הרצליה

מקומונים, לוחות למכירה
  הפורטל המקומי הגדול בישראל
אתרים מקומיים
חוק ומשפט הקניון העירוני
לוחות מקומיים רישום לעדכונים
עסקים מקומיים מופעים מקומיים
בעלי מקצוע שדרת העסקים
המומלצים אוכל ומסעדות
צור קשר ארכיון עיתונים
אזור הדרום אזור הצפון אזור המרכז אזור השרון
באר שבע אילת
עוטף עזה אשדוד
שדרות אשקלון
נהריה ועכו גולן גליל
  חדרה
  חיפה והקריות
ירושלים תל אביב יפו
פתח תקווה רמת גן-גבעתיים
מודיעין חולון-בת ים
ראשון לציון רחובות
   
נתניה הוד השרון
רמת השרון הרצליה
רעננה כפר סבא
חיפוש Local  
ראשי path delimeter הרצליה path delimeter חדשות path delimeter העבודות להמשך סלילת כביש 531 אמורות להתחיל בסוף שנת 2012
חדשות

העבודות להמשך סלילת כביש 531 אמורות להתחיל בסוף שנת 2012

שרון יונתן   01.03.2012
הוסף דף לפייסבוק שמור במועדפים
על פי התכנית, יסלל בין רעננה להרצליה כביש רחב מימדים בעל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון עם מסילת ברזל במרכזו. תושבי שתי הערים חוששים מפגיעה באיכות חייהם במהלך העבודות על הפרויקט הגרנדיוזי
רבות דובר בשנים האחרונות על המשך סלילת כביש הרוחב 531 שאמור לעבור בין רעננה והרצליה ולפתור רבות מהבעיות התחבורתיות של שתי הערים השכנות ולהקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בהן. לפני מספר שנים נסלל קטע הכביש מכביש 6 לכיוון מערב וכיום הוא מסתיים באזור כפר מל''ל, בין כפר סבא להוד השרון. אז אם עד כה סלילתו נגעה לתושבי כפר סבא והוד השרון, סלילתו העתידית מעניינת במיוחד את תושבי הרצליה ורעננה.

על פי התכנית, יסלל בין רעננה להרצליה כביש רחב מימדים בעל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון עם מסילת ברזל במרכזו (רוחב תכנית של כ-80 מטרים). הכביש יחל מסיומו הנוכחי בסמוך לכפר מל''ל ויסתיים בחיבור לכביש החוף ולנתיבי איילון, שיתארך צפונה עד כפר שמריהו.

במפגש עם כביש 4 יוקם מחלף רעננה דרום, כאשר כביש 531 יעבור מעל כביש 4 ומסילת הרכבת מתחת לכביש 4.

בהמשך ישוקע הכביש עד לעומק של 16 מטר מתחת לפני האדמה וזאת לאחר שתכנית למינהור הכביש, שהוצעה בעבר, לא התקבלה. בקטע הכביש החדש יוקמו שני מחלפים : מחלף חן מול רחוב בן גוריון ברעננה ומחלף הרצליה מזרח,

במפגש עם דרך ירושלים (המקשרת בין הרצליה לרעננה). תחנת הרכבת (רעננה מערב) תמוקם מערבית לדרך ירושלים בצידה של רעננה. הכביש ימשיך, כאמור, עד למפגש עם נתיבי איילון וכביש החוף. המחלף של נתיבי איילון עם כביש 531, יכלול שבילים להולכי רגל ושבילי מטיילים ורוכבי אופניים. זה יהיה מחלף מערכתי מיוחד שיכלול בתוכו מחלף מערכתי כבישי (כביש 531 וכביש 20) ומחלף מערכתי רכבתי (מסילות השרון ומסילות החוף), כך שמחלף זה יורכב משלוש קומות ויכלול מספר מעברים תחתיים של מסילות ושל כבישים.

במסגרת הפרויקט, יבוטל מפגש הרכבת בכפר שמריהו (בית העלמין ורחוב המעפילים). כמו כן, יבוטלו מסילות החוף בקטע שבין רשפון לבין הרצליה ומסלולן יועתק אל בין מסלולי כביש 20.

