Local העיר שלי
רוטברג משפטי השראה
קיר עם מסרים בתיכון רוטברג
צילום: א. פרטי

תלמידי רמת השרון מעצבים את סביבת הלימודים

תלמידי רוטברג החלו השנה לקחת חלק פעיל בעיצוב הסביבה הלימודית, מתוך תפיסת עולם חינוכית שגורסת כי כאשר התלמידים מושקעים בפיתוח חדר הכיתה ומסדרונות ביה"ס, מתחזקת אצלם תחושת השייכות והאחריות למקום

תלמיד תיכון רוטברג ברמת השרון מעצבים את סביבת הלימודים. בסוף חופשת הקיץ הגיעו תלמידים מיוזמתם ויצרו גרפיטי של מסרים ערכיים על קירות המסדרונות שבין כיתות הלימוד. את התהליך הוביל ריף קופל, תלמיד כיתה י', והיצירות זכו לתגובות חמות ביותר מהתלמידים וצוות המורים.

בפרויקט נוסף שנעשה עם תלמידי כיתת המא"ה בשכבת י"א, התלמידים הובילו את עיצוב כיתתם ושיפצו אותה בכוחות עצמם. פרויקט החידוש והעיצוב של כיתה י"א 8 יצא לפועל בניצוחה של עידית רביב, מורה להיסטוריה בביה"ס המלמדת את הכיתה זו השנה השנייה. רביב פועלת לקידום יצירה של סביבות לימודים אופטימליות ברחבי בית הספר ובפרויקט זה נכנס הממד של מעורבות תלמידים ולקיחת אחריות על מראה הכיתה.

אם בעבר עובדי בית הספר היו אלה ששיפצו את כיתות הלימוד, הפעם התלמידים לקחו חלק בכל שלב בתהליך העבודה. בשלב הראשון התלמידים העלו רעיונות כיצד לעצב את הכיתה - לצבוע אותה, לתלות מדפים, ליצור קיר מגנטי ולתלות משפטי השראה על הקיר.

בשלב הבא, התלמידים הוציאו את הרעיונות אל הפועל: הדיבלים נעקרו מהקיר ומולאו בגבס, הקיר שויף בעזרת נייר זכוכית, לאחר מכן נצבעו קירות הכיתה, נצבע קיר מגנטי, הותקנו מדפים והונחו אדניות שנצבעו בשלל צבעים. שיתוף הפעולה של התלמידים היה מרשים. "הושגו כל כך הרבה מטרות מעבר לאסתטיקה של סביבת הלימוד" מספרת איריס אביאל מחנכת הכיתה: "שיתוף הפעולה גרם לגיבוש כיתתי וליצירת תחושת שייכות לבית הספר".

מנהלת תיכון רוטברג, ד"ר תמי קידרון: "בשיחות עם התלמידים עלה הסיפוק שחוו בעשייה וביצירה של מרחבים נעימים ללמידה. כמו כן, עלתה בקשה מצד תלמידים נוספים להרחיב את הפרויקט של שינוי סביבות למידה במו ידם בכל רחבי ביה"ס".