממש לא נכון. רעננה היא חלק ממטרופולין ת"א, וצריכה להיות חלק מרשת התחבורה הציבורית שמוקמת בכל ערי השרון וגוש דן".

 

עוד ברעננה
חשבנו שיעניין אותך גם...
סוכלה הברחת סיגריות
"הכרתי את החברים הראשונים שלי בגיל 18. לא האמנתי שיהיו לי חברים" (א. בוגר 'רקפת')
לא עוד ילדים שקופים
זכויות למלצרים
צעיר נדקר למוות ביבנה
לא צריך להיות עני או נזקק כדי להיעזר  בקהילה
"לא צריך להיות עני או נזקק כדי להיעזר בקהילה"
הדמיית נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן
פרויקט הנת"צים - לאן?
10 נפצעו כתוצאה מגל שטלטל סירה