Local חדש
טיפים להקמת עסק מצליח
צילום: יחצ

5 טיפים להקמת עסק מצליח

הקמה של עסק מצליח היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. זה מתחיל בהשגת היסודות עם לימודי בסיס, ממשיך בהצבת יעדים מדידים ופילוח קהל יעד ומסתיים רק אחרי זיהוי של המתחרים ויצירת ייחודיות. הנה המדריך המלא:

בעלי עסקים בישראל יודעים עד כמה קשה לשרוד בסביבה התחרותית ועליהם להפעיל מגוון רחב של כלים על מנת לייצר רווחים. בנוסף, חשוב שישקיעו כבר משלב מוקדם על מנת לשפר את אחוזי ההצלחה של העסק:


1. לימודי בסיס


עסק מצליח מתחיל בלימודי בסיס. באמצעות לימודי מנהל עסקים למשל ניתן לקבל כלים להתנהלות מול הרשויות, למצוא אופציות לפיתוח וליצור נטוורקינג. לימודי מנהל עסקים מונעים הוצאות מיותרות על שיווק ופרסום ועוזרים בהגדרת תקציב. זה גם לא משנה אם מדובר על עסק שמוכר מוצרים או שירותים, כי השאיפה היא בסופו של דבר להגדיל את ההכנסות.


2. הצבת יעדים מדידים


עסק שלא צומח עלול להישאר מאחור ולצבור הפסדים. על מנת לזהות הצלחה או כישלון של העסק צריך להציב יעדים. עם זאת, לא ניתן להסתפק ביעדים כלליים בלבד וחשוב לדאוג שהם יהיו מדידים. יעדים מדידים מאפשרים להשוות בין ביצועי העסק לפי פרמטרים של זמן, השקעה, הכנסות מול הוצאות ועוד. היעדים צריכים להיות ברי השגה, אך מצד שני גם לאפשר לעסק להתפתח לאורך זמן. בשלבים מאוחרים יותר ניתן לעדכן את היעדים כדי להגביר את תפוקת העובדים והביצועים.



3. פילוח קהל יעד


הצלחה של עסק היא פונקציה של מתן מענה לצרכים של קהל היעד. בשביל זה צריך לדעת מה קהל היעד רוצה ואיך ניתן לתת לו את זה. הפילוח מאפשר להתמקד רק בגברים ונשים בטווחי גילאים מסוימים והוא עוזר גם לעסקים קטנים להתחרות עם תאגידים בינלאומיים. הדרך לפלח את קהל היעד עוברת בהיכרות עם המוצר ובעריכת סקר שוק. כמו כן, הפילוח של קהל היעד נדרש לעלות בקנה אחד עם היעדים המדידים שכבר הוצבו על ידי בעל העסק.


4. זיהוי מתחרים


אף בעל עסק לא יכול להצליח לאורך זמן אם הוא לא לוקח בחשבון את היתרונות של המתחרים. זיהוי שירותים או מוצרים דומים הוא חלק חיוני בהקמת העסק, כי הוא מאפשר למקם אותו בסביבה התחרותית ולהשיג ערך מוסף. ניתן לזהות את המתחרים הגדולים בעזרת מידע שמופיע באתרי האינטרנט, יציאה לשטח, התייעצות עם אנשי מקצוע ועל בסיס ניסיון העבר או פידבקים של לקוחות פוטנציאליים.


5. יצירת ייחודיות


עסק מצליח הוא כזה שמציע שירות ייחודי ביחס לסביבה שבה הוא פועל. בעולם גלובאלי כמו שלנו אין תחליף למוצר שמזוהה בצורה אקסקלוסיבית עם ערכים מסוימים. את המטרה הזו ניתן להשיג רק אם יוצרים ייחודיות כבר בשלבי ההקמה של העסק ובלי לחכות לפעילות השוטפת.