אילת

למעלה מ–1,600 ילדים נפגעו בשנת 2017 בתאונות דרכים כנוסעים ברכב

כך עולה מנתונים שמציגה עמותת "אור ירוק". עוד עולה מהנתונים כי בירושלים נפגעו הכי הרבה ילדים בעשור האחרון, פי 2.5 יותר מחיפה ובאר שבע

חדשות | אתר לוקאל 14/01/2018

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1,605 ילדים בגילאי 14-0 נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2017. למעלה ממחצית מהם, 842, נפגעו בתוך הערים והיישובים.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2017 (חודשים ינואר-אוקטובר) נהרגו בתאונות דרכים שישה ילדים (14-0) שנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 24 ילדים. שני ילדים מתוך השישה נהרגו בעת שנסעו בדרך עירונית וארבעה מהם נהרגו כשנסעו בדרכים בינעירוניות.

בעשור האחרון נפגעו מדי שנה בממוצע כ-2,300 ילדים בתאונות דרכים כנוסעים ברכב, כ-200 ילדים פצועים בחודש. בתוך הערים והישובים נפגעים בתאונות דרכים כנוסעים ברכב מדי שנה כ-1,200 ילדים, 14 ילדים בממוצע נפגעים באורח קשה מדי שנה בתאונות בדרכים עירוניות.

ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לילדים (גילאי 0-14) הנוסעים ברכב, אחריה חיפה ובאר שבע:

- בירושלים נפגעו 1,318 ילדים (14-0) בעשור האחרון (2017-2008) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם אחד נהרג ו-17 ילדים נפצעו באורח קשה.
- בחיפה נפגעו 579 ילדים (14-0) בעשור האחרון (2017-2008) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם שניים נהרגו ואחד נפצע באורח קשה.
- בבאר שבע נפגעו 509 ילדים (14-0) בעשור האחרון (2017-2008) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ארבעה נפצעו באורח קשה.
- בתל אביב נפגעו 506 ילדים (14-0) בעשור האחרון (2017-2008) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם שניים נהרגו ואחד נפצע באורח קשה.
- באשדוד נפגעו 302 ילדים (14-0) בעשור האחרון (2017-2008) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם אחד נפצע באורח קשה.
- בחדרה נפגעו 300 ילדים (14-0) בעשור האחרון (2017-2008) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם שניים נפצעו באורח קשה.
- בחולון נפגעו 258 ילדים (14-0) בעשור האחרון (2017-2008) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם שניים נפצעו באורח קשה.
- בראשון לציון נפגעו 255 ילדים (14-0) בעשור האחרון (2017-2008) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם אחד נהרג וארבעה נפצעו באורח קשה.

למרות שחגורת בטיחות הוא אביזר בטיחות מציל חיים, קרוב לאחד מכל ארבעה ילדים (22%) נצפה נוסע ברכב לא חגור בחגורת בטיחות במושב האחורי, כך עולה מסקר תצפיות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שנת 2014) ומראה כמה ההורים לא חוששים מהמשטרה ומסיעים את הילדים לא חגורים.

על פי הנתונים העולמיים, למרות שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות כנדרש, שיעור חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה דרמטית לאחר גיל כיסאות הבטיחות. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר המודעות של ההורים לחשיבות הושבת הילד ברכב במושב בטיחות המתאים לגילם (בוסטר) והיעדר הסברה מתאימה לכך ולחוק המחייב זאת.

בכדי שהילד יישב בצורה בטוחה בעת הנסיעה על ההורים להקפיד:
- תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה והתינוק יושב ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.
- פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
- ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים רבים נפגעים בעת נסיעה ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות או במושבי בטיחות בהתאם לגילם. הורים פשוט לא חוששים לנסוע בצורה שמסכנת את הילדים כיוון שהם לא רואים משטרה בדרכים. הגברת אכיפה תסייע בהעלאת המודעות של ההורים לסכנה הגדולה שבאי חגירת הילדים בעת נסיעה ובנהיגה בטוחה עם הילדים ברכב. המשרד לביטחון פנים חייב לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות, להוסיף את הניידות הנדרשות לכבישים ולהרתיע נהגים מלסכן חיים".

חשבנו שיעניין אותך גם...
מסע אביב של תנועת הנוער כנפיים של קרמבו
ברכיים כחולות
ניתוחים יחודיים לשחזור אוזניים בילדים
למען חיוך של ילד - מאוזן לאוזן
גל כהן גרומי (מימין) ומאמנו. יוצא לאליפות העולם לנוער
עולה על הגל
בכס מחפשים את האפיקומן בפארק העירוני
בכ"ס מחפשים את האפיקומן בפארק העירוני
מתפללים בבית הכנסת אהבת ישראל
בדרך לשלום בית
אוריה דהישראלי
מה הקשר בין תופעת הריפלוקס לבין צרידות בקול?
רוכבות לניצחון
רוכבות לניצחון
                    ישיבת רף טף
מציאות אחרת בגנים הפרטיים בכ"ס