Local העיר שלי
אוטובוס אפיקים, לא עוצר בתחנה
קו 81 לא עצר בתחנה
צילום: פרטי

האוטובוס לא עוצר בתחנה

מדוע נהגי האוטובוסים מדלגים על תחנות ולא עוצרים על מנת להעלות ולהוריד נוסעים?

השבוע טיפלנו בתלונות של נוסעים בתחבורה הציבורית, המספרים על אירועים בהם נהגי אוטובוסים בוחרים מסיבה לא ברורה שלא לעצור בתחנה ולא לאסוף נוסעים הממתינים בתחנה. באחד האירועים מספרת ע' (השם המלא שמור במערכת) כי בעודה ממתינה לקו 13 של חברת 'מטרופולין' בתחנה סמוך לקניון ערים, הגיע האוטובוס לתחנה עם מקומות פנויים, מיד אחרי קו 29 העמוס שכבר עמד בתחנה. לדבריה, נהג קו 13 לא עצר לנוסעים שסימנו לו בידם ואילו הם נאלצו להידחס כסרדינים כהגדרתה, לקו 29 העמוס ממילא. ע' ציינה כי נוכח העומס הגדול באוטובוס, נאלצה לשבת על המדרגות לאורך הנסיעה כולה.

באירוע אחר מספרת הנוסעת כי בעודה ממתינה לקן 81 של חברת 'אפיקים' בתחנת שכונת תקומה לכיוון התחנה המרכזית, חלף הנהג על פני הנוסעים ולא עצר בתחנה, למרות שבאוטובוס היו מקומות פנויים.

מחברת 'מטרופולין' נמסר בתגובה: "מכיוון שלא ניתנו בפנייה פרטים מדויקים אודות התחנה או שעת הנסיעה של הקו, אין באפשרותנו לבדוק את הפרטים לעומקם, ולשחזר את מסלול האוטובוס. אנו מבקשים מהנוסעים בכל מקרה דומה בעתיד לפנות בזמן אמת למוקד שירות הלקוחות בטלפון *5900. ככל שנמצא כי הפניות מוצדקות, נדאג לטפל בהן מול הנהגים הרלוונטיים".

מחברת 'אפיקים' נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו קו 81 של השעה 9:00 בבוקר אכן לא עצר לנוסעת שהמתינה. בשיחת בירור עם הנהג התברר כי התבלבל מכיוון שקיימת נסיעה היוצאת בשעה 10:30 בבוקר, במסגרתה על פי רישיון הקו בתחנה הרלוונטית ניתן רק להוריד נוסעים ומאחר ואף נוסע לא רצה לרדת, המשיך מבלי לעצור בתחנה. בכל מקרה, הנהג תודרך לגבי פעילות הקו בתחנות והועמד לדין משמעתי כמקובל בחברה".