מדובר בפרויקט עצום שבנייתו וסלילתו תימשך שנים, אבל בסופו אמורות הרצליה ורעננה ליהנות מהפחתה משמעותית בעומסי התנועה בתוך הערים. את הקמת מחלף רעננה דרום תבצע חברת שפיר הנדסה ואת סלילת הכביש מקדמת החברה הלאומית לדרכים (מע''צ) באמצעות חברת א.י.ל סלע.

לאחרונה פרסם משרד התחבורה את שני המכרזים האחרונים בפרויקט, הכוללים את הארכת כביש 20 (נתיבי איילון) צפונה וחיבורו עם כביש 531 וכביש מספר 2 (כביש החוף) ובכך למעשה יצא הפרויקט כולו לדרך. ''הכביש החדש יקל באופן משמעותי על הנהגים ויפחית את גודש התנועה בדרכים הקיימות'', ציין שר התחבורה ישראל כץ והוסיף כי כביש 531 יהיה אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון ועתיד לחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון.

''מאז החלטתי להעביר את הטיפול בכביש לחברה הלאומית לדרכים, יצאו לדרך שלושה קטעי דרך של הפרויקט: מחלף ג'לג'וליה, מחלף רעננה דרום והקטע המרכזי בין רעננה דרום לבין נחלת עדה'', אמר כץ.

תחילת עבודות עד סוף השנה

על פי החוזה בין החברה הלאומית לדרכים (מע''צ) לקבלן המבצע, חברת א.י.ל. סלע, אמורות העבודות לפיתוח הכביש להתחיל בסוף שנת 2012 ולהסתיים ביוני 2015, אבל בחברה עושים הכל כדי להקדים את תחילת העבודות כפי שהסביר השבוע אלכס טרבינסקי, מנהל הפרויקט מטעם הקבלן המבצע: ''אנחנו מנסים לקבל מהות''ל (הועדה לתשתיות לאומיות) אישור להתחיל בעבודות עפר לפני גמר התכנון המפורט. אם נצליח לקבל אישורים אלו, נתחיל בעבודות העפר בחודשים הקרובים''.

בחודשים הקרובים מתכננת החברה להקים שטח התארגנות (לאחסון טרקטורים וכדומה) בחלק שנמצא מערבית לדרך ירושלים, היכן שבעתיד יוקם מגרש החניה של תחנת הרכבת.

בנוסף, קיימת תכנית להקים באזור מפעל בטון שישמש את בניית הכביש והמחלפים.
לאחרונה נפוצו שמועות כי מפעל הבטון יוקם בסמוך לבתי האבות שמול פארק רעננה. טרבינסקי מסביר מדוע מפעל כזה חיוני במקום: ''עדיין לא נעשתה פנייה לעיריית רעננה, אבל אנחנו בוחנים אפשרות לבקש היתר להקמת מפעל בטון. צריך להבין שמפעל כזה לא יפגע באיכות החיים של התושבים כי הוא לא גורם לזיהום אוויר חריג והוא ימנע תנועה רבה של משאיות בטון על כבישי רעננה והרצליה. אנחנו צריכים לבחור אם איזו חברת בטון נלך לצעד הזה ואז נפנה לעיריית רעננה''.

בהרצליה: תושבי שכונות גן רש''ל ונחלת עדה דורשים מיגון אקוסטי

עד שיפתרו בעיות התחבורה חוששים תושבי הערים מההשלכות של סלילת הכביש. הדבר נוגע במיוחד לתושבי השכונות הצפוניות של הרצליה, גן רש''ל ונחלת עדה, שהכביש יעבור בסמוך לבתיהם.

שלומי אילתי, תושב נחלת עדה, ועימו מספר תושבים נוספים שפועלים כוועד פעולה בנושא, פנו לאחרונה לראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, בדרישה שהעירייה תתערב ותפעל למען שמירה על האינטרסים שלהם, כך שאיכות חייהם לא תיפגע.

