תל אביב

בגלל עבודות: קטעים בנתיבי איילון ייסגרו בסופי שבוע

העבודות להקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון מגיעות לשיאן ויתבצעו במהלך 6 סופי שבוע בחודשים הקרובים, כשהראשון שבהם מתוכנן ל-31.8. בכל פעם יחסם רק כיוון אחד של נתיבי איילון (צפון או דרום) למשך 24 שעות

כתב לוקאל 21/08/2018
הדמיה של הגשר המתוכנן (הדמיה: חן אדריכלים)

מבצע הנפת ששת קורות הפלדה המרכיבות את גשר יהודית שמוקם מעל נתיבי איילון, שמשקלן הכולל מעל 1000 טון, יוצא לדרך בסוף חודש אוגוסט. מדובר במבצע מורכב הנדסית ובטיחותית, המתבצע בעורק התחבורה הראשי והעמוס ביותר במדינת ישראל. העבודות מתוכננות להתבצע במהלך ששה סופי שבוע במהלך חודשים הקרובים, כאשר בכל פעם ייחסמו נתיבי איילון לכיוון אחד למשך 24 שעות. העבודות נעשות בתיאום מלא עם משטרת ישראל, ובאישור משרד העבודה והרווחה.

העבודות יתחילו ביום שישי, ה-31.8, בשעה 18:00 בערב, ויימשכו עד השעה 18:00 למחרת. בזמנים אלה תתקיים חסימה של איילון צפון בקטע שבין צומת גנות לבין מחלף השלום ובקטע שבין צומת חולון ועד מחלף השלום. התנועה באיילון דרום תתאפשר כרגיל, כמו גם התנועה באיילון צפון ממחלף השלום ואילך. יתר העבודות מתוכננות להתקיים בסופי שבוע בחודשים הקרובים, ועל כך יצא עדכון נפרד בהמשך.

מדובר בפרויקט מורכב הנדסית, במסגרתו יונפו 6 קורות פלדה מאסיביות באורך 55 מטר. סך משקלן של 6 קורות אלה המרכיבות את הגשר הוא למעלה מ-1000 טון פלדה. הרכבת הגשר תתבצע על ידי הנפה של כל קורה על ידי מנופים הידראוליים ייעודיים. הנפת כל קורה מתוכננת להימשך כ-24 שעות, כאשר 6 שעות מתוכן יידרשו לפריסת המנופים, ועבודת ההנפה עצמה והריתוכים בין האלמנטים יימשכו כ-15 שעות. על מנת להבטיח את בטיחות העובדים, מוקדש זמן משמעותי לפריסת המנופים, כך שהעבודות ייעשו בבטיחות מקסימלית ותימנע כל פגיעה בחיי אדם.

כאמור, העבודות מתקיימות בעורק התחבורה הראשי והעמוס ביותר של מדינת ישראל, בו עוברים כ-750,000 רכבים ביום חול, כמו גם עשרות רכבות הנוסעות מצפונה של המדינה לדרומה, ולהפך. לאור היקף העבודות ומורכבותן, הכולל העברת והנפת קורות פלדה עצומות נדרשת חסימה הרמטית של התנועה של כל כלי הרכב בצירוכן של כלל הרכבות העוברות בתחנות ת"א. לאור זאת, וכן לאור שיקולי בטיחות הן באשר לעובדים והן באשר לעוברים ושבים, העבודות יתקיימו בסופי השבוע. זאת, בתיאום עם כלל הגורמים המקצועיים, בהם משטרת ישראל, ובאישור משרד העבודה והרווחה.

שיטת בניית הגשר, שהוא גשר הפלדה הראשון על איילון, מפחיתה משמעותית את ההפרעה לתנועה וממזערת את הפגיעה בשגרת חיי התושבים, מאחר ומרבית עבודות ההכנה של הגשר מתבצעות כבר מראש במקום אחר. בזכות העובדה שמדובר בגשר פלדה (ולא בטון), אשר מרבית עבודת הרכבתו נעשתה מראש במיקום מרוחק, התאפשר להימנע מהפרעות רבות וממושכות אף יותר לתנועה. במהלך המבצע תתבצע רק הנפת הקונסטרוקציה, העמדת הקורות במיקומן הסופי וריתוכים בין האלמנטים. שאר העבודות יתבצעו בחודשים הקרובים בשעות הלילה.

הקמת גשר יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי. הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), מהווה חלק ממערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים ויקשר בחיבור רציף בין ביצרון ומונטיפיורי, שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים. הקמתו תבטיח חיבור נוח אל תחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) שעתידה לקום בקצה המערבי של שדרות יהודית ומעבר ראוי עבור רוכבי האופניים. בנוסף, תתאפשר גישה נוחה עבור תושבי שכונת ביצרון ויד אליהו וכן עבור תושבי רמת גן וגבעתיים למרכז תל אביב ולמתחם התרבות (הסינמטק, מוזיאון תל- אביב, היכל התרבות) ותושבי מערב העיר יוכלו להגיע בקלות לפארק שדרות ההשכלה, סקייטפארק "גלית", היכל נוקיה וכו'.

הפרויקט החל כיוזמה של עיריית תל אביב-יפו, שיצאה בתחרות אדריכלים לעיצוב הגשר, בה זכה האדריכל ניר חן. כיום הפרויקט מנוהל ומשותף לעיריית תל אביב-יפו, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. אורכו של הגשר יהיה כ-110 מטרים, גובה השיא כ-18 מטרים ורוחבו כ-11 מטרים. הגשר יהיה מחולק למסלול אופניים ושביל הולכי רגל עם ריצוף עץ. בין השניים יפריד אזור ישיבה עם ריהוט רחוב ומתקני חנייה לאופניים. חלקו העליון של הגשר יהיה מקורה.

גשר יהודית הוא נדבך חשוב בתוכנית רחבה של משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו, המעודדת שימוש באופניים ככלי תחבורה "ירוק", במטרה להפחית את מספר כלי הרכב בתל אביב. במסגרת זו, נסללים בימים אלו שבילי אופניים רבים ברחבי תל אביב-יפו וכן מתוכנן ציר הולכי רגל ואופניים ישיר משכונת ביצרון ועד הים. שבילי האופנים בגשר יהודית יתחברו לרשת האוטוסטרדות של שבילי אופניים בינעירוניים "אופנידן", פרוייקט אשר את תכנונו מובילים משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון בכל מטרופולין ת"א.


 

 

 

עוד בתל אביב
מיכאל פרוסמושקין 30/08/2019
מיכאל פרוסמושקין 28/08/2019
מיכאל פרוסמושקין 21/08/2019
חשבנו שיעניין אותך גם...
פועל נפל מגובה באתר בניה בתל אביב - מצבו בינוני
פועל נפל מגובה באתר בניה בתל אביב - מצבו בינוני
גבר הוכש ע"י נחש בכפ"ס
מוכרי הלימונדה הקטנים
מוכרי הלימונדה הקטנים
וכולנו אור איתן...
במסוק  לצנתור
במסוק לצנתור
תמונת החשוד כפי שנקלטה במצלמות האבטחה
פצוע דקירה ברמת השרון
נעצר חשוד בביצוע עבירות מין ברשת
נערים לכדו חשוד בפדופיליה
"הנאשם עשה שימוש ציני במעמדו כמורה: