Local חדשות
ארז קיטה
ארז קיטה, צריך לטפל בצמתים
צילום: אור ירוק

עלייה של 20% בהרוגים בתאונות בצמתים עירוניים

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בכל שבוע נהרג אדם בתאונת דרכים בצומת עירוני ב-2017. בתל אביב מספר הנפגעים הגבוה ביותר

בסוף חודש אוקטובר האחרון (26.10.2017), מעט אחרי חצות, נסע רוכב בן 40 על אופנוע במערב ראשון לציון. במהלך הנסיעה, כשנכנס לצומת בשכונת נווה דקלים, פגע בו נהג כלי רכב פרטי והוא נפצע באורח אנוש, למרות מאמצי ההחייאה מותו של הרוכב נקבע בבית החולים. בן ה-40 שנהרג הוא אחד מ-53 בני אדם שנהרגו בצמתים עירוניים בשנת 2017 (ינואר-נובמבר), הרוג בשבוע בממוצע.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 (ינואר-נובמבר) חלה עלייה של 20% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בצמתים עירוניים. למעלה מ- 6,000 בני אדם נפגעו בצמתים עירוניים ב-2017 בתאונות דרכים מתוכם 389 נפצעו באורח קשה.

עוד עולה מהנתונים, כי בממוצע של עשר השנים האחרונות, מדי שנה נפגעים למעלה מ-7,500 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים, מתוכם בממוצע נהרגים מדי שנה 45 בני אדם ו-330 נפצעים באורח קשה.

בתל אביב הצמתים המסוכנים ביותר

- בתל אביב נפגעו 906 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), חמישה בני אדם נהרגו.
- בירושלים נפגעו 722 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שני בני אדם נהרגו.
- בבאר שבע נפגעו 351 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), אדם אחד נהרג.
- באשדוד נפגעו 287 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שלושה בני אדם נהרגו.
- בחיפה נפגעו 221 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), ארבעה בני אדם נהרגו.
- בחולון נפגעו 238 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), אדם אחד נהרג
- בראשון לציון נפגעו 226 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שלושה בני אדם נהרגו.
- בפתח תקוה נפגעו 288 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שלושה בני אדם נהרגו.
- באשקלון נפגעו 202 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שני בני אדם נהרגו.
- בנתניה נפגעו 156 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר, שבעה בני אדם נהרגו.

בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש מספר דרכים פשוטות לשיפור תשתית הצומת:
- התקנת מעגל תנועה בצומת המסייע בריסון מהירות הנסיעה ומביא את הולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך.
- הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת ומאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל.
- משרד התחבורה צריך לבדוק שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה על מנת שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים.
- בנוסף יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "כדי למנוע הרוגים ונפגעים נוספים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לטפל בצמתים בערים ובכבישים הבין עירוניים. כניסה לצומת לא חייבת להיות סכנה למשתמשי הדרך. רשימת הצמתים האדומים ידועה ולכן חייבים כבר מחר בבוקר להתקין מצלמות אור אדום בצמתים הרמזורים ולהתקין מעגלי תנועה, רמזורים ופסי האטה באותם צמתים אדומים ומסוכנים. כל אלה יוכלו לסייע בהפחתת התאונות, בצמצום מספר הנפגעים ובמניעת ההרוג הבא".