התושבים העלו שלושה נושאים עקרוניים שעליהם הם מצפים מהעירייה לדאוג, כפי שאמר השבוע אילתי: ''הדבר הכי חמור מבחינתנו זה שהכביש שעובר במקביל לגן רש''ל ונחלת עדה הוא לא משוקע ויהיה בדיוק בגובה הבתים. בשלב התכנון הצליחה כפר שמריהו להוריד את גובה המחלף ולשקע כבישים באזורה, אבל מכיוון שאנו אוכלוסיה עניה שלא מיוצגת כראוי, לא צועקת ולא נפגשת עם שר התחבורה אז הכביש שלידנו יהיה בגובה הבתים ולא משוקע.

''כפי הידוע לנו, מדובר על מרחק של 70 מטרים מנחלת עדה ו-200 מטר מגן רש''ל. כאשר ביקשנו בות''ל לשקע את הכביש אמרו לנו שהדבר לא ניתן מבחינה הנדסית אבל לאחר מכן הוא הונמך באזור כפר שמריהו בעקבות לחץ שהופעל על הות''ל ועל שר התחבורה. זה חוסר הוגנות ביחס לתושבי גן רש''ל ונחלת עדה. אנו מצפים מהעירייה שתדאג להנמכת הכביש ככל שניתן''.

הנושא השני המדאיג את התושבים הוא המיגונים האקוסטיים. אילתי: ''מתוך כביש באורך של כ-4 ק''מ, אושר בסך הכל מיגון אקוסטי לאורך 500 מטר. אז באזור שביב הכביש יהיה משוקע אבל אצלנו לא ולכן אנו דורשים מיגון מלא''.

הדבר הנוסף שמטריד את התושבים הוא הפגיעה באיכות החיים במהלך העבודות. אילתי: ''שלב הבניה והסלילה עצמה ימשך שנים ויפגע בתושבים. אנו דורשים שלאורך כל זמן העבודות יתבצעו מדידות וניטור בתחומי זיהום האוויר, רעש ורעידות. הדרישה שלנו מהעירייה היא לקחת את זה על עצמה במידה והקבלן לא יסכים לכך''.

ברעננה: תושבי שכונת ''לב הפארק'' חוששים מהקמת מפעל הבטון

ברעננה מודאגים תושבי שכונת לב הפארק מאפשרות שמפעל בטון יוקם בסמוך אליהם.

יו''ר ועד שכונת לב הפארק, גילי ביסה, אמר השבוע: ''פנינו לראש העירייה נחום חופרי לאחר שגילינו כי ישנה כוונה להקים מפעל בטון בשטח שבין רעננה להרצליה, בסמוך לבתי האבות של רעננה. ביקשנו להבין את ההשלכות למצב. ראש העירייה מסר שעדיין לא קיבל פנייה להיתר בניית מפעל בטון. ראש העירייה הוסיף כי ברגע שיפנו אליו לקבלת היתר בנייה, הוא יתנה זאת בהגבלת המרחק מבתי תושבי העיר ויאסור על כניסת משאיות לעיר''.

מלי פולישוק: תכנון לקוי

חברת מועצת העיר רעננה, מלי פולישוק, שבעבר ניסתה לקדם את מינהור הכביש, מתחה השבוע ביקורת על תכנון הכביש: ''נכון שבהרבה מקומות הכביש יהיה משוקע אבל עדיין יהיו מפגעי זיהום אויר ורעש. חברת שפיר הנדסה הציעה בועדת הכלכלה של הכנסת להעביר את כביש 531 מתחת לכביש 4 במפגש ביניהם, דבר שלהערכתנו היה חוסך 250 מיליון שקלים, אבל הצעתה נדחתה. כל התכנון של הפרויקט הוא טמטום אחד גדול. היום כבר לא מתכננים כבישים בצורה כזאת''.

בשבוע שעבר שיגרה פולישוק שאילתה לראש עיריית רעננה, נחום חופרי, ובה ביקשה לדעת כיצד עיריית רעננה נערכת להתמודד עם המפגעים, רעש, זיהום אוויר ותנועת כלי עבודה כבדים ברחובות העיר, בעת הבנייה והסלילה.

