Local צרכנות מקומית
יאיר מסימפון
יאיר ביבאס. מוסר עבודה גבוה
צילום: אלן שיבר

הסוד הוא בשירות

יאיר ביבאס, הבעלים של "סימפון סלולר"- חנות ומעבדה למכשירים סלולריים ברעננה, מוכר בעיר ובסביבה כמי שנותן שירות אמין ומקצועי ללקוחות, ששומרים לו אמונים. בימים אלה הוא פותח חנות נוספת ומבטיח לשמור על טיב השירות ועל ההגינות.

לפני כחמש שנים, רכש יאיר ביבאס (36) את "סימפון סלולר" – חנות ומעבדה למכשירים סלולריים ברחוב אחוזה 125 ברעננה.



מהמקום הקטן שעל הרחוב הראשי, הוא נותן שירות אמין ומקצועי ותושבי רעננה וסביבתה מחזירים לו אהבה.



לקוחות מפקידים אצלו את מכשירי הסלולר שלהם בידיעה שיקבלו את הטיפול המתאים, הורים שולחים את ילדיהם בראש שקט כי הם יודעים ששום עסקה לא תיסגר בלי אישורם, ורובם חוזרים גם לרכוש מכשירים חדשים.



בימים אלה פותח יאיר , ברחוב קלאוזנר 2 בעיר, חנות נוספת חדשה ומרווחת כדי לענות על ביקוש הלקוחות.



"אני מעריך שכ-80% מהלקוחות הם לקוחות חוזרים או כאלה שמגיעים אליי דרך ממליצים, והשאר כאלה שראו עליי חוות דעת טובות באינטרנט", אומר יאיר. "לשמחתי, אנחנו מככבים בZAP- ובפייסבוק עם ביקורות מדהימות".



מה הסוד?



"שם ושירות. השם שלנו זה משהו שאנחנו עובדים קשה כדי לבנות אותו וכיום הוא יציב ואיתן. תחום הסלולר פרוץ לאי-הוגנות ואנחנו הצבנו את השירות וההגינות בראש סדר העדיפויות, ואנשים מודעים לזה".



תן דוגמה...



"הצוות שלנו מאוד סבלני ולכן יש הרבה מבוגרים שמרגישים בנוח להגיע, לשאול את כל השאלות, לקבל הסברים מפורטים ואת המוצר שבאמת מתאים לצרכים שלהם. כשלקוח קונה מכשיר חדש אנחנו משקיעים בהעברת המידע: אנשי קשר, תמונות וואטסאפים וזה לוקח הרבה זמן. מגיעים לפה גם ילדים בני תשע-עשר וההורים שולחים אותם בקלות כי יודעים שפה יש שקיפות. לעולם לא אעשה עסקה עם ילד בלי להעלות את אחד מההורים שלו על הקו ולקבל אישור, גם אם מאוד ישתלם למכור לו".



יאיר נולד וגדל ברעננה וכיום גר בתל אביב עם אשתו ובנו התינוק. עם מרץ בלתי נדלה, דיבור מהיר וזקנקן אדמוני אפשר לנחש בזהירות שהוא לא היה מהילדים השקדנים ביותר בשכונה.



"לא הייתי תלמיד כל כך טוב", הוא מודה. "וגם את התואר שעשיתי בכלכלה ומנהל עסקים במכללה למנהל לקח לי 5 שנים לסיים. בתקופה זאת גם עבדתי כאיש מכירות בהולמס פלייס. אני מאוד אוהב טכנולוגיה ותמיד שיחקתי בטלפונים ואהבתי להשתדרג ולבדוק את היכולות של המכשירים החדשים.



"היה לי אייפון 3 שהיה זקוק לתיקון לפני שהשירות הזה ניתן בארץ. למדתי לתקן לעצמי וחברים גם ביקשו את עזרתי. אחר כך גם חברים של חברים פנו אליי ומשם דברים התחילו להתגלגל. למדתי לבצע תיקונים ללקוחות והפכתי למעבדה ניידת".



ואיך הגעת לחנות?



"הכרתי את הבעלים הקודם וכשהוא פנה אליי מיד הסכמתי כי כבר אז היה לחנות מוניטין מצוין. זה היה חודש אחרי שהתחתנתי והייתי צריך לגייס הון, לוויתי מבני משפחה ורכשתי את המקום. היה לי חשוב להמשיך ולשפר את השם".



למה התחום הזה כל כך פרוץ להונאה?



"כי כשמכשיר לא נדלק, זה יכול להיות כי צריך להחליף רכיבים בעלות של 500 שקל או סתם שחרור וחיבור סוללה בעלות של 50 שקל, והלקוח לא באמת יכול לדעת את זה. כל כך קל לעבוד על אנשים כי לרוב הלקוח לא מבין. זו אחת הסיבות שאני מוכר מוצרים רק מיבואנים רשמיים ולא עושה יבוא מקביל כי שם אני עלול לקבל אריזות פתוחות".



אז "יצאת צדיק"?



מה שניתן כמחמאה, מוציא מיאיר את כל האופי הג'ינג'י שלו. "יצאת צדיק זה מגוחך בעיניי", הוא מתלהט. "לתת תעודת יושר למישהו שפשוט עושה את העבודה שלו ולא גונב? האבסורד הוא שאנחנו כבר לא מסתכלים על זה כמובן מאליו ולזכות בכבוד רק בגלל שמישהו לא רימה זה לקחת את החברה שלנו למקום נוראי".



יאיר מתברך בכך שגם העובדים שלו חולקים את אותו מוסר עבודה.



"חלקם לקוחות לשעבר או אנשים שהכרתי מהתחום והם נבחרו בקפידה– איתן, גיאורגי, סרגיי, ג'ונתן וטל. כרגע החנות קטנה ואנחנו עובדים משמרות. יש עבודת צוות מוצלחת, אבל בחנות החדשה יהיה יותר מקום ואני מתכנן להשקיע יותר בגיבוש והווי".



יש לך זמן להיות קצת בבית?



"כרגע עם המעבר לחנות החדשה אני עסוק לפחות 6 ימים בשבוע וכל הזמן חושב על פיתוח מוצרים נוספים ושירותים חדשים שנוכל להציע לקהל לקוחותינו. אני בשלב של בנייה של החיים שלי ואשתי מעודדת ותומכת בי".



טיפים לסיום?



"תמיד כדאי לוודא שהטלפון מגובה. זה מאוד מבאס ומתסכל לגלות שלמידע שלך אין גיבוי כשהטלפון נגנב, נעלם או נופל למים. אנחנו נתקלים גם בלא מעט מקרים בהם הטלפון היה בכיס ונפל לשירותים אז לוודא לפני הכניסה שהמכשיר במקום בטוח".