Local חדש
גיוס מנהל דיגיטלי
צילום: אילוסטרציה

עברית, אנגלית ודיגיטל – האם אתם דוברים את השפה?

שפת הדיגיטל היא כיום חלק בלתי נפרד מכל פעולה שאנחנו מבצעים בהיבט הפרטי, העסקי והציבורי. כתוצאה מכך, מי שיודע לדבר את השפה הזו יכול להשיג יתרון משמעותי מול המתחרים ולייצר לעצמו ערך מוסף

העולם העסקי והפרטי מתקדם בצעדי ענק לעבר מהפכה דיגיטלית מוחלטת, ויש כאלה שטוענים שהיא כבר מאחורינו. השימוש בכלים דיגיטליים הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד כמעט מכל פעולה שאנחנו מבצעים.


הדיגיטל מלווה אותנו בבוקר כאשר אנחנו מתעדכנים בחדשות מהאפליקציה של הטלפון החכם, נמצא לצדנו בעבודה כשאנחנו שולחים מיילים ועוזר לנו לנווט את הדרך הביתה בלי פקקים ברכב. חוץ מזה, מוסדות ציבוריים משתמשים בכלים דיגיטליים על מנת לעדכן את הציבור באירועים חשובים ותאגידי ענק פונים אלינו באופן אישי באמצעות מגוון עצום של פלטפורמות מקוונות.


חשיבות הדיגיטל במגזר העסקי


השאלה המתבקשת היא כיצד כל הדבר הזה משפיע על המגזר העסקי, ובעיקר מה אפשר לעשות על מנת להשתמש בשפת הדיגיטל ליצירת יתרון תחרותי. קודם כל, הכי חשוב שבעלי עסקים לא יפחדו מהדיגיטל אלא ינצלו אותם לצרכיהם. כיום כבר לא צריכים להיות מומחים למחשבים כדי להשתמש בדיגיטל או לפחות להבין את החשיבות שלו. רק צריך לשמור על ראש פתוח ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע מיומנים.


שנית, השינויים שמתרחשים בדיגיטל משפיעים על כל העסקים ללא יוצא מן הכלל. הטעות של בתי עסק בענפים מסורתיים היא לחשוב שהשינוי יעבור מעליהם, בעוד בפועל הוא משפיע כל הזמן בזרמים תת קרקעיים. את השינויים הגדולים ביותר ניתן לראות למשל באתרי הקניות באינטרנט, בכלים הדיגיטליים להשוואת מחירים, בהיבטים של שיווק ופרסום וכמובן באתרי מסחר מקומיים ובינלאומיים. רק בעל עסק שישכיל להבין את המצב החדש יוכל להשתמש בשפת הדיגיטל כדי למצוא לעצמו מקום ייחודי ולייצר לעצמו ערך מוסף מול המתחרים.


הכירו את האנשים שילמדו אתכם לדבר בדיגיטלית


למזלם של בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, יש הרבה אנשי מקצוע שיכולים לעזור להם ללמוד כיצד לדבר דיגיטלית. כדאי לדוגמא לגייס מנהל דיגיטל ולהשקיע משאבים בהסמכה והכשרה שלו. המנהל יכול לסייע לעסק חדש להשיג נוכחות באינטרנט ולשווק את עצמו ברשתות החברתיות, או לדאוג לכך שפלטפורמת המסחר הקיימת שבה הוא משתמש תהיה אפקטיבית ונגישה יותר עבור קהל היעד.


רצוי גם לנצל את הידע של אנשי המקצוע ולצבור ניסיון אישי. שימוש בכלים הדיגיטליים דורש מידה מסוימת של מיומנות והכי קל לצבור אותה אם משקיעים בכך זמן ומשאבים. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי פעולות דיגיטליות ספציפיות, ללמוד את הלינגו של השפה כדי לעקוב אחר חדשות ועדכונים ולבקש להיות מעורבים בכל מה שנעשה ברשת. זו הדרך הנכונה לדבר דיגיטלית וליישר קו עם תהליכים שמתרחשים מאחורי הקלעים.