Local העיר שלי
סוקולוב נוב 2016
רחוב סוקולוב. חלק מתכנית הנת"צים
צילום: אלן שיבר

מעקב: עיריית רמה"ש חתמה על הצטרפות לתכנית "מהיר לעיר"

רמת השרון הצטרפה לפרויקט סלילת נתיבי התחבורה הציבוריים לפני סוף 2016 ותקבל ממשרד התחבורה כבונוס תוספת של 12% מעלות הפרויקט. באופוזיציה מוחים על כך שראש העירייה חתם על ההסכם תוך התעלמות מעתירתם בנושא לבית המשפט וגם בקואליציה יש מי שמבקר את החתימה על ההסכם

פרויקט סלילת נתיבי תחבורה ציבוריים (נת"צ) ברחוב סוקולוב, יצא בסוף שבוע שעבר לדרך כאשר העירייה חתמה עם משרד התחבורה על הצטרפותה לתכנית "מהיר לעיר".

רמת השרון הצטרפה לתכנית ממש ברגע האחרון, כיוון שהדד ליין היה עד סוף שנת 2016, כאשר הבונוס ממשרד התחבורה הוא תוספת של 12% מעלות הפרויקט לצורך שיפורים תחבורתיים בעיר.

ראש העירייה אב גרובר כתב בעמוד הפייסבוק שלו בסוף השבוע: "אני לא מוכן לוותר על סוקולוב. שנים ארוכות שרחוב סוקולוב, חלון הראווה של רמת השרון, נזנח, הופקר לעצמו. אפס השקעה, אפס יחס. החלטתי שהגיע הזמן לשים לזה סוף. ביום חמישי הצטרפתי ל- 16 רשויות נוספות בגוש דן שחתמו על הסכמי המהיר לעיר (דרך אגב, בכולן למעט אחת, הנושא לא הובא להצבעה במליאת המועצה) ובכך הבטחתי שכ-100 מיליון שקלים יוזרמו לטובת הרחוב, לשם חידושו ושיפוצו באופן מלא, במימון מלא של משרד התחבורה ומשרד האוצר.

"כך נוכל להפנות את הכסף שנחסך מאיתנו להשקעות הנדרשות בחינוך ובתשתיות התחבורה הכושלות בעיר, שגם הם כמו סוקולוב, הוזנחו יותר מדי שנים. כמו כן נשקיע ביצירת חניונים נוספים לאורך סוקולוב ואוסישקין. בישיבת הוועדה המקומית כבר התחלנו לדון בתכנית אב לחניונים במסגרתה הוצג לנו שניתן להוסיף עד כ-1,000 מקומות חניה ברחבי מרכז העיר. בנוסף, משרד התחבורה יתחיל כבר בחודשים הקרובים בניתוח מערך התחבורה הציבורית העירונית ויבוצעו שינויים ותגבורים בטווח הקצר".

גרובר הוסיף כי, "אני לא משלה את עצמי שמיד כל הרגלי התנועה של כולנו ישתנו לגמרי ולכן בשלב הראשון התכנון כולל שני נתיבים לטובת כלי הרכב הפרטיים בכל צד, בנוסף לנתיבי העדפה של האוטובוסים, כמעט מבלי לשנות את רוחב המדרכות לטובת הולכי הרגל".

גרובר ציין כי ישנם עוד פתרונות על הפרק: "במקביל, אנחנו בעירייה ממשיכים לדחוף בכל הכח את אישור מתווה העוקף המערבי, שיאפשר לתושבי הרצליה לנסוע לתל אביב ובחזרה מבלי לעבור בסוקולוב, וכן את מתווה החיבור לכביש 4 שיאפשר כניסה ויציאה חלקה יותר לצומת מורשה. הסדרת נושא כה סבוך אמנם לא קורית ברגע, אבל אם לא נתחיל להזיז את הדברים היום, ונתקע בפוליטיקה הקטנה של המה לא בסדר, שום דבר לא יזוז אף פעם ונמשיך להיתקע בפקקים אין סופיים".

כזכור, חברי האופוזיציה עתרו לפני כשבוע וחצי לבית המשפט המחוזי בדרישה שזה יורה לעירייה לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין עד סוף חודש דצמבר, דבר שלא נעשה. באופוזיציה טוענים כי גרובר מתעלם מעמדת חברי המועצה בקבלת החלטה כה גורלית לעתיד העיר.

אהרון אלמוג אסולין פרסם פוסט משלו ובו כתב: "לא נאפשר שימוש סלקטיבי במועצה. ביום חמישי חתם ראש העירייה על הסכמה לתכנון נת״צ על ידי משרד התחבורה שיעבור ברחוב סוקולוב. הוא עשה זאת כאשר הוא מודע לעובדה שחברי האופוזיציה דורשים לכנס ישיבה בנושא ואף פנינו לערכאות כדי לקדם ישיבה זו והוא בכוונה תחילה, בשל פרסום פוסט 'כפוי טובה', דוחה הישיבה למועד לא רלוונטי. מנהל תקין כבר אמרנו? ביום ראשון הגענו חברי האופוזיציה לישיבה של ועדת המשנה להיתרים כשעל סדר היום תשע בקשות להיתרים. הגענו לישיבה בהחלטה שלא ניתן לראש העירייה לעשות שימוש סלקטיבי בחברי המועצה. לישיבה זו התייצבו רק שני חברי קואליציה לעומת נוכחות מלאה של שלושת חברי האופוזיציה בוועדה. בפתח הישיבה ביקש טל עזגד לפתוח במספר מילות מחאה על דרך התנהלותו של ראש העירייה שכן אם הוא יודע לחרוץ גורל עיר שלמה בהחלטה על נת״צ לבדו הרי שאנו לא 'נפריע' לו לקבל החלטות בדברים 'פעוטים' יותר כמו היתרי בנייה. בהזדמנות זו אנו מבקשים חברי ואני לאופוזיציה להתנצל בפני תשעת מבקשי ההיתרים על דחייה קצרה בדיון בענייניהם ומבטיחים לדאוג להם בעתיד. יחד עם זאת, חשבנו שנכון שבשבוע שראש העירייה מזלזל בצורה כה גסה בפקודת העיריות ובחברי המועצה כולם, חשוב שנביע מחאתנו".

מתברר שביקורת על המהלך של גרובר יש גם מצד הקואליציה. חבר המועצה גיא קלנר אמר השבוע: "הופתעתי מהפרסומים בתקשורת לפיהם העירייה כבר חתמה על ההצטרפות לפרויקט. הסיכום המקדים גם ברמת הקואליציה היה שראשית יבוצע תכנון מפורט של המהלך ברמה"ש, שבמסגרתו נראה איך התיאוריה פוגשת את המציאות של הרחוב והעיר, ורק אח"כ נחליט אם לאשר את המהלך. אני לא מתנגד לביצוע הנת"צ, ואני אף הייתי מהגורמים המרכזיים שגיבשו את המתווה הקיים, המגדיר שלא ייפגעו נתיבי התחבורה הפרטית, אבל כל זה רק לאחר לימוד הנתונים והצגת תכנית מפורטת. התחושה כרגע היא שרתמו את העגלה לפני הסוסים".

מהעירייה נמסר: ההסכם שנחתם עם משרד התחבורה הוא יציאה לתכנון מפורט של הפרויקט. התכנון ייקח בין שנה לשנתיים. רק בסיומו ועם אישור העירייה תצא התכנית לפועל ואיתה יתקבל מענק של כ 100 מיליון שקל מהמדינה עבור שיפוץ הרחוב.


sharony@local.co.il