תגובות

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: עבודות ההקמה – עבודות מוקדמות של מחלף רעננה דרום (מפגש כביש 531 עם כביש 4) יחלו במהלך החודש הקרוב, לאחר שנבחר קבלן לביצוע המחלף – שפיר הנדסה אזרחית. יתר מקטע 531 שבין כביש 4 לכביש 20 מקודם ע''י החברה הלאומית לדרכים בישראל באמצעות קבלן אחר – איל סלע. מעבר כביש 531 מעל לכביש 4 יבוצע בהתאם לתכנון הסטטוטורי המאושר בתוכנית התת''ל 15. הצעת שפיר אשר הוצגה בעבר נבדקה על ידי גורמים הסטטוטורים והמקצועיים ונמצא כלא ישימה ולא ברת ביצוע. שפיר מקדמים כעת את הפרויקט בהתאם לתכנון המאושר בתת''ל 15.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: העירייה פועלת בשיתוף פעולה ובהידברות עם התושבים, בנושא פיתוח פרויקט כביש 531. ראש העירייה תקיים ישיבה מיוחדת במטרה לרכז את כל הנושאים הבעייתיים, לאחר מכן תיפגש עם הקבלן המבצע ועם התושבים, בכדי להעלות מולו את כל הדרישות ולעשות, ככל האפשר, על מנת להיענות לבקשותיהם.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: עיריית רעננה רואה בחיוב את הפרויקט הלאומי לסלילת כביש 531 , אשר יוביל לשיפור משמעותי בעומסי התנועה באזור השרון בכלל וברעננה בפרט וייתן מענה לצרכי התושבים בכך שיאפשר לתושבי העיר גישה נוחה ומהירה אל צירי התנועה הראשיים - כביש החוף, כביש ארבע וכביש שש.
לעיריית רעננה לא הוגשה בקשה להקמת מפעל בטון באזור המיועד לכביש 531. עיריית רעננה נמצאת בקשר הדוק עם מע''צ ועם מנהלי הפרויקט, כדי לוודא שסלילת הכביש תיתן את המענה המיטבי עבור תושבי העיר.


sharony@local.co.il




כביש 531 מצד הרצליה. הכביש בגובה הבתים
 
צילום: אלן שיבר 
צילום: דוברות 
צילום: דוברות
חדשות
כביש עם מוצא
ראשי העיריות של כפר סבא, רעננה והרצליה בראיון על הכביש (531) שיהפוך את מרכזי העסקים בערי השרון
העיר שלי
אל תתביישו
לפני חודש נפתח בהרצליה סניף של עמותת "רקפת" שנותנת מענה לבני נוער מכל אזור השרון הסובלים מחרדות חברתיות. אדם חשין (33) מקים העמותה, בראיון מיוחד
רכילות
הרצליה מרכלת
מי נפגש עם מי, מי נראה איפה, ועל מה דיברו בשבוע האחרון בהרצליה
המומלצים
מוסך בשירות מעל לכל
מוסך כמו שעון קוקיה ואפילו יותר
ספורט
מתחזקת
האם מכבי הרצליה מתחילה להתחזק כדי להיות מוכנה לליגה? השבוע צירפה הקבוצה את החלוץ אדריאן פרננדס. יתכן שתצרף זר נוסף ואת הבלם ניצן דמארי
טורים ודעות
ב(ע)ין השורות
פרשת שופטים - עדים זוממים
פרסום בלוחות מקומיים
 עסקים בהרצליה
קליניקה לגמילה מעישון וירידה במשקל 052-4522115
פיצה סלסטה - Pizza Celeste
א.דרורי שרותי הדברה - הזולים במדינה
פרחי קוקט
גריל וגן - מוצרי חימום לבית ולגן - הרצליה
 מסעדות בהרצליה
רביב - טכנאי מזגנים ומערכות קירור
פיצה רומא - הרצליה
פיצה דון פרדו
פיצה סלסטה - Pizza Celeste
קפה והפוגה
ראשי | אודות | תקנון שימוש | לוחות מקומיים | עסקים מקומיים | אינקס עסקים | הפוך לדף הבית
אודות דובדוב | רישום למועדון עסקים | אינדקס עסקים | מפת האתר | כתבו לנו | בניית אתרים | פרסום במקומונים | פרסום באתר
This page was generated in .52 seconds.