Local צרכנות מקומית
פירסום גוגל
פרסום בגוגל
צילום: pixpay

פרסום בגוגל – טיפים למקסימום האפקטיביות

פרסום בגוגל אדוורדס הוא אחד מאפיקי השיווק הדיגיטליים המקובלים ביותר בימינו, ובמקרים רבים הוא מהווה פעולה בסיסית בדיוק כמו בניית אתרים או קידומם. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מקמפיינים של קידום ממומן, כדאי ליישם את הטיפים הבאים:

1. נסחו מספר מודעות ותנו להן להתחרות זו בזו על מנת שקמפיין פרסום בגוגל אדוורדס יהיה אפקטיבי, כדאי לנסח כמה מודעות (בין אם עם הבדלים משמעותיים ביניהן ובין אם עם הבדלים צנועים). מעקב צמוד אחרי הביצועים של כל מודעה ומודעה יגלה לכם מי מהן המשכנעת ביותר, ואולי בכלל תגלו שאחת מושכת נשים והשנייה גברים, או שמודעות מסוימות מתאימות למחשבים נייחים ואחרות אופטימליות כשהן מוצגות בסמארטפונים – בכל מקרה תקבלו מידע יקר ערך לגבי ניסוח אפקטיבי של מודעות, כך שתצליחו למשוך אליכם כמה שיותר גולשים, ולא סתם גולשים אלא כאלה שיש סיכוי אמיתי שיהפכו ללקוחות שלכם.



2. שימוש בתוספים למודעות בגוגל אדוורדס גוגל רוצה שתפרסמו אצלה, ועל כן מציעה מספר תוספים שימושיים מאוד שאפשר לצרף למודעות השונות: תוסף שמאפשר הצגת מספר טלפון, תוסף שמאפשר הצגת מספר קישורים משניים מתחת לטקסט של המודעה, תוסף שמאפשר למי שגולש באמצעות סמארטפון לקבל הנחיות נסיעה הישר לעסק שלכם בלחיצת כפתור, ועוד. עוד חשוב לדעת שגוגל מעדכנת כל העת את מערכת גוגל אדוורדס, וכדאי לעקוב אחרי השינויים וכך להפיק מקסימום תועלת מכל קמפיין פרסום בגוגל.



3. איך לבחור את מועדי פרסום המודעות? אם בסופו של תהליך – אחרי שכבר יש עמוד נחיתה (בין אם כזה שנבנה ע"י חברת בניית אתרים ובין אם כזה שבניתם בעצמכם) ויש מודעות עם ניסוחים משכנעים – הלקוח הפוטנציאלי מגיע לעמוד הנחיתה, משתכנע ומתקשר אליכם רק כדי לגלות שאף אחד לא ענה לו, ההשקעה הרבה יורדת לטמיון. אופציה אחת היא להציג את המודעות רק בשעות העבודה שלכם (ימי חול, בין 9:00 ל-17:00, או כל טווח שעות אחר שבו אתם זמינים), או לחילופין להניע את הלקוחות להשאיר את פרטיהם – כך שתוכלו לחזור אליהם בזמנכם החופשי.



4. פרסום בגוגל וביוטיוב גם יחד קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס מאפשר לכם לבחור להציג את המודעות גם ברשת המדיה של גוגל, GDN (ראשית תיבות של Google Display Network). רשת המדיה כוללת את יוטיוב, את ג'ימייל ואת כל האתרים שבעליהם הצטרפו לתוכנית השותפים של גוגל ומאפשרים הצגת מודעות אצלם באתר – בדרך זו המודעות שלכם ייחשפו לגולשים רבים הרבה יותר. כדאי גם להיעזר באופציה של הרימרקטינג, ובפרט לשלב אותה עם יוטיוב. ניתן גם ליצור סרטוני מודעות עבור יוטיוב – חברות בניית אתרים רבות מציעות את השירות של יצירת סרטונים שיווקיים, וכמובן שגם מומחי שיווק בדיגיטל יכולים ליצור עבורכם סרטוני תדמית משכנעים מאוד בעלות נמוכה למדי.



5. עמוד נחיתה איכותי הוא חובה אם אתם משקיעים זמן, כסף ומחשבות בתכנון הקמפיין והמודעות שיוצגו לגולשים כדי למשוך אותם לעמוד הנחיתה, כדאי שעמוד הנחיתה יהיה איכותי. אם יש לכם מספיק ידע בתחום של בניית אתרים תוכלו להקים עמודי נחיתה בכוחות עצמכם באמצעות פלטפורמות שונות, ולוודא שיש בהם טופס יצירת קשור בולט לעין, קריאה ברורה לפעולה מידית (אם הגולש יצא מדף הנחיתה שלכם בלי לנסות ליצור אתכם קשר בדרך כזו או אחרת, סביר להניח שפספסתם אותו) והסברים משכנעים למה כדאי להעדיף אתכם על פני המתחרים שלכם. עוד חשוב לזכור שבימינו בניית אתרים שלא מתאימים לסמארטפונים היא טעות משמעותית, וכך הדבר גם בנוגע לדפי נחיתה. טיפ נוסף לבניית עמוד נחיתה איכותי הוא שימוש במילות המפתח שעבורן אתם רוצים שהמודעה שלכם תוצג.